Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Tarvastu rahvakrossi etapp sõideti Raassilla karjääris |
|
Tarvastu rahvakrossi etapp sõideti Raassilla karjääris
Esimest aastat toimiv Tarvastu rahvakrossi sari jätkus Mustla ligidal spetsiaalselt selleks võistluseks kruusakarjääri rajatud krossirajal. Hommikul oli stardis 34 võistlejat, päevläbi paistis päike ning ilm oli suviselt palav.
Noorteklassi ajasõidu võitis Rain Raugmäe (Honda Civic). Talle järgnesid Tanel Tepandi (Lada Samara) ja Kert Peder (Lada Samara). Juunioride arvestuses oli ajasõidu esikolmik järgmine: Sven Kallas (Lada Samara), Raul Suurkask (VAZ 2107), Arvi Anton (IZ 412).
Seenioritest osutus ajasõidus kiireimaks Heino Tafenau (Lada Samara), esirattaveoliste klassis aga Samuti Samaral võistelnud Madis Tafenau, kellele järgnesid Danel Raugmäe (Honda Civic) ja Ivo Ibrus (VW Golf).
Tagarattaveoliste masinaklassis, kus konkurents varemnimetatutega võrreldes märksa tihedam, said täpselt sama aja kirja Andres Rohla (VAZ 2105) ja Jaanus Priks (VAZ 2107). Kolmeteistkümne osavõtjaga masinaklassis edestasid ajasõidus ainsana Moskvitšil sõitnud Rein Antonit kõik konkurendid, kel võistlusvahendiks Žiguli.
Kaheksa osavõtjaga vabaklassis noppis ajasõidu võidu Gert Ilves (VAZ 2105). Võistluse üks noorimaid osalejaid läbis ringi 36,6 sekundiga.
Osavõtjate rohkuse tõttu tuli vabaklassis ja tagarattaveoliste arvestuses pidada B- ja C-finaal, mille käigus selgitati välja A-finaali pääsejad ning nende stardipositsioonid.
Noored, juuniorid ja seeniorid osalesid poolfinaalis ning finaalsõidus. Juunioridest noppis etapivõidu Sven Kallas, seenioridest Heino Tafenau. Noortest osutus võitjaks juba talvisel etapil rivaalidest jagu saanud Tanel Tepandi.
"Ajasõidus võtsin vaiksemalt ja üle ei hakanud pingutama, kuna rada oli uus ning ajasõit ja sellele eelnenud ring olid esimesed sellel rajal. Tagantjärgi tarkusena võin öelda, et oleksin pidanud varem ajasõidule minema. Läksin ajasõidule peaaegu viimasena ning selleks ajaks oli rada juba natuke auklik," rääkis Tepandi.
"Poolfinaalis startisin teiselt kohalt Rain Raugmäe kõrvalt ja Kert Pederi eest - noorteklassis oli meid ainult kolm võistlejat," jätkas ta. "Pärast starti püsisin tihedalt Raugmäe järel ja viimasel ringil õnnestus temast mööduda. Kuna Kert pidi poolfinaali järel tehnilistel põhjustel sõidu katkestama, olime finaalis Rainiga kahekesi. Mina startisin sisekurvist ja olin paremal positsioonil esimesse kurvi sisenemisel. Pärast kurvi õnnestuski liidripositsioon võtta ja hakata konkurendiga vahet kasvatama."
Tepandi jätkas: "Kahjuks oli rada finaalsõitudeks juba väga auklik ja midagi hakkas autol kolisema. Võtsin hoo maha ja sõitsin teise ringi järel vaiksemalt. Õnneks pidas auto lõpuni vastu ja õnnestus esimesena finišisse jõuda. Mis kolisema hakkas, seda ei ole jõudnud veel välja selgitada."
Vabaklassi A-finaalis startis esimeselt kohalt Toomas Lõhmus, teiselt Sven Kallas, kolmandalt päeva parima aja välja sõitnud Gert Ilves, neljandalt Peeter Peek, viiendalt Tõnu Peek ning kuuendalt ehk viimaselt Üllar Palulill.
Lõpetas neist sõidu ainult kaks. Võitjana tuli finišisse Sven Kallas ning teisena Gert Ilves. Toomas Lõhmus, kes juhtis esimesed kaks ringi ning kolmandal pidi liidri positsiooni loovutama Sven Kallasele, katkestas. "Lõikasin kolmandal ringil liiga palju sisekurvi ning sinna ma jäingi," selgitas Lõhmus.
Üllar Palulill katkestas viimasel ringil tehniliste probleemide tõttu. Palulillele kuulus kolmas koht ning Lõhmusele neljas.
Etapivõiduni jõudnud Kallas lausus, et kõik sujus suhteliselt hästi. "See oli huvitav, kuidas ajasõit tehti - lendstardiga üks ring. See oli minu arvates päris hea variant. Poolfinaalid ja juunioride klassi finaal läks ka hästi. Üritasin sõita lihtsalt koha peale, mitte teha šõud või ringiga järele jõuda. Vaja oli tehnikat hoida."
"Vabaklassi finaalsõit oli huvitavam," jätkas Kallas. "Sai üle pika aja auto ära lõhkuda jälle," naeris ta. "Tahavaatepeeglitest ma suurt midagi ei näinud, sest mis seda tolmu ikka vaadata. Viimase ringi sõitsin ilma gaasipedaali vedruta ehk gaas oli pidevalt peal, kuid mootor jäi ellu."
Esirattaveoliste masinaklassis oli taaskord alistamatu Kerro Kõva, kes on võitnud sel aastal mõlemad etapid ning on momendil klassiliider.
Rahvale tegid 31. mail toimunud rahvakrossil kõige rohkem šõud isa Rein Anton ja poeg Arvi Anton, kelle juhitud IZ 412 nii mõneski kurvis mitte ühegi rattaga maad ei puudutanud ning kõrgeid õhulende tegi. Ei saa märkimata jätta ka Heimo Savi sõitu üle auto kõrguse mullavalli ning sinna otsa rippu jäämise.
Rada lükati ning kasteti pärast igat vooru, kuid viimastele sõitjatele oli see kohati peaaegu läbimatu - põhjuseks nii tolm kui ka augud ja roopad.
|
|
|
|