Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
01. mai 2009 23:36
Loe kommentaare (4)
Trüki lehekülg
Jukka Hiltunen. Foto: Rando Aav

Tallinna ralli avapäeva lõpetas liidrikohal Hiltunen

 Loe lisaks
Murakas ei suutnud konkurentidega sammu pidada

Uus võitja lõpetas külalissõitjate valitsemise

Marko Kasepõllu saavutus üllatas teda ennastki

Raul Jeets: Eesmärk oli ralli kindlasti lõpetada

Georg Gross pääses Tallinna rallil poodiumile

Kert Uus sekkus Tallinna ralli võiduga tiitliheitlusse

Laipaik pidi uuel autol võistelnud Mättikule alla vanduma

Kaugeimad külalised pidasid avakatset publikule sobivaks

1.-2. mail peetava YIT Ehitus - Tallinna ralli esimese võistluspäeva, mil sõideti kaks publikukatset Tallinna lauluväljakul, lõpetasid liidrikohal soomlased Jukka Hiltunen ja Jarkko Kalliolepo.

Ralli avakatse võitsid Slava Popov - Talis Perosti (Mitsubishi Lancer Evo 8). Teisel läbimisel olid 1,6 km pikkusel publikukatsel nobedaimad Jukka Hiltunen - Jarkko Kalliolepo (Peugeot 207 S2000).

Soomlaste sõit laulukaare esisel platsil pakkus palju närvikõdi nii neile endile kui ka aplodeerivale publikule. Ülevalt mäest alla tulekul riivas külalisvõistlejate auto üht rajatähist, mille järel hakkas nõlvast alla veerema kaks selle küljes olnud rehvi. Kuivõrd lisakatse kulges risti mäenõlvaga, tuli soomlastel liikuma pääsenud rehvidega võidu sõita.

"See oli hämmastav," naersid kahe katse kokkuvõttes liidriks kerkinud välisvõistlejad. "Me müksasime torbikut ja siis kolmel korral nägime veerevaid rehve ja vaatasime, kas jõuame või jäävad need meile ette. Õnneks pääsesime puhtalt."

Ralli mullused võitjad lisasid, et tänavu oli lauluväljakul sõidetud katse varasemaga võrreldes libedam.

Neist sekundi kaugusele jäid avapäeva lõppedes Margus Remmak - Olaf Suuder (Mitsubishi Lancer Evo 9), kellele omakorda järgnesid Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer Evo 9).

Saluri märkis, et "miki-hiire" katse tuli rahulikult sõita ja see õnnestus. Muigamisi lisas ta sidemesse seotud sõrme viibutades: "Raudselt olin ma täna kõige kiirem mees, kellel on traat näpus." Nimelt tuleb tartlasel võistlusautot roolida nii, et ühe sõrme liiges on traadiga kinni.

Neljanda aja said kirja Egon Kaur - Erik Lepikson (Subaru Impreza STi Spec C) ning viienda leedu võistlejad Ramūnas Čapkauskas - Tomas Sipkauskas (Mitsubishi Lancer Evo 9).

Koos Silver Kütiga võistlev mitmekordne Eesti rallimeister Margus Murakas platseerus 14. kohale. Ta tunnistas, et sõiduvigadest pääsu ei olnud: "Siiski võrreldes eelmise aastaga pääsesime suhteliselt kergelt. All peldiku juures panime teisel läbimisel korra tagurpidi käiku."

Avakatse võitjad Slava Popov - Talis Perosti olid kahe katse kokkuvõttes viieteistkümnendal kohal. Neile järgnesid Kaspar Koitla - Mait Laidvee, kes edestasid kõiki kaherattaveolistel autodel osalevaid konkurente.

Kahest võistlusel osalevast WRC-autost avapäeval kumbki kümne parema sekka ei mahtunud. Tapani Hulkkonen - Asko Sairanen, kellel istumise all Ford Escort WRC, olid kahe katse järel üldises paremusjärjestuses 17. kohal ning Claudio Aldecoa - Alex Romani lõpetasid esimese võistluspäeva absoluutarvestuse 34. kohal. Rallil pidid WRC-autoga võistlema ka soomlased Jouni Arolainen - Risto Pietiläinen, kuid nende Ford Focus RS WRC 05 starti ei jõudnud.

Ebaõnne tuli avapäeval kogeda päris mitmel võistluspaaril. Nii jäi näiteks teine katse lõpuni sõitmata võistluspaaril Rein Koch - Jaanus Lüüding, kelle Honda Civic Type-R keeldus normaalselt liikumast juba avakatsel. Probleemide kiuste tüürisid mehed toona siiski finišisse, kuigi nende võistlusauto mootor seiskus finišikurvis ajamõõduseadmetest vaid kolme-nelja meetri kaugusel. Õnneks veeres nende auto tasase hooga finišisse.

Samas tagasipöördes suretasid oma Honda Civic Type-R rallimasina mootori välja Anre Saks - Rainer Maasik. Nendegi auto veeres läbi finišikiire vaevalise hooga.

Pealtvaatajaid ehmatas vast kõige enam rallipaar Jaan Pettai - Inger Tuur. Finiši-eelsele vasak-kurvile lähenedes said nad oma Lada Samara hoo keeramiseks sobilikuks, ent korraga võttis auto suuna rajaäärsete puude ja seal asetsenud laternaposti poole, peatudes sellest veidi vähem kui poole meetri kaugusel.

Puude ja rajatähiste müksimine "plekki" vaatama tulnud publikul siiski nägemata ei jäänud. Väiksemaid mõlke sai päris mitu autot. Parema esinurga purustasid oma Mitsubishi Lanceril Alo Hintser ja Oliver Tampuu ning vasaku nurga enda Subaru Imprezal Erkki Koskelo - Sladi Kopra.



Tallinna ralli 2009 tulemused pärast 2. katset


1. Jukka Hiltunen - Jarkko Kalliolepo (Peugeot 207 S2000) 3:14,4
2. Margus Remmak - Olaf Suuder (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1,0
3. Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer Evo 9) +3,1
4. Egon Kaur - Erik Lepikson (Subaru Impreza WRX STI Spec C) +4,1
5. Ramūnas Čapkauskas - Tomas Sipkauskas (Mitsubishi Lancer Evo 9) +4,7
6. Georg Gross - Kristo Kraag (Subaru Impreza WRX STi) +4,8
7. Ranno Bundsen - Arsi Tupits (Subaru Impreza WRX STi) +5,4
8. Ago Ahu - Konstantin Sorohov (Subaru Impreza STi Spec C) +5,8
9. Kert Uus - Alo Ivask (Mitsubishi Lancer Evo 9) +5,9
10. Jani Salomaa - Jan Lönegren (Mitsubishi Lancer) +6,3
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia