Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
02. september 2010 15:20
Loe kommentaare (3)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Veokakrossi hooajale tõmmatakse Matsil joon alla

Laupäeval, 11. septembril toimub Võrumaal Varstu vallas Matsi rajal hooaja viimane veoautokross. Lisaks Eesti meistritele selgub parim veel kahes sarjas: Balti meister veobagidel ja Läti meister veoautodel.

Balti meistrivõistlused "krokodillide" klassis (bagi GAZ 53) on tänavu käinud üle kivide ja kändude. Osalejate nappusel on etapp küll ära jäänud ja asendatud, küll jagatud välja vaid pooled punktid. Kaheksa meest on siiski arvestuse saanud ning Varstus on oodata viimast arveteklaarimist.

Leedulane Audrius Pilipavicius on 39,5 punktiga liider, kuid meistritiitel tal veel käes pole. Eelmisel etapil Smiltenes pidi mees tunnistama lätlase Arnis Ramatsi paremust ja viimasel on koos 32 punkti. Lisaks sobib Matsi raske rada lätlasele paremini kui leedulasele – Pilipaviciuse bagi on küll ülikiire, kuid kipub lagunema, lisaks on Ramats Matsil varem väga palju võistelnud.

Kolmas-neljas koht kuulub enne viimast etappi Läti vendadele Maris ja Janis Kozlovskisele. Viimane on oma nooremast vennakesest küll tublisti kiirem, kuid tänavu on teda seiranud uskumatu (tehniline) ebaõnn. Matsil on Janis igal juhul favoriit number üks.

Siinkirjutaja pole päris täpselt teadlik, millist punktisüsteemi sarja korraldavad lätlased Balti meistrivõistlustel kasutavad. Liidu ametlikul leheküljel puudub vastav info hoopiski, asjaarmastajate internetiportaalis on võitjale antud kord 18, kord 17, kord vaid 7,5 punkti. Ilmselt sõltub "saak" osalejate arvust.

Punktiarve on avatud ka Eesti meestel Igor Korobovil ning Marek Kõbul, kuid kätt üldkokkuvõtte kolme parema karika järele nad tänavu ulatada ei suuda. Kui aga meeste bagid töökorras püsivad, peaksid nad lätlastele ja leedulasele konkurentsi pakkuma küll.

Lõunanaabrite veoautoklass GAZ 51 muudab Matsi krossiraja korraks tükikeseks Lätimaast, sest nad selgitavad oma tänavuse meistri Eestimaa pinnal. Seni on neil toimunud neli etappi – kaks korda Smiltenes ja teist samapalju Liepaja lähistel Priekules.

Kahele kirkamale medalile on kaks kandidaati. Eestlaste vana tuttav Bruno Leimanis on nelja etapiga kogunud 36 ja veidi vähem tuttav Kristaps Eglitis 35 punkti. Kolmanda-neljanda koha vahe on samuti vaid punkt: Aldis Grantinšil on neid 16 ja Janis Polisel 15. Kaks viimast meest on Eestis võistelnud harva.

Väike medalivõimalus on ka eestlasel Taavi Pindisel, kes oma ühe stardiga Läti meistrisarjas on kogunud 8 punkti ja on hetkel kuues.

Läti ja Eesti meistrid klassis GAZ 51 selgitatakse ühise stardiga. Lätlased nopivad omad mehed (pluss Pindise, kes nimistusse ei lisandu siiski mitte s-lõpulise nime, vaid ikka varasematel etappidel startimise eest) oma punktitabeli alusel üldisest paremusrivist välja; Eesti meistrivõistluste arvestusse lähevad aga ka kõikide lätlaste poolt välja sõidetud kohad ja punktid.

Eesti meistrivõistluste arvestuses on viimane etapp suurema kaaluga kui kõik varasemad – võitja saab tabelisse 23, teine 20 punkti jne. Klassis GAZ 51/52 on Indrek Järvpõllul esikoht selle vaatamata peaaegu käes, kuid ei maksa unustada autospordi üldist omapära. Kui võidab lähim konkurent Taavi Pindis, peab Järvpõld jõudma vähemalt finaali parema 12 hulka, kui keegi teine, on ta igal juhul meister.

Mullu oskas Järvpõld hooaja viimasel võistlusel oma pöidlahoidjate närvid krussi keerata. Ka siis oli tal tiitel praktiliselt käes, kuid Indrek saabus viimasele etapile kipsis jalaga! Sellele vaatamata suutis ta hädavajaliku koha välja sõita ja järjekordse meistrikarika oma kappi viia.

Järvpõllu selja taga käib aga meeletu andmine. Juba mainitud Pindisel on 57 punkti, Aivar Kenderil 55 ja Marko Tiinasel 53. Päris maha ei saa kanda ka Leimanise (44) ja Birger Rasmusseni (40) medališansse. Kõigele lisaks võivad kaarte segada Eglitis, veel üks kiire lätlane Andris Jurcins ja Tarmo Ilves, kes on Matsil kui kodurajal alati ja kõigile ohtlik vastane. Luuavarrest võivad pauku teha veel uustulnuk Olari Saarniit, kes eelmisel Matsi etapil jäi poodiumikohast ilma vaid õnnetu avarii tõttu, ja Gunnar Orav.

Veoautol GAZ 53 liigub järjekordse meistrikulla poole Sigmar Tammäemägi (87 punkti). Samm tagapool tulevad Vaiko Samm (74) ja Argo Allik (73). Nagu eelmise hooaja lõpp näitas, võib selleski klassis veel kõik pea peale pöörduda (ikka nende suuremate punktide tõttu) ning medalini võivad küündida ka vennad Mait Mäesaar ja Mikk Mäesaar (vastavalt 63 ja 69 punkti).

Ja lõppude lõpuks: ehk saab Matsil püstitatud ka osalejate kauaoodatud rekord! Üle-eelmisel etapil Hinsas oli rajal 14 selle klassi autot, aga vähemalt kaks ametivenda passisid sel päeval raja servas, kuna olid oma auto koju unustanud. 15 suurt veokat pole Eestis viimasel paarikümnel aastal ühel võistlusel veel startinud.

Väikestel veobagidel (GAZ 51 mootoriga) on medalikolmik selge – Lauri Leiten, Igor Kelk ja Vahur Lillmann. Kuidas aga kuld ja kard ära jagatakse, selgub Matsi finaalis – millises järjestuses omavahelises võrdluses lõpetatakse, selline saab olema ka medalikolmiku väljanägemine üldkokkuvõttes. Oma suhteliselt suure edu Tamsalus tehnilise rikke tõttu maha mänginud Leiten oli igatahes resoluutne: "Lähen täielikule täispangale. Medal on käes, kaotada pole midagi ja lähen Vahurile lahingut andma!"

Kelk, kes igal võimalikul juhul kinnitab, et resultaat pole esmatähtis ja tema veetvat autokrossidel mõnusat nädalavahetust, pole Leitenile - Lillmannile kiiruse osas tänavu vastu veel saanud, aga kui kaks kanget sarved ristavad, siis mine tea, mis veel juhtub.

Eesti medalid jagatakse välja ka krokodillbagidel. Tabel on praegu hõre mis hõre – kirjas vaid viis nime, neistki kaks lätlased. Kuna külalisvõistlejad saavad Eesti meistrisarja etapilt punkte, siis tänu asjaolule, et Matsi võistlus on ühtlasi ka Balti meistrivõistluste etapiks, saadakse meistrivõistluste staatuseks nõutav kvoot (vähemalt 7 võistlejat) tänavu ilmselt siiski täis. Praegu on Marek Kõbul 35 punkti ning Igor Korobovil ja Kalmer Henriksonil võrdselt 27. Eestimaa medali võib näpata isegi veel lõunanaaber Ramats, kes suvel korra meil sõitmas käis ja 9 punkti teenis.

Kuna Matsi võistlus on hooaja viimane, siis võetakse kogu nädalavahetus ette põhjalikumalt. Pärast meistrivõistluste lõppu on kavas veteranide sõit. Etapi korraldaja Silver Tammemägi kinnitusel peaks nii mõnelgi paadunud krossifännil jällenägemisrõõmust pisar silma tulema: starti on lubanud tulla legendi kuulsusega Ülo Värnik ja Allain Karuse, Peep Kimmel, Kuuse-vennad jne.

Matsi võistluse vaheaegadel on kavas mitmed autasustamised. Nimelised mälestusplaadid saavad kätte kiireimad naisõitjad (nendele oli ju Tapal ja Tamsalus omaette võistlus), samuti tänavuse parima võistluse korraldaja. Viimane selgub vaid võistlejate hinnangu põhjal – neil tuleb igal anda üks hääl oma favoriidile.

Õhtul toimub hooaja lõpupidu. "Hea oleks, kui mulle enne osalemissoovist teada antaks," palus Silver Tammemägi. "Osavõtumaks on 100 krooni – selle eest saab süüa, väikese tervitusnapsu ja pillimehe."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
26.11.2024 13:58
Rally in Latvia (0)
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia