Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Harrastajad lustisid Rapla kardirajal lumemöllus
|
Loe lisaks |
|
|
Üle tüki aja said rahvasportlased üksteisega mõõtu võtta Rapla kardirajal, kus pühapäeval peeti Hepa rahvasprindi karikavõistluste esimene ja Läänemaa meistrisarja teine osavõistlus.
31. jaanuari varahommikul sadas kardirajale kohati kerget lund ja külma oli vaid paar-kolm kraadi. Olud püsisid üsna muutumatuna kogu võistluse vältel.
Starti asus mitme sprindisarja etapil kuue arvestusklassi peale kokku 35 võistlejat. Kõige osavõtjaterohkem oli masinaklass 2WD-V, kus võistlemisest jäi kahjuks ootamatu haigestumise tõttu kõrvale favoriitide hulka arvatud Tanel Kasesalu.
Kümnest selles klassis osalenud konkurendist sai libedal rajal jagu Tõnis Krass, kes eelmise hooajal tegi ühena vähestest kaasa kõik Hepa Cup etapid ning oli aasta kokkuvõttes kolmas. Äsjasel võistlusel järgnesid talle Aiko Aigro ning kolmandana Rait Kirs.
Üle 1600 cm³ mootoriga autode arvestusklassis õnnestus rivaalidest jagu saada Enn Kasaril. Kolme sekka sõitsid end veel Priit Priimägi ning Ago Onton.
Kuni 18-aastasi noori oli võistlustules kuus. Klassivõiduni jõudis Raido Rehepap. Volkswagen Golfil võistlev noormees on viimase aastaga sõiduoskust tublisti parandanud, millest annab tõestust ka äsjane esikoht Mirko Kaunise ja läinud hooajal J18 klassis Hepa karikasarja võiduni jõudnud Tony Võsuri ees.
Klassis SU asus omavahel duelli pidama kaks sõitjat. Moskvitšiga tuli starti Kalle Kruusma ja VAZ-iga seni sprintidel reeglina BMW rooli keeranud Marek Haiba. Kõigis kolmes sõiduvoorus konkurendile alla jäänud Kruusma tunnistas, et põhiliseks argumendiks võistlusel osalemisel oli sarjapunktide saamine, tulemus nii suurt rolli ei mänginud.
Haiba sõnas, et plaanib samuti uues SU klassis punkte noppida. "Vene autosid on palju, aga muudes klassides ei jõua need kuhugi. Nüüd, kui SU klass tehti, miks mitte seal võistelda? Arvan, et Läänemaa meistrisarja ja Hepa karikavõistluste etappidel osalen Žiguliga läbi aasta," rääkis ta. Siiski lubas mees, et BMW 325 kogu hooajaks rajalt kõrvale ei jää.
Marek Haiba ütles, et võidu sõita on Žiguliga tüki keerulisem, kui Saksamaal valmistatud tagaveolise sõidukiga. "Bemmi on lihtsam juhtida, kui Žigulit. See on kitsas ja suht ebakindel. Näiteks BMW keerab rattad paremini välja, iga kell tood auto otseks tagasi, kui risti viskab. Žiguliga enam tagasi ei too."
Äsjase võistluse kommentaariks lisas klassivõitja, et jäi kell 11 alanud ja kaks-pool tundi kestnud võistlusega igati rahule: "Mulle meeldis! Täitsa OK oli. Lumi ja jää - just nii, nagu talvel vaja."
Võistluse kohta ütles häid sõnu ka 2WD sport klassis esikoha saavutanud Kristo Saar, kelle järel oli teine Hepa karikasarja mullune võitja Jaak Palmisto ning kolmas Enar-Klaus Kunman.
"Üritus sujus väga kiiresti, see oli positiivne," polnud kiidusõnadega kitsi ka Kunman, kes oli muuseas kogu võistluse vältel ainus, kel õnnestus oma võistlusauto lumehange parkida. "Tulin finišikurvis külg ees. Auto läks esirattaga valesse rööpasse ja siis tõmbas rattad risti. Sain hangesõidus esimese koha," kommenteeris Volkswagenil võistelnud Harjumaa noormees.
"Täna ei läinud kohe üldse," jätkas Kunman. "Eelmisel õhtul saime autole pidurid külge, mis Piirojal lakkasid töötamast. Eile õhtul sai veel proovitud ka, kõik oli normaalne, aga täna pidi enne kaks-kolm korda pumpama, kui süsteem tööle hakkas. Kindlasti jäi puudu ka kogemusest, sest olin sel talvel alles teist korda selle autoga rajal."
Kui sportautode arvestuses oli võitjat keeruline ennustada, siis neljarattaveoliste masinaklassis läks favoriidina rajale Hepa karikasarja mitmekordne võitja Helmet Palm. Mitsubishi Lancerilt roolinud Raplamaa võistleja oli nobedaim kõigis voorudes ning saavutas esikoha Mazdal sõitnud Maarek Grünthali ning Mitsubishil võistelnud Virgo Arge ees.
AS RMW poolt seenioridele välja pandud karikad võitsid Rapla rahvasprindil Taivo Kuusing, Helmet Palm ja Enn Kasari. Neist esimene anti vanuserühma 60+ parimale, teine vanuserühma 50-59 edukaimale võistlejale ning kolmas kiireimale sõitjale, kel vanust 40-49 eluaastat.
Võistluse korraldajad avaldasid omalt poolt tänu kõigile osavõtjaile, kes kes pühapäeva ennelõunal Rapla kardirajal peetud rahvasprindi oma korrektsuse ja sõiduosavusega aitasid edukalt ning kiirelt läbi viia.
|
|
|
|