Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
20. juuni 2010 0:40
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Erki Lumiste

Üldvõitu jahtinud favoriidid katkestasid liidrikohalt

Haapsalu rahvaralli avakatsel tõusid liidreiks favoriitidena rajale läinud Rain Rannala ja Simmo Nestor. Meeste sõit lõppes peatselt katkestamisega, nagu ka mitmel seejärel liidrikoha hõivanud ekipaažil.

Ohtralt närvikõdi tõi äsjane Haapsalu rahvaralli kaasa eeskätt neljarattaveolistel autodel võistelnud meestele, kes jahtisid üldvõitu. Sõit algas ootuspäraselt esimest võistlusnumbrit kandnud autol võistelnud Rain Rannalale ja Simmo Nestorile, kes kerkisid liidrikohale juba avakatse järel. Nad suutsid esikohal püsida ka teise katse järel, edestades 9,8 sekundiga ekipaaži Jan-Erik Mäll - Raido Allmere, 13,6 sekundiga Helmet Palmi ja Manivald Kasepõldu ning 15,8 sekundiga Antti Kangrot ja Avo Kangrot.

Kaheteistkümnest katsest kahe läbimise järel oli Rannala ja Nestori edu märkimisväärne, kuid lootused võidu püüdmiseks kustusid kolmanda kiiruskatse esimesel kolmandikul, kui nende Mitsubishi Lancer Evo 5 raja äärde jäi.

"Sõit läks üldiselt kenasti ja väga palju liigseid riske ei võtnud. Esimene ja teine katse õnnestusid väga hästi, nii et kolmandale sai üsna enesekindlalt peale mindud. Ühes kolmanda käigu rehvitakistustega kurvis sai vist välja keeratud rattaga vastu rehve mindud. Selle tõttu tõmbas autol šarniiri pooleks ja ratas kadus kõhu alla. Käisime natukene ka kraaviservas aga jäime siiski rajale, kuid järgmisse šikaani enam ära ei pööranud ning sinna me end parkisime," kommenteeris Rannala.

Seni sõitu juhtinud meeste katkestamise järel kerkisid pooleks kilomeetriks parimale positsioonile Jan-Erik Mäll - Raido Allmere, kes olid senistelt katsetelt kirja saanud teise aja. Konkurentide eemalejäämine edasisest võistlusest võinuks neile tagada head šansid mõõduvõtuks rajale jäänud kogenumate rivaalide vastu, aga rõõmu jätkus üürikeseks. "Jan-Erik katkestas kolm kurvi pärast mind," sõnas Rain Rannala.

Jan-Erik Mäll nentis, et sõit jäi pooleli, kuna väljavahetamist vajanud esimene vasakpoolne pidurivoolik purunes. "Avastasin probleemi sellega liiga hilja, ega jõudnud ralliks uut külge panna. Teadsime, et probleem voolikuga on, kuid unustasin Rainilt uut küsida. Puhas oma lollus," rääkis ta. "Üks hetk läks rallil pedaal "pehmeks" ja kuigi sain suure hoo maha pidurdatud, rammisime ninaga rehvihunnikut. Oli selge, et katkise autoga enam edasi ei sõida," täpsustas kolmandal katsel sõidu pooleli jätnud mees.

"Esimene katse läks ootuspäraselt. Slaalomist saime valesti aru ja sealt tulid mõned kaotussekundid. Teisele katsele minnes hakkas kõik klappima. Sõit sujus ja üllatuseks selgus, et olin Helmet Palmistki kiirem," lisas Mäll, kes enda sõnul oletas, et mahub vaid kümne parema või äärmisel juhul kaheksa kiirema hulka.

Kui mõlemad nimetatud ekipaažid olid sõidu kolmandal katsel katkestanud, tõusid esikohale Helmet Palm - Manivald Kasepõld. Raplamaa mehed suutsid sülle sadanud edu hoida, kuid seda vaid üheksanda katseni. Asfaldikatse Uuemõisa mõisa ümbruses jäi neil lõpetamata, kuna 6-sekundilist paremust kasvatada lootes möödus Palm ühest takistusest liiga uljalt ning auto tegi vihmamärjal teel pirueti ja paiskus ligi saja kilomeetrise tunnikiirusega sügavasse rajaäärsesse veekraavi.

Selleks ajaks Haapsalu Uksetehase ligidale konkurentide sõitu vaatama läinud Rain Rannala kirjeldas liidrikohale kerkinud võistlejate sõiduapsu järgmiselt: "Helmet tegi endale selle viimase põike liiga järsuks ning siis tuli sealt külg ees välja. Eeldatavasti keeras ta rooli teistpidi vastu ja siis tekkis kas pidamine või lasi ta gaasi natukene järgi, mille peale viskas auto spinni ära ja lendas tagurpidi kraavi."

Palmi roolitud Mitsubishi Lancer Evo 8 jäi kraavi seniks, kuni katse taas liikluseks avati. Pärast auto kättesaamist mitme meetri sügavusest kraavist selgus, et suuremaid vigastusi sel ei ole ning deformeerunud oli vaid tagumine põrkeraud.

Etapivõiduni jõudsid seekord Are Uurimäe ja Tanel Paut, pakkudes autospordisõpradele omamoodi üllatuse, sest üle tüki aja võideti rahvaralli taas Subaru Imprezal. Viimati sai rahvarallidel Subaruga konkurentidest jagu valgalane Ranno Bundsen, kes avaldas heameelt, et lõpuks ometi lasid Evod Subaru ka korra võitma.


Rain Rannala sõit jäi katki šarniiri purunemise tõttu ehk nagu mõni tütarlaps kohapeal kinnitas: sardiin läks katki. Foto: Pille Russi / Autoleht
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia