Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Talsi ralli > Jamadele vaatamata jäi Abramile Talsi rallist hea mulje |
|
Jamadele vaatamata jäi Abramile Talsi rallist hea mulje
Neli aastat autospordiga tegelenud Markus Abram osales nädalavahetusel esmakordselt piiritagusel võistlusel, tehes koos Mait Tammjärvega kaasa Balti autoralli meistrivõistluste etapi Lätis.
"Otsus Lätis võistelda oli tingitud sellest, et lugesin Balti meistrivõistluste kohta ja tekkis huvi neil kolmel võistlusel osaleda ning vaadata, kuidas ka välismaal sõitmine välja kukub. Ükskord tuli edasi liikuda ja välismaale sõitma minna ja just selle pärast langetasime sellise otsuse," põhjendas Markus Abram oma osalemist väljaspool Eestit toimunud võidusõidul.
Nädal enne Talsi rallit proovis 17-aastane Aruküla noormees oma võistlusautot kodu lähedal toimunud treeningsõidul. "See oli vajalik, et saada uuesti tunnetus kätte pärast Võru talverallit, mis jäi meile väga lühikeseks käigukasti purunemise tõttu," sõnas varem Hondaga viiel võistlusel osalenud Markus Abram.
Mullu augustis Lätist soetatud 220-hobujõulise mootoriga autol Honda Civic Type-R said Markus Abram ja Mait Tammjärv lõunanaabrite juures peetud rallilt värskeid emotsioone ja uusi sõidukogemusi.
Abram rääkis: "Talsi ralli algas meile väga valusalt, kui kirjutamise ajal kihutas meist mööda venelaste Evo 10 ja tol hetkel mõõdeti kiirust ning Evo sai minema, kuid meid võeti kinni mitte millegi eest ning kirjutati meile trahv. Evo-mehed jäid puhtaks. Pärast pikka vaidlemist korraldajatega sai kõik korda ning pärast seda sujus kõik edasi hästi, kuni võistlus oli jõudnud teise katse finišini. Siis hakkas auto imelikult käituma. Saime aru, et sidurit ei ole - see tekitas minus väga suurt pettumust."
Markus Abram tunnistas, et Honda lagunemine ei tulnud üllatusena, kuivõrd ühtegi rallit ta sellega tehniliste probleemide tõttu lõpuni sõita ei ole saanud. "Pole veel juhtunud, et auto tehnilise poole pealt vinks-vonks oleks olnud ja tõrgeteta töötanud," nentis ta.
"Hooldusesse jõudes panime pead kokku ja mõtlesime mida teha, sest OK TSK mehaanikud ütlesid meile, et neil on juhuslikult üks sidur kaasas. Pärast arutamist meeskonnaga jõudsime otsusele, et sõidame linnakatse töristades läbi ilma sidurita ja teeme ööotsa tööd, kui juba nii kaugele sai mindud. Meie õnneks ei pidanud autot ööseks kinnisesse parki viima ja nii hakkas meie pool ööd kestnud töö pihta. See kandis vilja ja hommikul saime olla jälle stardis ja omandada kogemusi esimeselt välisvõistluselt, mis lõppes meile omalegi üllatusega - saime Balti meistrivõistluste arvestuses teise koha ja 2WD arvestuses jäime viiendaks. See rahuldas meid väga."
Autasustamise ajal anti eestlastele pihku küll esimese koha auhinnad, kuid hiljem helistati ja paluti need tagastada. "Leedukad olid teinud avalduse ja neilt arvestati 20 sekundit maha. Pärast seda jäime neile alla 1,35 sekundit. See jäi südant piinama. Olen siiski rahul, et sõiduga me neid võitsime," ütles Abram.
Sel hooajal plaanib Markus Abram osaleda kõigil Eesti autoralli meistrivõistluste etappidel, olles stardis juba kodusel Tallinna rallil. "Siht on saavutada N3 ja A6 arvestuses poodiumikoht. See ei saa üldsegi kerge olema, sest konkurents on suhteliselt tihe," sõnas ta.
"300 Järve ralli Leedus plaanime samuti kaasa teha, sest teise koha punktid on olemas ning miks mitte üritada midagi enamat," kinnitas ta oma osalemist ka Balti meistrivõistluste augustikuisel etapil Leedus.
Mullu autorallidel "käe valgeks saanud" Markus Abram märkis, et tänavu ei ole välistatud võistlemine ka mõnel Soomes toimuval autorallil. "Tahan kogemusi omandada, kuid eks aeg näitab," lisas ta.
|
|
|
|