Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Leedus toimuv taliralli tuleb tavapärasest erinev
|
Loe lisaks |
|
|
Nelja riigi autosportlaste osavõtul toimuv Leedu ja Läti autoralli meistrivõistluste etapp Leedumaal saab alguse veidi tavatul moel. Esimesele võistluspaarile antakse start vahetult avakatse eel.
Algab Utena ümbruses Halls talveralli nime kandev võidusõit veidi harjumatul moel. Võistlejad ei alusta rallit tavapäraselt poodiumilt linnaväljakult, vaid start esimesele võistluspaarile antakse alles laupäeva hommikul kell pool üheksa algava esimese lisakatse eel.
Võistlus erineb veel sellegi poolest, et kõik kuus katset läbitakse kahel korral ning neid sõidetakse karussellsüsteemis. Hoolduspark, kuhu võistlejad suunduvad päeva jooksul kahel korral, asub Utenas.
Esimesena alustavad kell 8.27 Leedu, Läti, Venemaa ja Eesti võistlejate osavõtul toimuvat talvist võidukihutamist leedukad Rokas Lipeikis - Inga Lipeikytė. Nende järel lähevad teise võistlusnumbri all rajale lätlased Aivis Egle - Martinš Jerumš.
Kahtlemata plaanivad leedukatele kodustel teedel vastu hakata suures N-rühmas võistlevad Janis Vorobjovs - Guntars Zicans, Andis Neikšans - Peteris Dzirkals ning Maris Neikšans - Raivis Jansons, kes kõik startimas esikümnes.
Samas masinaklassis (N4) teeb ralli kaardilugejana Artjom Nazarovi kõrval kaasa ka tallinlane Sergei Larens. Koostööd lihvisid mehed viimati 28. jaanuaril toimunud treeningul.
Kaherattaveolistel autodel asuvad mitme meistrisarja parimaid punkte püüdma esmakordselt Leedus startivad eestlased. Number 31 all lähevad rajale Martin Kangur - Silver Kütt, kes alustasid talvist hooaega väga edukalt juba kodusel rallivõistlusel Võrus.
Number 34 all koos Martin Järveojaga võistlema asuv Karl Kruuda tõenäoliselt Võrus sõitu dikteerinud eakaaslasele vastu ei saa, kuid ta tunnistas, et eesmärk ongi pigem kogemusi hankida. "Tahaks ikka poodiumile jõuda, aga tähtis on arendada oskust lumel sõitmiseks. Selles ma väga hea ei ole," lausus Kruuda.
Kuigi Utena talirallil võistlevad ka Siim Plangi - Marek Sarapuu, siis tõenäoliselt tõsisem lahing tuleb Karl Kruudal maha pidada hoopis Roland Murakasega. Oma prognoosides jäi Kruuda siiski tagasihoidlikuks ja tunnistas, et Murakas on lumel väga kiire. "Loomulikult proovin olla temast kiirem," märkis ta. "Eks näis, kiirem jääb ikkagi lõpuks rajale ja peale."
Koos kaardilugeja Kalle Adleriga välisvõistlusel sõitma asuv Roland Murakas lausus, et erilisi plaane tal eelseisva võistlusega seoses ei ole: "Lähen täitsa tavaliste mõtetega. Eesmärk on minna lihtsalt kilomeetreid koguma. Pealegi ei ole Leedus enne sõitnud."
Ehk kahandas noormehe optimismi asjaolu, et Võru talveralli jäi talle keskendumisvea tõttu kavandatust lühemaks. "Oli enda viga, ei saanud käiku sisse ja lasin lihtsalt otse," kirjeldas ta Võrumaal aset leidnud intsidenti, mille tagajärjel tema roolitud Honda paksu lumme kinni jäi.
Laupäeval Leedus sõidetaval rallil erinevad lumeolud siinse võistluse ajal olnust üsna palju. "Teeolud ei ole kõige paremad. Lund on päris palju teede peal ja legendi kirjutamise ajal olid juba rööpad," kirjeldas Karl Kruuda rallitrassi võistlusrajaga tutvumise järel.
Teed, kus võidu sõidetakse, on suhteliselt kitsad võrreldes Võrumaal peetud ralliga. "Päris palju sarnaneb rada Lõuna-Eestiga, aga lihtsalt kitsam. Enamjaolt kulgeb rada metsa vahel, aga nii kui sealt välja saad, on jube lai ja kiire," lisas Kruuda.
|
|
|
|