Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
17. mai 2009 23:51
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Priit Ojaperv

Rahvaralli karikasari jätkus kolmanda etapiga Valgamaal

 Loe lisaks
Autospordiajakirja rally.ee rahvaralli KV punktiseis pärast 2009. a 3. etappi

Laupäeval, 16. mail peeti Valgamaal rahvaralli karikavõistluste kolmas etapp. Kiiruslikud lisakatsed kulgesid Taheva, Tõlliste ja Karula valla teedel ning Valga linna tänavail.

Kiiruslikud lisakatsed oli sel korral valitud eeskätt kiiretele autodele sobilikud. Kuna kõiki katseid läbiti korduvalt, oli oht, et pinnas muutub pehmeks. Avakatse "künti üles" juba pärast paarikümne võistlusauto läbimist. Eriti ekstreemseks muutus olukord katse teisel läbimisel, kui rajale ja selle finišisse jäi seisma nii mõnigi võistlusauto.

Teisel katsel said võistlejad nautida kiiremat sõitu siledamal pinnasel. Kiirematel lõikudel reguleeriti kiirust põhupallidest ehitatud šikaanidega. Kolmas ja ühtlasi kuues katse oli kõige lühem ning seal läbisid võistlejad asfaldil erinevate vahedega slaalomit 32 koonuse vahel.

Teise ringi lisakatsed olid tunduvalt kiiremad. Lisakatsel 7/10 osutus ohtlikuks kohaks mahapööre kruusalt asfaltkattega teele, kus asfaltbetooni serv muutus teiseks läbimiseks päris kõrgeks ja järsuks. Katse lõppes pika sirgega, kus võistlejad said proovida oma auto "kiiruslikke omadusi".

Kaheksas ning üheteistkümnes ja üheksas ning viimane katse olid suhteliselt sarnased. "Mõnusalt kiired ja kohati kitsad teed," kommenteerisid osavõtjad. Kiiruse mahavõtmiseks oli seal kasutusel kaks stopp-ala, millest üks teiseks läbimiseks algsest kohast veidi eemale nihutati, kuna viimastel sõitjatel oli probleeme kohalt ära saamisega pinnase väga pehmeks muutumise tagajärjel.

CarsStop Valga rahvarallit alustas seitsmes masinaklassis kokku 97 võistluspaari. 12 katsest koosnenud võistluse lõpetas 66 autot.

Esimesena läksid rajale noored ja naised, neile järgnes 20 neljarattaveolistel autodel osalenud sõitjapaari, kelle omavahelises konkurentsis jagati kokkuvõttes ka absoluutarvestuse 15 parimat kohta.

Ralli võitsid favoriidid Rainer Parik - Renee Reinu (Mitsubishi Lancer Evo 9). Tänavu mõlemad varasemad rahvaralli karikasarja etapid võitnud mehed edestasid konkurente ülivõimsalt, kasvatades sõidu lõpuks oma edu lähimate jälitajate Mihkel Vaidlo ja Risto Kippasto (Mitsubishi Lancer Evo 5) ees 42,9 sekundiliseks. Kolmanda tulemuse said kirja Rain Rannala - Simmo Nestor (Mitsubishi Lancer Evo 5), keda jäi teise tulemuse kirja saanud sõitjaist lahutama vaid paar sekundit.

Parik on ühtlasi ainus, kes suutnud tänavu omas masinaklassis suutnud võita kõik kolm seni sõidetud etappi. Sarja liidril on punkte kirjas 60. Ain Kastanil teisena 39 ning Raiko Arul kolmandana 26 punkti.

Kaherattaveoliste autode tinglikus paremusjärjestuses osutusid parimaiks Gert Aasmäe - Aivar Tammsaar. BMW-l võistelnud sõitjad lõpetasid ralli üldarvestuse kuueteistkümnenda kohaga. 21 osavõtjaga masinaklassis 2WD-S kuulus neile esikoht. Teise kohaga lõpetasid ralli Hanno Sookand - Tarvo Israel (Nissan Almera GTi) ja kolmandad olid Toomas Vask - Andrus Toom (BMW 325i).
Liidrikohale jäi karikasarjas endiselt Toomas Vask, kes teenis 32 punktile värskelt lisaks 14 punkti. Järgnevad Aivo Mängel 33 ning Enn Kasari 32 punktiga.

Klassis 2WD-V teenis etapivõiduga maksimumpunktid koos Martti Meetuaga Honda Civicul võistelnud Kristjan Sinik. Teise kohaga lõpetasid sõidu selles arvestuses Jaan Kask - Madis Särekanno (Nissan Sunny) ning kolmandad olid Neeme-Lennart Tullus - Margus Uusoja (Toyota Corolla). Liidrikohta hoiab kolme etapi kokkuvõttes avaetapi võitnud Tullus, kel kogutud 46 punkti. 31 punktiga on teisel kohal Jaan Kask ning 30 punktiga on kolmas Tõnis Krass.

Moskvich Liiga arvestuses võistelnud meestest osutusid sel korral edukaimaks Argo Kuutok - Krister Aasa. Sel hooajal esmakordselt etapivõiduni jõudnud Kuutok kerkis ühtlasi 43 punktiga karikasarja liidriks. Äsjasel etapil koos Urmas Reigoga kolmanda tulemuse kirja saanud Tarmo Kikkatalo järgneb 40 punktiga ning koos Mart Bergmanniga teise koha saavutanud Marko Eespakk on 36 punktiga kolmas, olles noppinud võrdselt punkte Ott Nootrega.

Viiest rallit alustanud naisvõistlejast sai tulemuse kirja vaid kolm. Klassivõiduni jõudsid Inger Tuur - Indrek Tuur (VW Golf). Järgnesid Sirje Potisepp - Kairi Sepp (Nissan Sunny GTi) ja Kristin Kutser - Kristjan Kutser (Nissan Sunny).

Nii Tuur, Potisepp kui ka Kutser on tänavu võitnud ühe ralli ning nad on osalenud kõigil etappidel. Kuigi sõitjaid on selles klassis võrdlemisi vähe, on naiste omavaheline konkurents suhteliselt pingeline. Poolsada punkti noppinud ja ühtlasi liidrikohal püsivast Potisepast lahutab Tuuri vaid kolm ning Kutserit 4 punkti.

Kuni 18-aastaste noorte arvestuses saavutasid CarStop rahvarallil võidu Otto Täht - Rivo Hell. Renault Cliol sõitnud ekipaažile järgnesid Hondal sõitnud Tony Võsur - Margus Laanep, kel kogunes kaotust klassivõitjaile 51,1 sekundit. Alla kolme sekundi kaugusele jäid neist omakorda samuti Hondal võistelnud Mirko Kaunis - Marko Kaunis. Punkte on noored karikasarjas kogunud vastavalt: Kaunis 48, Võsur 46 ning Täht 32.

Võistkondlikult osutus laupäeval sõidetud rahvarallil parimaks Carbox, kuhu kuulusid Parik - Reinu, Vask - Toom ning Tuur- Tuur.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia