Kliki siia Kliki siia
Kas oled sel aastal külastanud mõnd võistlust väljaspool Eestit?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
19. mai 2010 22:59
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Nissan Qashqai

Uue Nissan Qashqai katsetamiseks sai ette võetud enam kui 1000 km pikkune retk. Sedavõrd pika teekonna vältel õnnestus crossoverite kategooriasse liigituv ehk sõiduauto ja linnamaasturi vahepealne auto proovile panna võrdlemisi mitmekesistes teeoludes - siledal maanteel, auklikel linnatänavail, treppis kruusateel ning seda kõike nii kuiva kui ka vihmase ilmaga päevasel ja öisel ajal.

Muljeid autost kogunes pika teekonna vältel hulganisti, vahest rohkemgi, kui mahutab istmetetagune nelja kuupmeetri suurune kaubaruum, mille mahuks mõni Nissani edasimüüja on internetis märkinud müstilise numbri 410 m³. Kolme reisija pagas on just paras ports asju, mille mitte kuigi kõrgele avaneva tagaluugiga (mida kinni lüües määrduvad ilmtingimata sõrmed ära) sõidukisse ära mahutab. Tõtt-öelda suurim häda reisi vältel oligi seotud ühes osas üles avaneva pagasiluugiga. Kuna sõiduki kõrgus on õige pisut üle 160 cm ehk törtsu madalam nö klassikalisest maastikuautost, võib 180 cm pikkune inimene kaubaruumi asju pannes või neid sealt võttes oma pea kogemata vastu luugi serva ära lüüa. Statistika näitas, et kahe päeva jooksul tuli kolme reisija peale umbkaudu paarkümmend pahaaimamatut kokkupuudet avatud luugiga.



Nissan Nordic Europe Eesti turundusjuht Henri Daum tunnistas, et ei kuule sedalaadi murest esimest korda, kuna aprilli alguses mudeliuuenduse läbinud Qashqai tagaluuk avaneb sama kõrgele nagu eelmisel versioonil.

Visuaalselt eristavad uuemat Nissanit eelmisest esilaternad ning värskema ilme saanud esivõre, mis põgusal vaatlemisel tunduvad sootuks laenatuna Subaru Imprezalt, kuid annavad auto ninaosale sportlikuma ja tõeliselt cooli ilme. Sisulise poole pealt on Daumi sõnul parendatud rooli tundlikkust ning vähendatud salongi kostvat müra.





Maanteesõidul müra tõepoolest ei häiri, ent liivasel või kruusasel pinnasel sõites kostub tagumistest rattakoobastest võrdlemisi lärmakas heli juba madalal kiirusel liikudes. Kahtlemata aitab selle vastu 7 kõlariga Bose audiosüsteem, mis oli ka Tekna varustustasemega proovisõiduautos. Väga heal tasemel heli jäi seletamatutel põhjustel kõlareist siiski püüdmatuks, kuna puutetundlikult navigatsioonipaneelilt seadistusi muutes ei õnnestunud vabaneda "metalsest" kõlast.

Tõeline üllatus oli seevastu peidus esiistmete vahelises pikisuunas reguleeritava käetoega laekas, kus peitus USB pistik mp3-seadme ühendamiseks. Test Hiinas toodetud tänapäevase mobiiltelefoniga tõestas, et Suurbritannias valminud kaasaegse sõiduki süsteem toimib laitmatult. Ühtlasi ilmnes, et ühenduskaabli vahepealsel eemaldamisel võib muusika kuulamine jätkuda automaatselt samast, kus see enne lahtiühendamist pooleli jäi. Test nn kaasaskantava välise kõvakettaga seevastu tulemust ei andnud ja sellele kopeeritud helifailid jäid tabamatuks.

Kui plusspoolele võiks vabalt kanda ka võimaluse kaasaskantava telefoniaparaadi ühendamiseks auto süsteemiga bluetoothi abil, siis märksa suuremaks plussiks võiks pidada naginavaba ja eelmise põlvkonna Qashqaist enamate panipaikadega salongi. Plastikosade kriginat ka kõige halvemal teel pika proovisõidu vältel kuulda ei olnud.

Ruumikas ja avar sõitjateruum teenis reisilistelt vaid kiidusõnu. Kuigi esimesed istmed olid reguleeritavad käsitsi ja mitte elektriliselt, õnnestus need hõlpsa vaevaga sobivasse asendisse sättida, kusjuures tagaistujate jalaruum selle tõttu kuidagi ei kannatanud. Ametlikult mahutab 4,33 m pikkune Qashqai vähemasti 5 täiskasvanud inimest, kuid maru pikk teekond sellise arvu inimestega muutuks tagareas kolmekesi kõrvuti istuvaile reisijaile üsna püstise seljatoe ning vähese küljeruumi tõttu väsitavaks. See on antud juhul muidugi vaid oletus, kuid et tagumise istme keskel asub väljaklapitav kahe auguga joogitopsi hoidja, siis keskmisel istujal 1,78 m laiuses autos eriliselt mugav olla ei saaks.

Mis topsihoidjatesse puutub, siis Qashqai salongist jäi leidmata sobiv koht 1,5 liitrisele veepudelile. Reeglina on see sarnastes autodes õnnestunud paigutada tagumiste uste sisekülgedel asuvatesse hoidikutesse, kuid seekord tuli leppida asjaoluga, et taara jookseb ringi mööda põrandat või on asetatud nahkistmele, mis Tekna varustusastmega auto puhul sisaldub Premium Pack paketis koos 18" tolliste kergmetallvelgedega. Üldse pakub tootja sellele autole velgi kolmes mõõdus, kuid Eestis seda autot uuena 16-tolliste velgedega osta ei ole võimalik - valida on 17- ja 18-tolliste vahel.

Teekonarustel ehk lapitud ja kergelt aukliku asfaltkattega linnatänavail käitus eestlase jaoks keerulise mudelinimega crossover eeskujulikult. Võimalik, et oma rolli mängis paremaks muudetud tagavedrustus (eelmise mudeli tüüpvigadena nimetati sageli tagumiste amortisaatorite "läbilöömist"). Samuti ei häirinud üle poolteise tonni kaaluva Qashqai juhitavust pikiroopad, pigem õõtsutas seda sõidu ajal koos vihmapilvedega liikunud tuul.

Kuna osake trassist sai proovisõiduautoga läbitud lausvihmas, õnnestus kogeda vihmasensori tööd kojameeste liikuma panemiseks. Sensori tundlikkus on kojameeste juhthoova pealt reguleeritav, ent olulist vahet selle kruttimisel mistahes astmele ei täheldanud. Mõnikord võttis vihmaandur "tööd" liigagi tõsiselt ja hõõrus avarat väljavaadet võimaldavale esiklaasile hoobilt laiali ka sellele sattunud putukad. Sodi eemaldamise hõlbustamiseks tuli omakorda klaasipuhastusvedelikku lasta mõõdukalt, sest laia lehvikuna vaatevälja ilmunud kaks "kardinat" katsid akna koheselt rohke pesuainega.



Akendest rääkides ei saa märkimata jätta, et ligi 418 000 krooni maksvast 2-liitrise 16-klapilise mootoriga Qashqaist avanes vaade ka läbi lae, kuna 2/3 ulatuses on katus täiskasvanud karu* raskuse all purunematust klaasist. Muidugimõista on ülalt langevat valgust võimalik piirata, jättes katte ehk päikesevarju nupulevajutusega endale sobivale kaugusele. Päevavalgel on "avatud" panoraamkatuse puhul Nissan Connecti navigatsiooni-, side- ja meelelahutussüsteemi LCD-ekraan kehvasti loetav, kuigi sel on kaks töörežiimi - erksamate värvidega päevane ja "plassimates toonides" öine.



Väga hea loetavusega on näidikute paneel, kusjuures suure keskse vedelkristallekraani heledus on reguleeritav. Roolil asetseva info nupu alt on kuvatav tavapärane teave: läbitud vahemaa, keskmine kiirus, kütusekulu jne. 1200 km pikkusest vahemaast pool sai proovisõiduautoga läbitud kasutades püsikiirusehoidjat. Kummalgi puhul näit oluliselt ei erinenud, jäädes 8,5 liitrile 100 km kohta.



CVT 6-käiguline käigukast nõustus nn manuaalses režiimis kõrgematele käikudele üle minema 6000 pöörde juures. Lõviosa testisõidust sai läbitud käike madalamate pöörete huvides käsitsi lülitades. Variaatorkasti plussid ilmnesid iseäranis linnasõidul, eeskätt tiheda liiklusega Riia linnas. Seda oli lihtsalt väga mugav kasutada. Erinevaid käigukaste uuele Qashqaile pakub tootja teisigi: 5-käiguline koos 1,6-liitrise mootoriga, 6-käiguline koos 1,5-liitrise dCi DPF mootoriga ning 2-liitrise dCi DPF mootoriga. Neist esimesed variandid kaherattaveolisele autole.

Erilise särtsakusega 140 hj mootoriga neljarattaveoline proovisõiduauto silma ei paistnud. Ehk kombinatsioon 2-liitrisest mootorist ja automaatkastist on mõeldudki rahuliku sõidustiiliga juhtidele, kes pigem liiklevad linnas kui maanteel? Veidi keeruline on pidada seda hea pöörderaadiusega autot ka poristele teedele mõeldud neljarattaveoliseks sõiduriistaks, kuna keskkonsoolis asuv pöördlüliti lubab auto seadistada kas kaherattaveoliseks, automaatselt valima 2WD või 4WD (kuni 50% veojõust suunatakse tagaratastele) veoskeemi vahel ning lukustada diferentsiaali. "Difriluku" lõbu lõpeb aga kindlasti kiirusel 40 km/h. Pealegi pole tegu maasturiga...

Et tegu ei ole sünnipärase maasturiga, vaid pigem Golfi konkurendiks ehitatud C segmendi autoga, sellest andis testisõidu lõppedes tunnistust ühe tagumise põhja-aluse väikse porikaitse irdumine oma algselt kohalt (tõenäoliselt auklikul kruusateel kiviga pihta saanud) - süüdlaseks pesast välja tulnud neljakandiline plastmasstüübel.

Kui nimetamata jätta asjaolu, et õige mitmel korral hakkas proovisõiduks kasutada olnud Nissan Qashqai alarm põhjuseta lärmama ja lõpuks loobus näidikute paneelis asuvat vedelkristallekraani "kustutamast", võib seda pidada tublisti rohkemaks, kui ühest punktist teise liikumist võimaldavaks sõidukiks. Pealegi, sellise auto standardvarustusse kuuluvad ka aktiivpeatoed esiistmetel ning kuus turvapatja.

* - Nii väidetakse Nissan Qashqai reklaambrošüüris, kus siiski kinnitatakse, et ühtki karu sõiduki katusele selle tõestamiseks pandud ei ole.



Fotod: Nissan, Urmo Luts, Mario Bulgarin, Rando Aav
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
11.09.2017
Kulbilohu rallikross 9.09.17 (0)
09.09.2017
Tapa autokross 09.09.2017 (0)
31.08.2017
Smiltene autokross 27.08.17 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
21.09.2017 10:52
Rahvaspordi komitee koosolek (0)
11.09.2017 19:50
Tapa autokross Sügis 2017 (0)
10.09.2017 09:20
Auto tagaosa madaldamine (BMW) (1)
09.09.2017 20:40
Varbola Rahvaralli 2017 (0)
08.09.2017 10:03
VIDEO: Tapa rahvaralli Uno Aava karikale 2017 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia