Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > 2010. a Eesti meistri- ja karikavõistluste üldjuhend autorallis |
|
2010. a Eesti meistri- ja karikavõistluste üldjuhend autorallis
1. KORRALDUS
1.1. 2010. a Eesti autoralli meistrivõistlused ja karikavõistlused korraldatakse kuni 6-etapilisena vastavuses Rahvusvahelise Autoliidu (edaspidi FIA) spordikoodeksiga ja tema lisadega, Eesti Autospordi Liidu (edaspidi EAL) võistlusmäärustega, käesoleva üldjuhendiga ja etappide juhenditega. Etapid vastavad FIA sportliku ralli (I kategooria) võistlustingimustele.
1.2. Etapid vastavalt EAL kalenderplaanile.
Kõik etapid lähevad arvestusse.
1.3. Üldjuhendit saab muuta EAL. Muudatused jõustuvad pärast nende avaldamist EAL veebilehel.
1.4. Etapi korraldaja avaldab kuu enne etappi võistlusjuhendi, mis koos lisade ja bülletäänidega on üldjuhendi täiendus.
1.5. Peakorraldajad on:
Eesti Autospordi Liit
EAL rallikomitee
1.6. Peakorraldajate aadress:
Vabaduse pst. 15, Tallinn 11214
Tel: 6 39 86 66
Faks: 6 39 85 53
E-mail: eal@sport.ee
Veebileht: www.autosport.ee
2. VÕISTLUSAUTOD, MASINAKLASSID JA RALLISARJADE ARVESTUSKLASSID
2.1. Etappidele lubatakse võistlema FIA spordikoodeksi lisa J kohaseid rühmade A-, N- ja R-rühma autosid, samuti rahvuslike rühmade autosid vastavuses ASN-ide tehnilistele eeskirjadele.
2.2. Masinaklassid rallisarjade etappidel
2.2.1. Seeriaautod N rühm
klass N1 kuni 1400 cc, sh R1A
klass N2 1400 1600 cc, sh R1B
klass N3 1600 2000 cc
klass N4 üle 2000 cc, sh Super 2000 Rally
2.2.2. Turismiautod A rühm:
klass A5 1400 1600 cc, sh Super 1600 Rally ja R2B
klass A6 kuni 1600 cc, sh Super 1600 Rally ja R2B
klass A7 1600 2000 cc, sh R2C, R3C, R3T, R3D
klass A8 üle 2000 cc, sh WRC
2.2.3. Rahvuslik E rühm
klass E9 kuni 1600 cc
klass E10 1600 kuni 2000 cc
klass E11 üle 2000 cc, sh 2 WD turbo
klass E12 4WD, sõltumata kubatuurist
klass E13 veoautod GAZ 51, 52
klass E14 GAZ 53
2.2.4. 2. liiga
klass 15 2. liiga litsentsiga võistlejad kaherattaveolistel autodel
2.2.5. 4WD-A
klass 16 18-aastased ja vanemad algajad autosportlased neljarattaveolistel autodel
2.3. Meistrivõistluste arvestusklassid
2.3.1. Arvestusklass EMV1 (neljarattaveolised)
Masinaklass N4
2.3.2. Arvestusklass EMV2 (kaherattaveolised)
Masinaklassid N1, N2, N3, A5 ja A6 ühisarvestuses
2.3.3. Arvestusklass EMV3 (kaherattaveolised)
Masinaklass A7
2.3.4. Arvestusklass EMV4 (kaherattaveolised)
Masinaklassid E9, E10, E11 ühisarvestuses
2.3.5. Arvestusklass EMV5 (absoluutarvestus)
Kõik masinaklassid
2.3.6. Arvestusklass EMV6
Võistkonnad
2.4. Karikavõistluste arvestusklassid
2.4.1. Arvestusklass EKV1 (neljarattaveolised)
Masinaklassid A8 ja E12
2.4.2. Arvestusklass EKV2 (kaherattaveolised)
Masinaklass E9
2.4.3. Arvestusklass EKV3 (kaherattaveolised)
Masinaklass E10
2.4.4. Arvestusklass EKV4 (kaherattaveolised)
Masinaklass E11
2.4.5. Arvestusklass EKV5 (kaherattaveolised)
Klass 15
3. OSALEJAD
3.1. Osaleda võivad kõik EAL ja teiste riikide kehtivat võistlejalitsentsi ja kehtivat juhtimisõigust tõendavat dokumenti omavad üle 16 a vanused võistlejad. Dokumentide kehtivuse eest vastutavad võistlejad.
4. REGISTREERIMINE RALLISARJADEST OSAVÕTUKS
4.1. Sarjas võistkondlikus arvestuses (EMV6) osalemiseks tuleb registreerijal esitada avaldus EAL veebilehel www.autosport.ee. Läbi EAL registreerimisvormi esitatud avaldus kehtib võistkondlikus punktiarvestuses osalemiseks kogu hooaja vältel. Kui võistkonna liikmeid soovitakse vahetada, tuleb esitada avaldus koos kõigi uute võistkonnaliikmete nimedega. Igale etapile saab üles anda kuni kolm meeskonda, millest arvesse läheb kahe parema tulemus.
4.2. EAL litsentsiga või Eesti kodanikest võistlejad ei pea eraldi rallisarjade individuaalseks punktiarvestuseks registreeruma.
4.3. Punktis 4.2. nimetamata võistlejatelt nõutakse vormikohase osavõtuavalduse esitamist EAL veebilehel www.autosport.ee ning sarjamaksu 100 euro tasumist EAL-le enne arvestuse saamist.
5. PUNKTIARVESTUS RALLISARJADES
5.1. Arvestusklassides EMV1, EMV2, EMV3, EKV1 ja EKV5 peetakse punktiarvestust tabeli 5.2. alusel.
Arvestusklassi võitja on see, kes on kogunud etappidelt enim punkte.
Punktide võrdsuse korral saab kõrgema koha meeskond, kes on etappidel saavutanud rohkem esimesi, teisi, kolmandaid jne kõrgemaid kohti. Kui see on võrdne, vaadeldakse kõrgemaid kohti etappidel, kus mõlemad sõitjad on osalenud. Kui ka see on võrdne, on määravaks parim koht viimasel, eelviimasel jne etapil. Etapp loetakse toimunuks, kui arvestusklassis on osalemas vähemalt kuus meeskonda.
5.2. Punktiarvestus etappide kohtade järgi arvestusklassis:
Koht etapil 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Punktid 15 12 10 8 6 5 4 3 2 1
5.3. Arvestusklassis EMV5 (absoluutarvestus) peetakse punktiarvestust tabeli 5.4. alusel.
Arvestusklassi võitja on see, kes on kogunud etappidelt enim punkte.
Punktide võrdsuse korral saab kõrgema koha meeskond, kes on etappidel saavutanud rohkem esimesi, teisi, kolmandaid jne kõrgemaid kohti. Kui see on võrdne, vaadeldakse kõrgemaid kohti etappidel, kus mõlemad sõitjad on osalenud. Kui ka see on võrdne, on määravaks parim koht viimasel, eelviimasel jne etapil.
5.4. Punktiarvestus etappide kohtade järgi absoluutarvestuses:
Koht etapil 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. jne
Punktid 65 60 55 50 47 45 44 43 42 41 40 39 38 37 jne
5.5. Arvestusklassis EMV6 (võistkonnad) peetakse punktiarvestust tabeli 5.4. alusel.
Arvestusklassi võitja on see, kes on kogunud etappidelt enim punkte.
Punktide võrdsuse korral saab kõrgema koha võistkond, kelle meeskonnad on saanud etapil suurima punktisumma. Kui see on võrdne, vaadeldakse kõrgemaid kohti etappidel, kus mõlemad võistkonnad on osalenud. Kui ka see on võrdne, on määravaks suurem punktisumma viimasel, eelviimasel jne etapil.
5.6. Arvestusklassis EMV4 (rahvuslik E-rühm) toimub punktiarvestus E-rühma absoluutarvestuse kohapunktide tabeli 5.6.1 alusel ja masinaklasside E9, E10 ja E11 kohapunktide tabeli 5.6.2. alusel.
5.6.1. E-rühma absoluutarvestuse kohapunktide tabel:
Koht etapil 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.
Punktid 30 27 24 22 20 18 16 14 13 12 11 10
Koht etapil 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. jne
Punktid 9 8 7 6 5 4 3 2 1 1 1 jne
5.6.2. E-rühma masinaklasside E9, E10 ja E11 kohapunktide tabel:
Koht etapil 1. 2. 3. 4. 5.
Punktid 6 4 3 2 1
Etapilt kogutud punktisumma on nende kahe tabeli punktide summa.
Punktide võrdsuse korral saab kõrgema koha meeskond, kes on etappidel saavutanud rohkem esimesi, teisi, kolmandaid jne kõrgemaid kohti E-rühma absoluutarvestuses. Kui see on võrdne, vaadeldakse kõrgemaid kohti etappidel, kus mõlemad sõitjad on osalenud. Kui ka see on võrdne, on määravaks parim koht viimasel, eelviimasel jne etapil.
5.7. Arvestusklassides EKV2, EKV3 ja EKV4 peetakse punktiarvestust tabeli 5.6.2. alusel.
Punktide võrdsuse korral saab kõrgema koha meeskond, kes on etappidel saavutanud rohkem esimesi, teisi, kolmandaid jne kõrgemaid kohti. Kui see on võrdne, vaadeldakse kõrgemaid kohti etappidel, kus mõlemad sõitjad on osalenud. Kui ka see on võrdne, on määravaks parim koht viimasel, eelviimasel jne etapil.
5.8. Kui mingil põhjusel ei läbita etapivõistlusel täit katsete kilometraaži, arvestatakse punkte järgnevalt:
Lisakatsetest läbitud üle 50% - 100% - täispunktid
Lisakatsetest läbitud 25% - 50% - pooled punktid
Lisakatsetest läbitud alla 25% - ei saa punkte.
6. OSAVÕTUAVALDUS
6.1. Osavõtuavaldus
6.1.1. Etapi osavõtuavaldus esitatakse elektrooniliselt:
www.autosport.ee/rallyreg
6.1.2. Etapi osavõtuavaldus peab täidetult laekuma korraldajale hiljemalt 1 nädal enne etappi vastavalt võistlusjuhendis esitatud nõudele. Kaardilugeja andmeid võib esitada või täpsustada TÜV
lõpuni.
7. OSAVÕTUTASU, KINDLUSTUS
7.1. Osavõtutasu maksimummäärad etapist osavõtjatele on järgmised:
rühma A , N ja E12 autod meeskonna kohta 6000 kr
rahvusliku rühma autod meeskonna kohta 4500 kr
veoautod meeskonna kohta 2000 kr
võistkondlikuks arvestuseks etapil (vt p 12.2.) 2000 kr
8. VÕISTLUSNUMBER, RALLITUNNUS JA REKLAAM
8.1. Etapi korraldaja antud reklaamid, võistlusnumbrid ja rallitunnus peavad olema paigaldatud võistlusautole enne tehnilisele ülevaatusele saabumist vastavalt Võistlusjuhendi Lisale 1 ja jääma autole etapi lõpuni. Korraldaja antud reklaamide omavolilist ümberkujundamist (lõikamist jne) käsitletakse käesolevas punktis rikkumisena.
1. rikkumisel rahatrahv 5000 kr, 2. rikkumisel on karistus kuni etapilt eemaldamiseni.
9. RAJAGA TUTVUMINE
9.1. Võistlusrajaga tutvumine
9.1.1. Kõikide kiiruskatsetega võib tutvuda kaks (2) korda, mis fikseeritakse faktikohtunike poolt.
9.1.2. Rajaga tutvumise kontrollkaart tuleb tagastada võistluskeskusesse, rikkumisel on karistus kuni stardikeeluni.
9.1.3. Kiirusepiirangu rikkumisel võistlusrajaga tutvumisel karistatakse meeskonda:
1. kord (kuni 20 km/h) - 1000 kr
2. kord (kuni 20 km/h) - 2000 kr
1. kord (üle 20 km/h) - 3000 kr
2. kord (üle 20 km/h) - 5000 kr
3. kord - kuni stardikeeluni (žürii otsus).
10. VÕISTLUSE KÄIK
10.1. Võistluse ametlik aeg on CET+1 (suveajale üleminekul CET+2)
10.2. Lisakatse
10.2.1. Lisakatse stardiviis on paigaltstart ja märguanne stardiks antakse stardikellaga.
10.2.2. Lisakatsel lisatakistuse mitteläbimine, mis fikseeritakse faktikohtunike poolt, on karistatav ajakaristusega. Üks takistus = 1 min karistusaega.
10.2.3. Lisakatse läbimise aeg koos karistusega ei saa olla suurem kui maksimumaeg, mis arvutatakse valemiga L (lisakatse pikkus km) x 1,2 ja avaldatakse minutites ja sekundites. Selle ületamise korral märgitakse meeskonna tulemuseks sellel lisakatsel maksimumaeg.
10.3. Regrupeeringud
Katkestajate ja hilinejate arvelt taastatakse algsed stardiintervallid regrupeeringualades. Regrupeering toimub enne hooldust.
1. päeva lisakatsete tulemuste põhjal võib stardijärjekorda muuta, kui on läbitud vähemalt 10% võistluse lisakatsete kogupikkusest.
10.4. Superralli süsteem
Kui etapp on mitmepäevane, võib kasutada superralli süsteemi. Superralli süsteemiga jätkanud meeskonnad, kes ralli lõpetavad, ei saa meistrisarja punkte.
11. KARISTUSED
11.1. Karistused kehtivate Võistlusmääruste, Üldjuhendi ja Võistlusjuhendi rikkumise eest määravad žürii, korraldaja ja EAL. Võistlejad on kohustatud järgima alates Võistlusjuhendi avaldamisest kuni võistluse lõpuni kõiki võistlusega seotud dokumente.
12. PROTESTID JA TEHNILISE KONTROLLI KULUD
12.1. Protestimaks ASN ettekirjutusena 8000 kr.
12.2. Auto eri osade lahtimonteerimist ja hilisemat koostamist eeldava protesti korral tuleb protestijal tasuda tehnilise komisjoni määratav täiendav kautsjon:
a) protest selgelt määratletud auto osa kohta (mootor, ülekanne, roolisüsteem, pidurid, elektriosa, kere jne.) 5000 kr.
b) protest kogu võistlusauto vastu 10 000 kr.
12.3. Kulutused auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
a) protestijal, kui protesti ei rahuldatud. Kui tegelikud kulutused protesti lahendamiseks osutusid suuremateks, tasub vahesumma protestija. Väiksemate tegelike kulutuste korral tagastatakse ülejääk hagejale.
b) kostjal, kui protest rahuldati
c) meeskonnal, kui osade lahtimonteerimise ja kontrolli on määranud žürii, sõltumata kontrolli tulemustest
12.4. Apellatsioonimaksud:
EAL-i apellatsioonimaks on 25 000 kr.
13. ETAPI AUHINNAD
13.1. Etapi auhindade ja karikate loetelu avaldatakse Ametlikul Teadetetahvlil.
Autasustatakse absoluutarvestuse 6 esimest kohta, iga masinaklassi 3 esimest kohta ja võistkondliku arvestuse 3 esimest kohta. Korraldajal on õigus panna välja lisaauhindu. Korraldajal on õigus etapil klasse liita, kui klassis osaleb vähem kui kolm meeskonda. Rallisarjade punktiarvestust peetakse punkti 2.2. kohaselt tegelike masinaklasside järgi.
13.2. Võistkondlik arvestus etappidel
Võistkonna moodustavad 2 või 3 autot. Juriidilise isiku registreerijalitsentsi omanik või tema esindaja võib üles anda ühe või rohkem võistkondi etapil osalemiseks. Avaldus tuleb esitada enne dokumentide kontrolli lõppu. Üks meeskond võib osaleda ainult ühes võistkonnas. Võitnud võistkond on see, kelle kahe parema tulemuse saanud meeskonna aegade kogusumma on väikseim. Võrdse tulemuse korral on parem see võistkond, kelle meeskonnal on parem koht üldarvestuses. Kui võistkonnast lõpetab etapi ainult üks auto või ühe auto tulemus tühistatakse tehniliste eeskirjade rikkumise või ebasportliku käitumise eest, tähendab see kogu võistkonna tulemuse mittearvestamist.
14. AUTASUSTAMINE
14.1. EAL autasustab meistrivõistluste ja karikavõistluste arvestusklasside kolme paremat meeskonda ja võistkonda hooaja lõpul karikate ja medalitega. Kui üks juht on hooaja jooksul osalenud etappidel mitme kaardilugejaga, valib ta ühe kaardilugeja, keda autasustatakse.
|
|
|
|