Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Talsi ralli > Talsi autoralli lisas Sander Pärnale enesekindlust |
|
Talsi autoralli lisas Sander Pärnale enesekindlust
|
Loe lisaks |
|
|
Nädalavahetusel võistles Sander Pärn esmakordselt väljaspool Eestit, osaledes koos Ken Järveojaga Lätis Talsi rallil. Klassivõidust pidid eestlased suu puhtaks pühkima, kuid kogemustepagas sai tubli täiendust.
Suuremjagu Eesti rallisõpradest hoidis Talsi rallil pöialt suures N-rühmas võistelnud Ott Tänakule, kuna saarlase võimalik edu oli prognoositav. Esmakordselt välisriigis sõitnud Sander Pärn jäi seetõttu ehk varju, kuid vähemalt Läti meedia haistis 17-aastase eestlase auahneid plaane ja piiras teda teise rallipäeva hommikul. "Mul õnnestus anda rallil oma esimene inglise keelne intervjuu läti televisioonile," sõnas enne teise päeva esimest katset lätlaste kaamera ette püütud Sander Pärn.
"Pärast esimest päeva ehk neljanda katse järel olime esiveduste seas neljandal kohal ja omas klassis kolmandad," jätkas ta. "Teisel päeval sain kohe hommikusel esimesel katsel ennast hästi käima ja tõmbasin iga katsega liidrile järgi. Kahe katsega võtsime liidrilt 20 sekundit tagasi ja enne seitsmendat katset olime teised ja 0,36 sekundit taga."
Seitsmendal katsel üllatasid varem kuuel sportrallil koos võistelnud noor piloot ja 26-aastane kaardilugeja Ken Järveoja nii konkurente kui ka kohalikku publikut, kerkides 2WD klassis liidrikohale. Kaheksanda lisakatse starti jõudes säras rallil osalenud noorima võistleja nägu punases Citroenis rahulolevalt. Et see publikukatse ära jäeti, tuli kõik kaardid lauale panna viimasel, enam kui 30 km pikkusel lisakatsel. Seni oli klappinud nii legend, koostöö kui ka sobinud võistlustrass, mis kohati meenutas Lõuna-Eestis sõidetavaid rallikatseid.
"Mul oli natukene närv sees enne viimast katset," tunnistas oma emotsioonidega võidelnud Sander Pärn. Kahtlemata tegi tema olukorra keerulisemaks asjaolu, et kogu ralli keerulisimat katset tuli alustada mitte tagaajaja vaid jälitatava rollis. "Püüdsin närvi maha suruda ja tahtsin keskenduda oma sõidule," rääkis ta.
Katse kaheksandal kilomeetril "läks kurv pikaks" ja eestlaste sõit sai selleks korraks läbi. "Olin sunnitud natukene läbi kraavi sõitma ehk kraavist lisa võtma. Ratas sai löögi ja selle tagajärjel purunes parempoolne pooltelg ning edasi sõita ei saanud," nentis Pärn.
"See juhtus kõik nii ootamatult. Esimese hooga mõtlesin, et kas nüüd tõesti juhtus see, mis ei oleks viimasel katsel mitte mingil juhul tohtinud juhtuda. Siis tekkis lootus, et äkki saan sõitu jätkata, kuid kui selgus, et autol on purunenud pooltelg, oli tõesti kurb tunne."
Aava - Sikk Noorte Rallitiimi sõitja usub end olevat rahuliku iseloomuga ja teda sellised sündmused ähmi ei aja. "Seekord ei öelnud ühtegi roppu sõna. Rahulikuks jäin, nagu tavaliselt. Ma arvan, et üldiselt talun pinget hästi, aga ju siis ikkagi oli pinge enne viimast katset liiga suur."
Ken Järveoja sõnul andis see katkestamine emotsionaalselt hetkeks tugeva löögi: "Esmane emotsioon oli ikka suur pettumus, sest plaanisime lõpuni jõuda ja väga koha pärast ei muretsenud. Poodiumikoht oleks boonusena tulnud."
Kiiruslegend klappis Sander Pärna sõnul ideaalselt ning muid ebameeldivaid intsidente kogu sõidu vältel ette ei tulnud. Katkestamisele vaatamata ütles esmakordselt välisvõistlusel osalenud noormees, et sai rallilt palju uusi tulevikuks tarvilikke kogemusi: "Üldiselt läks väga hästi. Näitasin head kiirust ja ajad olid head, lisaks kaks katsevõitu esirattaveoliste seas. Seda kõike ei oleks ma enne võistlust osanud oodata. Eesmärgiks sai enne rallit võetud, et saada maksimaalselt kogemusi."
Varem seitsmel piiritagusel autorallil kaardilugejana osalenud Ken Järveoja märkis, et oli küllaldaselt põhjust ralliga rahule jääda: "Hoogu ju oli ja tulevikuks kogemusi sai juurde!" Ta lisas, et välismaal võistlemine tuleb kasuks ja varasemad kogemused muudavad nii piloodi kui ka kaardilugeja järgmisteks sõitudeks kindlamaks.
Pärn lausus, et kõige enam tegi rõõmu teadmine, et ta on suuteline välismaistel rallidel püsima konkurentsis ja Citroen C2 on auto, millega saab kiiresti sõita. Pikemas perspektiivis kaalub ta osalemist mõnel piiritagusel asfaldirallil ning sõitmist lähiriikides: "Plaanime minna minna Soome ja Venemaale, aga täpselt ei tea veel, millisele rallile."
|
|
|
|