Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Loeb jätkas võidulainel, eestlasi seiras ebaõnn |
|
Loeb jätkas võidulainel, eestlasi seiras ebaõnn
|
Loe lisaks |
|
|
Nädalavahetusel peetud Türgi MM-rallil saavutas esikoha kuuekordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb Citroenil. Teise tulemusega lõpetas võistluse samuti Citroeni roolinud Petter Solberg.
Äsjase etapivõiduga Türgi rallil teenis Sebastien Loeb oma kontosse juurde 25 punkti. Tänavu neljast etapist kolm võitnud prantslane on nüüdseks uue punktisüsteemi järgi teeninud kokku 93 punkti ehk sama palju kui mullu meistriks tulles.
Sebastien Loeb ja Daniel Elena said äsjaselt rallilt enda nimele kirja seitse katsevõitu. Võistluse lõpetasid nad 54,5-sekundilise eduga Petter Solbergi ja Phil Millsi ees. Punktitabelis neljandalt positsioonilt teiseks kerkinud norralane jääb sarja liidrile alla 40 punktiga, ent edestab punktiga Türgi ralli kolmandal kohal lõpetanud Mikko Hirvoneni. Fordil võistelnud soomlased Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen kaotasid Türgi ralli võitjaile üle poolteise minuti.
Tähelepanuväärne on asjaolu, et Türgis teenisid "suure sarja" punkte ka kaks mitte WRC-autol võistelnud rallipaari. Neist üks kokkuvõttes üheksandaks platseerunud 24-aastane Dennis Kuipers koos kaardilugeja Frederic Miclottega. N4 klassi Ford Fiesta S2000 autol võistelnud meestele kuulus N-rühma võit ning esikoht S2000 arvestuses. Üldarvestuse kümnendal positsioonil lõpetasid ralli kaherattaveolisel Suzukil võistelnud Aaron Burkart ja Andre Kachel.
Eestlastele äsjane ralli kuigi palju rõõmustavat ei toonud. Kuni 20. kiiruskatseni püsisid kümne hulgas küll N-rühma Mitsubishil võistelnud Ott Tänak ja Kuldar Sikk, kuid siis paiskus nende auto 19,22 km pikkusel katsel üle katuse. Kuna eestlaste auto sai suuri vigastusi, oli sõit nende jaoks läbi. 22-aastane juht jäi avariijärgselt meedikute kontrolli alla.
Eesti sõitjaist osutusid sel korral parimaiks Siim Plangi ja Marek Sarapuu. Kokkuvõttes kuulus Honda Civicul võistelnud rallipaarile absoluutarvestuse 17. koht ning klassis A7 neljas koht.
Kaks viimast positsiooni hõivasid samuti eestlased. Karl Kruuda - Martin Järveoja olid 31. ning Martin Kangur - Silver Kütt 32. kohal. Suur ajakadu oli tingitud asjaolust, et kumbki võistluspaar jätkas rallit kahel korral nn superally-süsteemis.
Türgi ralli 2010 tulemused
1. Sebastien Loeb - Daniel Elena (Citroen C4 WRC) 3:01:38,7
2. Petter Solberg - Philip Mills (Citroen C4 WRC 2009) +54,5
3. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 09) +1:43,4
4. Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (Citroen C4 WRC) +3:46,0
5. Kimi Räikkönen - Kaj Lindstrom (Citroen C4 WRC) +6:44,3
6. Federico Villagra - Jose Diaz (Ford Focus RS WRC 08) +7:56,7
7. Matthew Wilson - Scott Martin (Ford Focus RS WRC 08) +8:29,8
8. Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Ford Focus RS WRC 09) +19:44,2
9. Dennis Kuipers - Frederic Miclotte (Ford Fiesta S2000) +23:22,2
10. Aaron Burkart - Andre Kachel (Suzuki Swift S1600) +27:04,7
|
|
|
|