Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Villu Teearu
10. mai 2009 21:56
Loe kommentaare (16)
Trüki lehekülg
 Foto: Lii Lõhmus

Rallikross pakkus põnevust halvale ilmale vaatamata

9. mail toimus Taali krossirajal Eesti rallikrossi meistrivõistluste teine etapp. Etapi korraldas MTÜ Külakross, kellele oli see esmakordseks kogemuseks sedavõrd kõrgetasemelise sarja etapi korraldamisel.

Taali rallikrossil asus võistlustulle neljas klassis kokku 26 osalejat, kuid kuna Lätist tulnud division 1 klassi sõitja Reinis Liliensteinsi VW Golfil ei olnud all nõuetekohased rehvid, siis peakohtuniku otsusega lubati ta rajale väljaspool arvestust ja meistrisarja punktide eest asus mõõtu võtma täpselt veerandsada osalejat.

Treeningsõitudeks oli Taali rajale kohale jõudnud ilmaennustajate poolt ammu lubatud vihm. Sellele lisandus veel peaaegu tormi mõõdu välja andev kõva tuul. Kuna ERC klassis on sel aastal lubatud osaleda kas slick-tüüpi rehviga või siis sarja peasponsori Matatori rehvidega MP15 ja MP42, võis vihma järgi vaadata, et kindlasti on eelis neil, kes seekord Matadori kasuks otsustasid.

Esimene sõiduvoor kulges vihmas. Tugev tuul viis esimese vooru kolmanda sõidu stardi ajaks sekretariaadimajalt voolu, mis tähendas, et start tuli edasi lükata - kuna energiat vajasid nii stardisignaali andev foor kui ka arvutustehnika.

Vaevalt, et korraldajad sellist üldist üle-Taalilist voolukatkestust ette oskasid näha, kuid sellegipoolest reageerisid nad kiirelt - 15 minutiga leiti generaator ja ühendati olulisem tehnika. Siiski tuli vooru lõpuni starti anda lipuga, sest stardifoori lülitamine generaatori vooluvõrku osutus loodetust keerulisemaks.

Vihmasadu päeva alguses suutis raja teha nii libedaks, et division 1 klassis startinud Ivar Koppeli Ford Sierra Cosworth ei suutnudki esimeses sõiduvoorus end mudast läbi vedada. Koppel oli sunnitud selle sõidu katkestama.

Vihmasadu lakkas avavooru lõpul. Jätkuvalt puhunud tuul hakkas rada kuivatama. Seetõttu olid esimeses voorus eelistatud olukorras need, kelle arvuti loosis viimastesse vooru sõitudesse.

Division 1 klassi finaalis startis lisaks Aivars Kokorišs (VW Golf) ja Ivar Koppelile ka väljaspool arvestust sõitev Reinis Liliensteins. Meistrisarja punkte jahtinud mehed pandi stardis esimesele reale ja Liliensteins pidi startima teisest reast, et mitte segada meistrisarja võistlust. Stardikohast hoolimata tõusis Liliensteins liidrikohale juba stardisirge lõpul. Ta võitis sõidu konkurentide ees.

Noorteklassis näitas voorude kiireimat aega Arvo Kask (VW Golf II), kes võitis kaks eelsõiduvooru ja võitles välja finaali esimese stardikoha. Finaalsõitu Kask aga auto tehniliste probleemide tõttu ei tulnud.

Finaalsõidus esimesest reast startis alles teistkordselt rallikrossil osalenud Joosep Hütt (VW Golf II). Tagant tulijaid ei rahuldanud Hüti kiirus ja lõppkokkuvõttes kukutati Varbla noormees neljandale kohale.

Kolm kiiremat mahtusid finišijoonel 1,7 sekundi sisse. Sõidu võitis Andre Kurg (Lada Samara), teisele kohale tuli Sander Roosimaa (VW Golf II) ja kolmandale Janno Ligur (Lada Samara).

"Andre Kurega oli huvitav ja võimas võidelda," rääkis Roosimaa, öeldes, et võistlus tervikuna pakkus tublisti pinget. "Tori kurvis lõikasin julmalt sisse. Olime kõrvuti ja ei tahaks uskuda, et ta mulle julmalt peale keeras. Ma oleksin pea-aegu valli otsas lõpetanud. Ehk läks tal lihtsalt auto käest? Aga selle intsidendi pärast sai ta näha hoiatuslippu."

"Eelsõidus jäi aga alati keegi ette ja ei saanud vabas vees sõita," lisas ta selgituseks, miks taaskord tuli leppida teise kohaga. "Nii vähe jäi tegelikult esikohast puudu - siiani kripeldab!"

Standardklassis oli osalejaid täpselt finaali jagu - 8. Nendest kolm aga kahjuks erinevatel põhjustel finaali ei jõudnud ja seega startis otsustavas sõidus viis osalejat. Sõidu võitis veenva eduga rivaalide ees Rainer Schultz (Lada Samara). Mareck Pukk (Peugeot 205 GTi) suutis konkurendid enda selja taga hoida ja oli kokkuvõttes teine. Kolmandaks tuli Erki Külvi (VW Golf).

Taali rallikrossil oli vaid ERC klass see, kus oli vaja ka B-finaali. Osalejaid sellesse klassi oli end kirja pannud 10. Eelvoorudes kiiret sõitu teinud Ove Pärtelson (VAZ 2108) B-finaali ei jõudnud ja seega mindi rajale viiekesi, teades, et vaid üks neist A-finaali ei pääse. Pärast Tauri Jaansoni (Opel Astra) esimesel ringil katkestamist oli A-finaali koosseis selge, ainult stardikohtade jaoks tuli B-finaali lõppu oodata. B-finaali võitis Kevo Kärp (VAZ 2101) Tatjana Jeliseejeva (VAZ 21083) ees.

ERC klassi A-finaalis startis parimalt kohalt Martin Saar (VW Golf), kuid Sten Oja (Lada Samara) oli samuti väga kiire ja tõotas tulla põnev võidusõit. Esmalt pääses ette Oja, kuid Saare kiirus oli suurem. Oja ei suutnud konkurenti terve võistluse selja taga hoida ja Saar pääses mööda ning sõita lõppkokkuvõttes sisse ka enam kui kaheksa sekundilise edu. Kolmandale kohale tuli Rommi Pukk (BMW 318).

Kui esialgsetelt pidi järgmine meistrisarja etapp toimuma mai lõpus Kehalas, siis see jääb ära, sest rada ei saa õigeaegselt valmis. Seega kihutatakse rallikrossi punktidele järgmine kord 13. juunil Põltsamaal.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia