Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Helmet Palm osutus kodurajal alistamatuks
|
Loe lisaks |
|
|
Paks tolm, vali rehvivilin, tants kahel rattal ning pisemat sorti tulekahju on vaid üksikud episoodid soojal pühapäeval peetud Rapla rahvasprindilt, kus ootuspäraselt saavutas võidu Helmet Palm.
61 võistlejat üle Eesti kogunes 3. mail Ridakülas asuvale Rapla kardirajale, kus kell 12 sai alguse Hepa karikasarja ning Läänemaa lahtiste meistrivõistluste arvult neljas etapp.
Võistlust alustasid esmalt 4WD klassi sõitjad, keda oli sel korral kohal 11. Poole aasta pikkuse võistluspausi järel tuli kodurajal sõitvale Helmet Palmile konkurentsi pakkuma ka saarlane Virgo Arge. Omavahel tulist duelli pidanud meestele osutas aga üllatuslikult väga tugevat vastupanu Kulno Kägu.
"Kruusasõit tuli uuesti meelde," rõõmustas Palm, kel õnnestus kahe kolmandiku ulatuses asfaldil ning kolmandiku jagu kruusal sõidetud sprindil lähimast konkurendist kokkuvõttes 4 sekundi võrra nobedam olla. Kõik kolm sõitu võitis ootuspäraselt just Raplamaa võistleja, kes kindlustas endale sellega kahes sarjas maksimumpunktid. Talle järgnesid teisena Kägu ning kolmandana Arge, keda jäi üksteisest lahutama vaid 0,32 sekundit.
"Kruus tundus kõigile sobivat ja mina usun, et see oli täitsa õnnestunud üritus," jätkas Hepa karikasarja võitu ihaldav Helmet Palm. "Viiendat aastat on Hepa Cup, oleks tore sel aastal võita," sõnas ta.
Kaherattaveoliste sportautode klassis oli konkurents enam kui hõre. Ainsana tegi seekordse sprindi selles arvestuses kaasa Jaak Palmisto. Lääne-Virumaa võistleja kerkis ühtlasi 38 punktiga 2WD sport klassis Hepa karikasarja ülekaalukaks liidriks.
Üle 1600 kuupsentimeetrise mootoritöömahuga autode klassis sai kindla võidu Ago Onton. Mazdal sõitnud mehele järgnesid Marek Haiba ning Toomas Vask. Üldse võttis selles arvestuses omavahel mõõtu 14 sõitjat, kellest kõik paraku tulemust kirja ei saanud.
Toomas Kriisa ronkmust Renault Clio sattus teises sõiduvoorus nõelasilma-kurvist piltlikult öeldes lepavõssa ning võistluse jätkamine selle autoga osutus võimatuks. Nii ei saanud tulemust kirja ka samal sõidukil kuni 18-aastaste noorte klassis võistelnud Mart Kriisa.
Pisemaid eksimusi tuli ette teistelgi sõitjatel. Vahest publikule atraktiivseima triki tegi Mazdal sõitnud Urmet Jänes, proovides rammu rajaäärsete rehvidega.
Sisuliselt ühte aega võimsama masinaklassi sõitjatega näitas kogu võistluse vältel Rauno-Olavi Ruut, kellele kuulus esikoht klassis 2WD-V. Sõiduapsudest ei pääsenud ka tema, ent ometi edestas Honda Civicul sõitnud noormees rivaale kõigis kolmes voorus. Ulja sõidu tulemuseks võidukarikas ning lõhutud esistange.
Teise kohaga lõpetas kuni 1600 cm³ autode klassis Rapla rahvasprindi Jaan Kask Nissan Sunnyl. Kolmanda tulemuse sai kirja Volkswagen Golfil võistelnud Jalar Sildnik.
Klassivõitu jahtinud karikavõistluste liider Kristjan Sinik sel korral tulemust kirja ei saanud. Avavoorus näitas Hondal kihutanud noormees teist aega, kuid järgmine voor lõppes temale auto tehnilise rikke tõttu vahetult enne finišit.
"Käigukasti sisu on korras, korpuses on mitu auku. Seda ei saa enam parandada," nentis Sinik auto kahjustusi uurides. "Differ on täiesti segi ja korpusega ei ole enam midagi teha."
"Algul, kui seisma jäin, siis oli salong suht sinine ja kärsakas oli sees. Mõtlesin, et äkki läheb põlema. Ma ei olnud kindel, mis viga, aga tegelikult oli asi selles, et õli jooksis summuti peale ja hakkas kärssama," kirjeldas ta ärevaid hetki võistlusrajal.
Sinist suitsu kapotialusest jagus võistluspäeva veel, kui teadmata põhjusel süttis kolmandas sõiduvoorus Sirje Potisepa Nissan Sunny. Kirja saadud kahe vooru aegade põhjal õnnestus sarja liidril siiski esikoht säilitada ning eeldatavalt generaatori probleemide tõttu alguse saanud leek appi tõtanute abil kiiresti kustutada ja auto päästa.
Volkswagenit roolinud Kati Riidak oli kokkuvõttes teine ning Lada Samaraga sõitnud Merilin Mäekivi kolmas.
Üheteistkümne osavõtjaga klassis J18, kus mõõtu võtsid vaid noored, saavutas kindla võidu Oliver Vilms Honda Civicul. Karika ja auhinnad teenisid välja veel Tony Võsur ning Tanel Treiel.
Kui kogenumate võistlejate sõitu oli pealtvaatajail ehk igavam vaadata, siis noored pakkusid publikule kruusalõigul tõelist vaatemängu. Kõige ehmatamapaneva etteaste tegid avavoorus võistlusautosid ja rajapiirdeid lõhkunud Karl Tarrend ja Raido Rehepap.
Ligi neli tundi väldanud võistluse lõpetasid "mossemehed", kellest parimaks osutus Marko Kukuškin. Seitsme võistlejaga masinaklassis saavutas teise koha Kalle Kruusma, kolmas oli Urmas Reigo.
|
|
|
|