Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Laitses sõideti rallikrossi meistrisarja avaetapp
3. mail toimus Laitse krossirajal Eesti rallikrossi meistrivõistluste esimene etapp. Eestlastele pakkusid konkurentsi kaks külalisvõistlejat Soome Vabariigist ja üks Vene Föderatsioonist.
Kokku oli Laitse rallipargi territooriumil toimuvale rallikrossi etapile kohale tulnud 25 osalejat.
Eelregistreerimise põhjal võis arvata, et saab esmakordselt Eestis näha tipptasemel kihutamist division 1 klassis, kus pidi esialgselt startima neli võistlejat. Erinevatel põhjustel jõudis starti neist vaid kaks - soomlased Risto Simonen (Proton Satria Evolution) ja Voitto Hassi (Subaru Impreza). Hassi Simonenile aga konkurentsi pakkuda ei suutnud. Põhjusteks võib lugeda võistlusautode võimsuse saja-hobujõulist vahet ja samuti seda, et Hassi sõnul oli see tema esimeseks rallikrossi võistluseks. Seega division 1 klassi võidu sai Risto Simonen.
Noori oli kohal 5. Kahjuks katkes Arvo Kase Volkswagen Golfi jõud juba esimeses voorus ja teda enam rajale ei naasnud. A-finaalis startis parimalt kohalt Sander Roosimaa (VW Golf), kes suutis ka finaalis Janno Liguri (Lada Samara) oma selja taga hoida ja lõpetada esimesel kohal. Pärast seda, kui Andre Kurg (Lada Samara) finaali neljandal ringil katkestas, tõusis kolmandale positsioonile sarjas esimest sõitu kaasa teinud Joosep Hütt (VW Golf).
ERC Standard klassis oli osalejaid kokku üheksa. Kuna finaali mahub vaid kaheksa autot, siis oli vaja selles võistlusklassis maha pidada ka B-finaal. B-finaali võitis Mareck Pukk (Peugeot 205 GTi), kes sai sellega õiguse startida A-finaalis viiendalt kohalt. Ainsana jäi otsustavast sõidust välja B-finaalis viimasel ringil katkestanud Ivo Uutar (Peugeot 205 GTi).
Standardklassi A-finaalis startis esikohalt valitsev noorteklassi meister Janno Õis (Honda Civic), kes suutis konkurendid ka finaalis oma selja taha jätta. Napilt- vaid 0,4 sekundiga - jäi temale alla Rainer Schultz (Lada Samara). Kolmas pjedestaalikoht kuulus Erki Külvile (VW Golf).
Ka ERC klassis oli startijaid üheksa, mis tähendas B-finaali toimumist. Kahjuks Sten Oja Lada Samara läks katki juba kolmandas sõiduvoorus ja B-finaalis Põltsamaa noormees ei startinudki, mistõttu said sellest A-finaali edasi kõik võistlejad, kes osalesid B-finaalis. B-finaali võitis Sten Karuks (VAZ 2108) ja tema sai seega õiguse startida A-finaali viiendalt kohalt.
Esikohalt startis A-finaalis Martin Saar (VW Golf) ja teiselt kohalt Rommi Pukk (BMW 323i). Puki tagarattaveoline BMW andis stardis eelise ja valitsev krossimeister sattus koheselt taga-ajaja rolli. Kahjuks tegi Pukk sõiduvea, lasi konkurendid mööda ja pealtvaatajatel jäi nägemata põnev duell esikohale.
ERC klassis võitiski Martin Saar. Silver Havamaa (Honda Civic Type-R), suutis murda "Laitse needuse", mistõttu ta oli pidevalt olnud sunnitud seal erinevatel põhjustel sõidu pooleli jätma, ja tuli teisele kohale. Kolmandana lõpetas võistluse Ove Pärtelson (VAZ 2108).
Rallikrossi meistrivõistluste järgmine etapp peetakse juba eeloleval laupäeval Taali krossirajal.
|
|
|
|