Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Hyundai loodab Saksamaa asfaldirallilt punkte
|
Loe lisaks |
|
|
Pärast raskeid kruusarallisid valmistuvad Hyundai ekipaažid Freddy Loix - Sven Smeets ja Armin Schwarz - Manfred Hiemer startima Põhja-Euroopa asfaldil, kus toimub FIA MM-võistluste kaheksas etapp, Saksamaa ralli.
25.-27. juulil Saksamaal peetaval MM-sarja osavõistlusel stardivad Manfred Stohl - Ilka Minor Hyundai kolmanda tehaseautoga ja üritavad samuti Hyundaile punkte tuua.
Saksamaa etapp toimub Möseli regioonis Saarlandi maakonnas ja militaartsoonis Baumholder regioonis. Sealsed olud on ebatavalised ja nõuavad inseneridelt ideaalsete seadistuste leidmiseks rohkem aega.
Hyundai sõitjad loodavad paremat edu, kui eelmisel aastal, kui mõlemad rallipaarid langesid avapäeval ebaõnne ohvriks. Armin Schwarz - Manfred Hiemer on mullused äpardused unustanud ja ootavad starti koduselt tuttavatel teedel.
"Ausalt öeldes, ma ei mõtle õnnetusele ja pingutan sellel rallil nagu ka kõigil teistel," lausus Schwarz, kes sai hiljuti 40-aastaseks. "Me olime eelmisel aastal esimesel katsel üsna konkurentsivõimelised, kui oli kuiv, kuid sel aastal on palju muutunud marsruudis ja eks see näha ole. Isegi siis, kui see ralli oli osaks Saksamaa meistrivõistlustel, ei olnud meil palju õnne, ma loodan, et õnn sel aastal pöördub."
Teede olukorra üle mõtiskledes jätkas Armin Schwarz: "Katsed viinamarjaistanduste vahel ei ole lihtsad ja ei oska kunagi ette kujutada, mis olud seal olla võivad. Kui teedel on palju tolmu, siis haarduvust peaaegu ei ole. Saksamaa meistrivõistlustel olid teed alati väga mustad või märjad ja libedad."
Freddy Loix - Sven Smeets, nagu nende sakslastest meeskonnakaaslased, näitasid konkurentsis olevaid aegu esimesel päeval ja kuigi Freddy tunnistab, et see ei ole tema lemmiketapp, meeldivad talle siiski mõned lõigud. "Paljud katsetest Saksamaal Saarlandi piirkonnas ja viinamarjaistandustes on sarnast tüüpi, kui Belgias Ypres ja ma tean kuidas sellistel teedel sõita - sõidustiilis peavad olema varased pidurdamised ja ei tohi kaotada aega nõelasilma ja T-kurvides," selgitas 32-aastane belglane.
Loix lisas: "Baumholderi teed on väga erilised. Kahjuks ei ole ma seal varem sõitnud. Teed ei ole tegelikult isegi mitte asfalt, Manfred kirjeldas neid eelmisel aastal nagu asfaltisafarit."
Pärast suurepärast tulemust MM-debüüdil Kreekas on Manfred Stohl - Ilka Minor on samuti üles antud tehasesõitjatena.
Manfred Hiemer selgitas mõningaid võtmepunkte Saksamaa etapil: "Ralli on eelmise aastaga võrreldes palju muutunud. Eelmisel aastal olid erinevad piirkonnad erinevatel päevadel, kuid sel aastal on viinamarjaistanduste ja Baumholderi katsed ühel päeval. Esimene ja teine katse on viinamarjaistanduste vahel ja neile järgnevad kolmas ning neljas kiiruskatse militaartsoonis. Peame muutma vedrustust, mis annab rohkem tööd hooldusmeestele."
Viinamarjaistanduste katsed näivad kitsad ja aeglased, kuid tegelikult on nad suhteliselt kiired. Viinamarjataimed tekitavad tunneli efekti ja võib näha väga kaugele ette. Asfalt võib olla väga libe.
Võrdluseks, Baumholderis ei ole pinnas nö. normaalne asfalt, vaid pigem nagu betoon ja see on autodele väga karm katsumus. Seal on pisikesed kõrgendikud, ligikaudu poole sentimeetri kõrgused, mis lausa söövad rehve. Kümnes ja üheteistkümnes katse kokku on üle 50 km pikad ja seal peab rehve väga hoolikalt hoidma.
"Mu lemmikkatsed on viinamarjaistanduste vahel kuna mujal meistivõistlustel ei ole sarnaseid teid ja kui aus olla, siis üldiselt mulle see ralli meeldib ja loodame, et see saab meie jaoks parem tulema kui eelmisel aastal," märkis Hiemer.
Esimene ring katab 117-kiiruskatse kilomeetrit viinamarjaistanduste vahel ja Baumholderi piirkonnas. Päev lõpetatakse paarisraja katsega. Teine ring on 169 km ning koosneb Saarlandi ja Baumholderi aladel toimuvatest katsetest ning ühest paarisraja katsest. Kolmandal päeval on katsed viinamarjaistandustes ja Saarlandis.
|
|
|
|