Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
20. jaanuar 2010 22:39
Loe kommentaare (3)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Haapsalu võistlus pööras mehed omavahel tülli

Haapsalus toimunud jäärajavõistluse järel pöörasid omavahel tülli sõidu peakorraldaja Kalle Kruusma ja ajamõõduteenust osutanud LaitseRallyPark ajamõõdumeeskonna esindaja Martin Toom.

Probleemid algasid Martin Toomi väitel võistluse korraldajaga juba võistluspäeva alguses, kui selgus, et lisaks ajamõõdule peavad ajamõõtjad tulemusi arvutama ning ära tegema sekretariaadi töö. "Leppisime kokku töötasus selle töö eest, mis oleks olnud 5000 krooni. Pühapäeva hommikuks oli korraldaja oma nõudmisi muutnud ja soovis, et meie ajavõtjad teeksid ära nii sekretariaadi töö kui ka tulemuste arvutamise. Vägagi tinglikult sai sellega nõus oldud eeldusel, et korraldajal oleks inimene, kes suudaks olla abijõuks lisaülesannete täitmisel," märkis Toom. "Lisatasuks leppisime kokku telefoni teel 1000 krooni."

"Lühidalt öeldes veeretati kogu võistluste organiseerimine tuimalt kahe inimese kaela. Kindlasti võib väga kogenud ajavõtumeeskond sellega ka toime tulla, kuid veelkord toonitan, et tegemist oli noore meeskonnaga, kellel on vajalik kogemus olemas, kuid nendelt nõuda iroonia saatel kogu võistluse juhtimist on alatu," jätkas Toom. "Tänu tekitatud olukorrale võistlus venis, kuid tellitud töö ehk ajavõtt sai tehtud tasemel, ka tulemused ja muud seatud ülesanded said täidetud - küll hilinemisega kogemuse puudumise tõttu, kuid ikkagi täidetud."

Kalle Kruusma, olles harjunud hea tava järgi ajamõõtjailt digitaalsel kujul tulemuste saamisega, oli seevastu ebameeldivalt üllatunud, kui esmakordselt MTÜ Igaühe Terviseklubi poolt palgatud ajamõõtjad neid ei esitanud. Lõplikud tulemused jäid kättesaamatuks ka järgmisel päeval, kui ajamõõtja Neddy-Martin Toom tekkinud viivituste pärast rally.ee autospordiajakirja foorumis vabandust palus. Pärast telefonikõnet Toomile selgus, et need olid e-posti teel saadetud, ent mitte korraldajale, vaid Eesti Autospordi Liidu kolmes alakomitees toimetavale Karmen Vesselovile.

Lõpuks koondtulemusi näinuna võinuks Kruusma rahul olla, kuid peagi tuli alla neelata järjekordne pettumus. "Helistas 4WD klassis võistelnud Arno Eller. Et ta Opeliga võidu sõitis, see tulemustes ei kajastu. Tema nime lihtsalt polegi," nentis Kruusma. Tõenäoliselt ei osanud mõni sõitja oodatagi, et teda osavõtjate nimekirjast välja arvatakse, kuna tulemuste esitamise ajaks olid paljud võistluspaigast lahkunud.

Tulemustega Haapsalus oli üldse jama, kinnitasid ka võistlejad. Piikrehvidega autode tulemusi avaldati teadetetahvlil ainult ühe vooru kohta ja võitja selgus alles pärast tänavarehvidel võistelnute autasustamist. Kalle Kruusma sõnul ei olnud ajamõõtjate tiimi printeril küllalt tahma ja nimesid oli paberilt keeruline lugeda. "Ka A4 paberit jätkus neil ainult stardinimekirjade jaoks," väitis võistluse korraldaja.

"Õhtul võistluste lõppedes sai suheldud Kruusmaga, kes ütles, et asi ikka venis ja ei toiminud, aga mingit oma süüd ta selles ei näinud," märkis Toom. Aga see polnud ainus mure - olulist rolli meestevahelises sõnasõjas etendas ka elektrigeneraator. "Meilt nõuti printerit ja generaatorit väites, et ükski normaalne ajavõtja ei tulegi ilma generaatorita võistlustele. Meil generaatorit kaasas ei olnud, sest sellega aega võtta ju ei saa. Kogu ajavõtusüsteem töötab 12V pingel, mille jaoks on meil kaasas eraldi akud. Samuti oli olemas inverter arvuti tarbeks. Ajavõtukellal on oma printer ja lisaprinterit vaja ei ole, aga ka tavaprinter oli kaasas, mille toiteks koos arvutiga enam inverteril voolu ei jätkunud ja mille peale tekkiski süüdistus generaatori puudumisest."

"Sellist juttu, nagu Toom väidab, ei ole olnud," lausus Kruusma. "Meie ei nõudnud generaatorit, vaid poisid tulid ja ütlesid, et külmaga ei hakka printer tööle ja on vaja lisavoolu. Me ei teinud sellest probleemi ning 15-20 minutiga oli generaator, pikendusjuhtmed ja bensiin olemas, kuigi algselt ei olnud sellest lisast üldse juttu."

Toomi väitel kurtnud Kruusma võistluse lõpul generaatori bensiini kulu üle, mis rikkuvat eelarve. "Pakkusin talle siis varianti, et kuna sekretariaaditöö ja tulemuste arvutamine ei sujunud, siis ei nõua neilt seda tuhandet krooni lisaks ja sooviksime vaid 5000 ajavõtu eest. Seepeale ütles Kruusma, et tema ei otsusta ja peab rääkima oma ülemusega Janek Soidlaga. Ülemus Soidla oligi üsna üleolev ja küsis, et mille kuradi eest te siis raha küsite, kui te ei tee stardijärjekorda alguses ja igas voorus, ei liida kokku aegu ja tulemusi ning punkte ja tahate ainult aega mõõta. Rääkisin talle kohalesõidu kuludest, kohapealsetest kuludest ja ajavõtusüsteemi kuludest ja maksumusest, mille peale Soidla arvas, et see pole mingi jutt ja me tahame talle “kotti pähe“ vedada mitte millegi tegemise eest. Seepeale maksis ta 3500 krooni ja ütles, et rohkem pole meil millestki rääkida. Nemad meid enam näha ei taha," jätkas Martin Toom.

"Selle asemel, et leida üks inimene ajavõtjatele abiks tegema tulemusi ja koostama stardijärjekordi järgnevateks voorudeks, käidi vaid tagant kihutamas, et kas juba saab ja millal saab ja mis te siia tulite, kui ei oska," kirjeldas Toom varasemaid sündmusi.

Kruusma kinnitusel midagi sellist olnud ei ole: "Võistluse käigus, kui oli selge, et asi hakkab venima, pakkusin ma isiklikult mitu korda oma sekretariaati poistele appi, aga öeldi, et ei ole vaja. Härra Toomi väide, et ei pakutud abi, on täielik vale! Minu sõnadele on ka tunnistajaid."

19. jaanuaril saatis Martin Toom Eesti Autospordi Liitu, rallikrossi komiteele ning rahvaspordi komiteele ettekande, milles soovitas keelata Kalle Kruusmal igasuguste autospordiürituste korraldamise. "MTÜ Igaühe Terviseklubi ei ole ka Eesti Autospordi Liidu liige ja jääb mulje, et selle nime all omale kõikvõimalikke võistlusi krabav seltskond ei hooli muust, kui vaid oma taskute täitmisest," kirjutas Toom.

Igaühe Terviseklubil võistluste korraldamise ära keelamise poolt oli ka Karmen Vesselov, märkides rallikrossi komitee liikmetele edastatud teatises, et kui ametnikud pole pädevad või võistlusel puudub esmaabi, ei pea ta õigeks sinna EAL nime külge kleepida ega korraldusluba anda. "Pooldan seda, et võistlustel peaks ikkagi olema ametnikud tasemel ja neid peaks olema piisavalt, et kõik tööd oleks korralikult tehtud," kirjutas ta, viidates asjaolule, et kohapeal puudus kiirabi ning võistluse juht tundus tema tehtud telefonikõne ajal kodus magavat.

LaitseRallyPark esindajana kirjatüki laiali saatnud Martin Toom läks Kalle Kruusma sõnul aga isiklikuks. "Mina ja ka meie klubi liikmed arvavad, et siin on tegu isikliku vimmaga härra Toomi poolt ja seda oleks võimalik olnud lahendada inimlikumalt," oletas Kruusma. "Kas Martin Toomi pahameele kutsus esile see, et me maksime neile summa, mille eest me teistelt oleme saanud korraliku teenuse?"

Martin Toomi emotsionaalne ettekanne autospordi katusorganisatsioonile sisaldas omajagu ka antud võistlust mitte puudutavat infot, kuid sellele vaatamata tuleb MTÜ Igaühe Spordiklubi esindajal nüüd jäärajasõite kureerivale rallikrossi komiteele vastust anda kõigis loetletud pattudes.

"Olen saanud mitmeid signaale teie võistlusel toimunud rikkumiste kohta. Siin on kaasas kaks kirja, millele tuginedes paluks teilt homseks, so neljapäevaks seletuskirja," edastas rallikrossi komitee liige Hillar Kalam pöördumise Kalle Kruusmale. "Samuti vajame kindlat garantiid, et võimalikul edaspidisel registreerimisel enam selliseid asju ei juhtuks. Vastasel juhul tühistab EAL kõik registreeritud võistlused ja ei väljasta ka luba edaspidi, aga seda me ju keegi ei tahaks."
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia