Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
24. jaanuar 2010 8:24
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Helmet Palm Mitsubishi Lanceril. Foto: Martin Nõgu

Simunas toimus jäärajavõistlus kahel erineval rajal

Laupäeval, 23. jaanuaril sai Simuna jäärajavõistlusega alguse uus Väike-Maarja valla meistrivõistluste hooaeg. Seekordne võistlus erines tublisti tavapärasest, käredas külmas sõideti võidu mitmel erineval rajal.

Võidukihutamine oli suur väljakutse nii korraldajatele kui ka osavõtjatele. Juba nädal enne võistluspäeva lubas ilmaprognoos päris korralikku pakast. Autode puhul võib külm ilm nii mõndagi ebameeldivat kaasa tuua. Seega on korraldajad eriti tänulikud kõigile ürituse kordaminekule kaasaaitajatele - kohtunikele, osavõtjatele ja külma ilma trotsinud, aga päikest ja lumist võistlust nautima tulnud pealtvaatajatele.

Meeldiva üllatusena tuli võistlust avama Väike-Maarja vallavanem Urmas Tamm.

Ürituse peakorraldaja Väino Haiba koostöös Ahto Mooriga oli raja ettevalmistusega sedakorda eriti palju vaeva näinud, et see osavõtjatele meeltmööda oleks ja lõpuni vastu peaks. Seda enam, et esmakordselt oli tegemist nn 1+1 sõiduga, mis tähendab, et osavõtjatel tuli läbi sõita kokku 6 katset, mis kokku oli ca 12 km.

Siiski on hea tõdeda, et vaatamata üksikutele eranditele ei vedanud autod sõitjaid alt ega korraldustehnika korraldajaid.

"Väga hea võistlus oli. Teise katse hüpe oli lahe, sai lausa istmest lahti. Konkurentsi ootaks järgmisel korral naisteklassis rohkem," võttis võistluse kokku naiste võistlusklassi võitja Jaana Palmisto. Naiste klassis oli kaks osalejat, omavahel jagasid kaks paremat kohta Jaana Palmisto ja Katrin Kruusement.

Noorte võistlusklassis käis tasavägine võistlus teise ja kolmanda koha pärast, mis lõppkokkuvõttes läksid vastavalt Hendrik Kullile ja Tanel Treielile. Võistlusklassi võitja Tony Võsur läbis katsed teise ja neljanda käiguga, ning jääb vaid aimata, mis oleks tulemus olnud, kui ka kolmas käik oleks töökorras olnud.

Kõige suurema osavõtjate arvuga esirattaveoliste autode võistlusklassis võidu saavutanud Jaak Palmisto sõitis ühtlasi absoluutarvestuses välja päeva teise tulemuse.

"Simuna rada on mulle alati meeldinud. Teise koha saavutamise pärast olen eriti rahul, kuna meil kahepeale kasutada olnud autol toimis vaid esimene ja teine käik," kommenteeris esiveoliste paremusarvestuse teine Meelis Marmor. Sama võistlusklassi kolmanda koha välja sõitnud Margus Laanep edastas napilt Boris Jermakovi.

Uuendusena oli antud võistlusel loodud Sojuz klass, et välja selgitada vene autode parim. Žiguliga võistelnud Marek Haiba tuli esimeseks, samuti VAZ-iga sõitnud Meelis Kaljuranna ja Eimar Pastimäe ees. Kolme nimetatud mehe tulemuste erinevus jäi kahekümne sekundi piiresse.

Tagarattaveoliste klassi võis sedakorda nimetada BMW võistlusklassiks, kuna kõik 5 osavõtjat kasutasid just seda automarki. Ahto Moor võttis oma päevakogemuse kokku järgmiselt: "Tegemist oli nagu uisutamise EM-ga, iga vooru esimese katsega käis kaasas spin. Korralduslikult sujus kõik hästi."

Võitjaks osutus selles klassis Silver Lükk, teine koht juba Sojuz klassis käe soojaks sõitnud Marek Haibale ning kolmas Heiki Kullile. Kohalikele pealtvaatajatele tegi kindlasti rõõmu, et poodiumikohad said omakandi poisid.

Paraku jäi paljudel pealtvaatajatel nägemata nelikveoliste klassis sõitnud Helmet Palmi viimase vooru teise katse võimas finiš, mis lõppkokkuvõttes lõppes üle lumevalli naaberpõllul. Juhtumile lisas vürtsi puksiirauto maandumine ja seiskumine samal põllul. Olukorra päästjaks oli sedakorda võistlusel mitte osalenud MTZ ehk tavamõistes Belarus traktor. Neljarattaveoliste autode klassis oli kokkuvõttes esimene päeva parima aja ja tulemuse välja sõitnud Helmet Palm ning teise koha sai Subaruga sõitnud Erki Animägi.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia