Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
31. august 2009 18:10
Loe kommentaare (4)
Trüki lehekülg
Martin Kangur ja Kuldar Sikk ralli seitsmendal katsel. Foto: Rando Aav

Eestlased hõivasid võistlusklassis kõik poodiumikohad

 Loe lisaks
Kuramaa rallil saavutas võidu Ivars Vasaraudzis

Gross pidi tunnistama Vasaraudzise paremust

Kristen Kelement saavutas piiritagusel rallil klassivõidu

2WD super autode arvestusklassis saavutasid Lätis toimunud Kuramaa autorallil esikoha Martin Kangur ja Kuldar Sikk. Kohad teisest viiendani hõivasid selles masinaklassis samuti eestlased.

Läti autoralli meistrivõistluste viiendal etapil saavutasid ühisklassis 2WD super (kassid A7, A6, A5, R3, R3D, R3T, L11, L10, L9) ülekaaluka võidu eestlased, hõivates kõik kolm auhinnaväärilist kohta.

Klassivõiduni jõudis esmakordselt väljaspool Eestit võistelnud Martin Kangur. Absoluutarvestuses kuulus koos Kuldar Sikuga Honda Civicul võistelnud noormehele rahvusvahelisel rallil 19. koht ja esikoht kaherattaveoliste autode tinglikus paremusjärjestuses.

"Martin sõitis väga tublilt," kiitis Sikk. "Olin vägagi üllatunud."

Kuldar Sikk andis mõista, et tegu oli pingelise võistlusega ning noor piloot pidi oma oskused võistlusolukorras iseseisvalt proovile panema. "Natuke abi legendi koostamisel andsin. Arutasime asja enne katset ja loomulikult ka pärast seda, et mida saaks paremini teha või mis läks valesti."

Martin Kanguri sõnul oli hea tulemuse saavutamine võimalik, kuna sõit sujus: "Kõik klappis. Närvi sees ei olnud, kuna olin varem kuulnud, et teed on seal sarnased Lõuna-Eestis olevatele. Samuti muutis välismaal võistlemist lihtsamaks see, et mu kõrval istus suurte kogemustega kaardilugeja."

Teise päeva esimeses pooles klassiliidriks kerkinud 16-aastane sõitja lisas, et viimastele katsetele sai minna väga optimislikult meelestatuna: "Enesetunne muutus väga heaks, kuna ei uskunud, et suudan Ollinost kiirem olla. See muutis edaspidise sõitmise lihtsamaks - tuju oli hea!"

Kuigi paljusid võistlejaid kimbutas tugev vihmasadu, siis Kanguril ja Sikul õnnestus kiiruskatsetel lausvihmas sõitmisest pääseda. "Otseselt sajus ei sõitnud ühtegi katset, ent sadas kohati päris kõvasti," kinnitas kaardilugeja. Arvestatavaid apsakaid, mis võinuks röövida väärtuslikke sekundeid, neil ei juhtunud. "Intsidente väga ei olnud, vaid põhupallile saime ühes šikaanis pihta," ütles Kuldar Sikk.

Veidi rohkem ebameeldivusi tuli kogeda Priit Ollinol ja Silver Kütil, kelle Renault Clio R3 sai natuke räsida. "Hommikul esimesel ei saanud Priit kuidagi "käima" ennast," iseloomustas Kütt pühapäevase rallipäeva algust. "Kaheksandal katsel sõitsime kivisse - lõi rooli viltu ja kokkujooksu paigast ära. Rehv jäi õnneks terveks, kuid velg purunes. Viimasel katsel läks stardikiirendusel summuti pooleks, sõitsime traktoriga terve katse. Sirgetel polnud jõudu."

Priit Ollino hinnangul sujus võistlus väikestele probleemidele vaatamata normaalselt. "Neljarattaveolised tõid teele hulgaliselt kive ning selletõttu oli kaks rehvipurunemist. Õnneks väga palju aega ei kaotanud. Viimasel katsel hirmutasime inimesi tõsise ralliauto häälega, kuna summuti purunes."

"Kangur oli kiire ja teda seekord Kurzeme kiiretel teedel püüda ei õnnestunud," nentis konkurendile 14,5 sekundit kaotanud Ollino.

Kolmanda tulemusega lõpetasid ralli 2WD super klassis Sander Pärn ja Ken Järveoja. Erinevalt kiirematest konkurentidest ei õnnestunud neil autot ainult teel hoida ning nii käis punane Citroen C2 kuuenda katse lõpuosas rajalt väljas. "Väga hullu ei olnud ja üldiselt sujus hästi," ütles Järveoja.

"Esimene päev läks veidike kehvasti, aga teise päevaga võis rahule jääda," jätkas ta. Põhjusena nimetas kaardilugeja seda, et avapäeva linnakatse, kus osa rajast kulges asfaldil ning osa kruusal, Pärnale meeltmööda ei olnud: "Sanderile üldiselt see katse ei meeldinud."

Neljandale kohale platseerusid 2WD super klassis Honda Civicul sõitnud Karl Kruuda - Martin Järveoja ning viiendale Henry Asi - Martin Ansi Lada Samaral.

"Katsed olid enamasti väga kiired - oleks tehnika vastu pidanud, oleks vast ka aegu olnud," rääkis Asi, kelle sõidu rikkusid mitmed probleemid. "Viperused sisevendiga - aken udune. Differ andis otsad, rehv purunes ja nii edasi," loetles ta. "Õnneks saime õnnelikult lõpuni ning oleme rahul kogemusega."

Läti meistrisarja liider Aivo Tamms eestlastele vastu ei saanud. Samuti tuli külalisvõistlejate paremust tunnistada Kaspars Īlel, kelle kaotus Henry Asile jäi sõidu lõppedes enam kui minutiliseks.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia