Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
10. jaanuar 2010 20:29
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg
Vahelduseks veokale võistleb Mikk Mäesaar Fordiga. Foto: Piret Rebane

Päevakangelaseks sai end autosse lukustanud koer

Võrumaal Lasva vallas toimunud Hinsa jäärajavõistluse tegi kaasa 56 osalejat, kelle omavahelise mõõduvõtu kõrval kujunes päeva teiseks suursündmuseks see, kui koer end ühte sõiduautosse lukustas.

9. jaanuaril korraldas MTÜ Võru Honda Team Hinsa autokrossirajal jäärajasõidu võistluse. Kolmel korral sõideti kaks ringi, kahe parima aja summa liideti ja see andis lõpptulemuse.

"Hommikul oli külma 15 kraadi. Sõitjad pidasid hästi vastu. Oli ka pealtvaatajaid, kes viitsisid külma ilmaga väljas passida - enamus neist ongi alati kohal, kui mootorid mürisevad ehk siis fännid, kes iga ilmaga raja ääres," märkis võistluse juht Marek Laur.

Alustasid võistluspäeva noored. Seejärel läbisid raja naised, siis taga-, esi- ning neljarattaveolisi autosid roolinud võistlejad. Viimasena startisid sportautod.

Kuni 18-aastasi võistlejaid oli Hinsa jäärada proovima tulnud kokku kümme. Parima tulemuse sai kirja Tiveko Veesaar. Kolme hulka mahutasid end veel Mirko Kaunis ja Jaanis Tull.

Nelja naise omavahelises konkurentsis osutus parimaks Kersti Jürgenson. Järgnesid Tuuli Pilv, Triinu Meltsov ja Pilvi Sups.

16 osavõtjaga esirattaveoliste sõiduautode arvestuses võitis sõidu Margo Kamla. Teine oli Ronald Jürgenson ja kolmas Enn Sups.

Tagarattaveoliste autode klassis osales 14 võistlejat, sealhulgas Hinsa autokrossirajal varem põhiliselt veoautoga võidu sõitnud Mikk Mäesaar. Teistkordselt Ford Sierra roolis jäärajal konkurentidega rinda pistnud mees märkis, et selliseid sõitusid tuleb kaasa teha trenni mõttes. "Kuu lõpul on Viitinas veokakrossi esimene etapp. Sinna tahaks ikka sõitma minna," kinnitas Mäesaar.

"Ega sõiduautoga lihtne võistelda ei ole. Libedaga sõit on hoopis midagi muud kui suvel veoautoga. Sõidukaga on teistmoodi," jätkas Mäesaar. "Ma ei usu ka, et mul teiste ees raja tundmise tõttu eelist oli. Pealegi esikolmikusse pääsenute autodel oli LSD diferentsiaal. Plokksillata neile jääl kaotab."

Sõidu võitis selles klassis Vallo Nuuter, kellele järgnesid Rainer Umbleja, Allar Goldberg ning neljandana Mikk Mäesaar. "Üks põhjus, miks kolme sekka ei mahtunud, oli ka see, et üks sõit läks nihu ja lõpus läks rada juba väga libedaks. Nädal enne võistlesin ka seal, kuid siis oli vähem osalejaid ja nii hullu libedust polnud."

Võistlejate hinnangul oli esimese vooru ajal rada suhteliselt kare ja pidamine oli üsna hea, aga mida voor edasi, seda libedamaks läks. Ajad halvenesid seetõttu kõigil.

Kõige kiiremate ehk neljarattaveoliste autode arvestuses võitis sõidu Juho Toomik Subaru Imprezal. Seitsme osavõtjaga masinaklassis oli teine Tõnu Sirol ja kolmas Aimur Pindis.

Autospordivõistlusel debüüdi teinud Raigo Press lõpetas sõidu 4WD klassi kuuenda kohaga. Subaru Legacy rooli keeranud mees tunnistas, et ei läinudki esikohta püüdma, vaid rohkem oma lõbuks sõitma. "Suur pann ikka on see Legacy ja andis teda ikka mahutada rajale kohati," muigas Press. "Minu eesmärk oli terve autoga lõpetada ja vältida spinne ning hange kinni jäämist. See mul ka õnnestus. See oli boonuseks, et ma polnudki viimane."

"Rada oli suurepärane - olid mõned konarused ainult, aga need ei seganud midagi," lisas Press.

Päeva teine suursündmus oli see, kui noorvõistleja Jaanis Tulli autos olnud koer lukustas sõiduki uksed. "Seda "ukse-tsirkust" vaatas vist rohkem rahvast kui 4WD autode starti," oletas Raigo Press. Sama aja sisse mahtus ka kaherattaveoliste sportautode ehk ohutuspuuriga varustatud autode klassi sõit, kus saavutas esikoha Kaimar Redi, kellele järgnesid Ivar Haabsaar ja Kristo Karu.

Kommentaator ütles muigamisi, et kes ukse lahti teeb, saab koera endale. Autol olid võtmed ees, kuid varuvõtmete puudumisel tuli proovida erinevaid võtteid ukse avamiseks. "Lõpuks tuli ikka kohale kutsuda OÜ Svenai autoabi, kes ukse avas ja koera päästis. Nii et lõpp hea, kõik hea," lausus võistluse juht Marek Laur.

"Esimese etapi Hinsa jääsarjas võib lugeda kordaläinuks. Järgmisteks etappideks on nii rada kui ka korraldaja valmis," lisas Laur.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia