Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rajaturvajad pääsesid napilt ralliauto alla jäämisest |
|
Rajaturvajad pääsesid napilt ralliauto alla jäämisest
Saaremaa ralli viiendal katsel ei puudunud palju, et kahele rajajulgestajale võinuks väliskurvis viibimine lõppeda traagiliselt. Tüdrukud pääsesid ohtlikust olukorrast õnneks vaid ehmatusega.
Turvalisuse tagamiseks Karala katse 3,3 kilomeetrile vasakusse järsku mahapöördesse ralli korraldaja poolt paigutatud kollaste vestidega tütarlapsed oma tööülesandeid ilmselgelt korrektselt ei täitnud. Pealegi viibisid nad väga ohtlikus kohas väliskurvis nn ümbriku ees. See ei jäänud märkamata ka rallipaaril Alo Hintser - Oliver Tampuu, kelle auto pärast pikka kiiret sirget seljaga raja poole kükitavate rajajulgestajate poole libises.
"See oli hästi kiire kurv ja meil oli tarvis aega võita. Tee oli libe ja hoogu palju - rada oli ses kohas väga libedaks ka sõidetud. Üritasime kurvi ära mahtuda, aga see ei õnnestunud. Piloot lasi auto otseks," rääkis Tampuu.
Kollase Mitsubishi Lancer Evo 6 kiirus kurvi eel ei raugenud ja sõiduk libises hooga läbi lintide, mille ees askeldasid oma mahavisatud seljakottide kallal hetk varem rajajulgestajad. Ehmunud tütarlapsed pagesid nende poole libisenud ralliauto eest vaid tänu ühe pealtvaataja hoiatavale manitsusele: "Kas te vähe vales kohas ei ole?"
Ralliautost paistis sel hetkel olukord eriti hull. Tampuu tunnistas, et südame alt käis kuum jutt läbi, et kas jäävad alla... "Nägime ees kahte turvatöötajat, kes olid väga halva koha peal. Märkasime neid juba ammu enne, kui hakkasime pidurdama. Teha polnud midagi. Kui auto lõpuks seisma jäi, vaatasime, et ega kedagi alla ei ole jäänud. Tundus, et üks tüdruk natuke hoidis jalast."
"See oli suur ehmatus. Rütm ja kõik läks sassi," sõnas Tampuu.
"Ma usun, et turvatöötajad väikese koolituse olid saanud, aga mahapöördes täisnurkses kurvis nad ometi seista ei oleks tohtinud. Külg ees võinuks sealt ka keegi võistlejaist välja sõita. Sellises kohas ei tohi keegi seista, ka turvatöötaja, kes peaks olema koolitatud," lausus Hintseri kaardilugeja.
Saaremaa ralli julgestuse ülem Ants Ley kinnitas, et Karala katsel antud lõigul viibinud ralli julgestajatele viidi läbi julgestusõpe ja ka instruktaaž. "Antud situatsiooni kohta saan öelda seda, et info saabumisel mulle võtsin koheselt nendega telefonitsi ühenduse ja informeerisin neid tagama korrektsemalt publiku ja enda julgeolek," sõnas Ley.
Ants Ley märkis, et piltlikult öeldes peavad raja julgestajal olema silmad ka seljataga: "Julgestaja peab olema pidevas kontaktis pealtvaatajatega ja jälgima ka seda, mis toimub rajal."
Oliver Tampuu sõnul ei olnud see tänavu esimene kord, kui vestiga inimene võistlusel nende autole ohtlikus kohas ette jäi: "Tallinna rallil lauluväljaku katsel oli sama olukord. Siis tipnes see sellega, et esiosaga sõitsime vastu alajaama seina, kuna vestiga inimene hüppas auto eest valele poole."
Undva katse rajajulgestajad tasemel
Analoogne koht nagu Karala kiiruskatsel, oli ka Undva lisakatse üheksandal kilomeetril, kus pikale kiirele sirgele järgnes 90-kraadine libe vasakkurv. Seal viibinud rajajulgestajad täitsid oma ülesandeid hästi. Väljasõiduala hoiti vaba ning seda õigustatult, kuna mitukümmend meetrit läbi lintide rajalt välja libises nii mõnigi võistlusauto.
Esmalt tekitasid antud kurvis elevust lätlased Jānis Vorobjovs - Guntars Zicāns, kelle Mitsubishi Lanceri ratastel kadus pidamine juba tükk maad enne kurvi. Päris otse läbi lintide "lasid kurvi pikaks" Priit Ollino - Urmas Roosimaa ja Martin Kangur - Kuldar Sikk.
|
|
|
|