Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rallikarussell pöörleb taas väljaspool Euroopat |
|
Rallikarussell pöörleb taas väljaspool Euroopat
|
Loe lisaks |
|
|
Maailmaklassi mootorisport on taas tagasi Argentinas, teist korda pärast kolmekuulist vaheaega, mil Lõuna-Ameerika pinnal peeti esmakordselt kurikuulus Dakari maratonralli.
Argentina ralli on üks kahest etapist sellel hooajal, mis sõidetakse väljaspool Euroopat ehk "suure lombi" taga. Vaatamata keerulistele aegadele maailma majandusmaastikul, on rallile startijate nimekiri tavapärane. Stardis on üle poolesaja ralliauto. WRC-autosid on kümme, PWRC-arvestuses osaleb kaksteist ning JWRC-arvestuses kolm autot.
Meeskondlike punkte jahivad Citroen Total, BP Ford Abu Dhabi, Citroen Junior, Stobart VK M-Sport ning Munchi's Fordi rallitiim. Oma erameeskonnaga teeb Citroen Xsaral kaasa ka Petter Solberg, kel hiljuti õnnestus paraneda raskest viirushaigusest.
Hooaja viiendale etapile läheb liidrina vastu Citroenil sõitev Sebastien Loeb, kelle ainsaks plaaniks on pärast hooaja õnnestunud algust võita kõik allesjäänud rallid sellel aastal.
Viimastel kruusarallidel end tublisti tõestanud Citroeni teine piloot Dani Sordo on lubanud sellel rallil püüda vähemalt teist kohta. BP Ford Abu Dhabi esisõitja Mikko Hirvonen peab selle ralli võitma, säilitamiseks mingidki lootused sõitjate karika saamiseks. Kui üks kolmandik hooajast juba seljataga, jääb soomlane prantslasest maha kümne punktiga.
BP Ford Abu Dhabi teisele sõitjale soomlasele Jari-Matti Latvalale pärast ebaedu hooaja neljal esimesel etapil, on antud käsk ralli kindlalt lõpetada ja tuua meeskonnale väärtuslikke punkte. Ralli üllatajaks kõrgete kohapunktide noppimisel võib aga osutuda Fordil sõitev kohalik rallimees Frederico Villagra.
Juunioride rallisarja sõitjatele on Argentina punktide kogumiseks kullaauk - ole vaid mees, lõpeta võistlus ja oledki poodiumil. Suzuki Sport Europe ridades jahivad Lõuna-Ameerikas punkte Aaron Burkart ja Michal Kosciusko. Kolmas mees, Alessandro Bettega, sõidab Renault Clio Super 1600 võistlusmasinal.
PWRC-arvestuses tabeli esiosa mehed Armindo Araujo ja Patrik Sandell sellel rallil kaasa ei tee. Mis omakorda on vesi punktiarvestuses kolmandat kohta jagavate Eyvind Brynildseni ja Martin Prokopi veskile. Kumbki mees võib ralli võidu korral kerkida sarja üldliidriks. Kuid nad ei saa allahinnata ka kohalikke rallisõitjaid.
Suuremad trumbid on siiski ehk käes poolakal, kuna Brynildseni võistlusauto saadeti eksituse tõttu Argentina asemel Brasiiliasse ning nii tuleb mehel kasutada Federico Villagralt renditud rallimasinat.
Ralli keskus asub Villa Carlos Pazi väikelinnas, vähem kui 35 km kaugusel suuruselt riigi teisest linnast Cordobast. Võistlus on seekord varasemast palju kompaktsem - ära on jäetud kaugemal asunud kiiruskatsed, mistõttu on korduvkatseid rohkem. Vaatamata sellele on tegu siiski aasta pikima MM-ralliga.
Põhilise teekatte moodustab pehme liivane pinnas. Kiiruskatsete teisel läbimisel võivad teeolud väga muutuda. Argentinas ei sõideta küll nii kõrgel mägedes kui Mehhikos, aga ka sellel rallil toimuvad kiiruskatsed hõredamas õhus ja automootoritel on seega tavapärasest vähem võimsust. Traditsioonilised Traslasierra mäestikus asuvad Guilio Cecare ja El Condori nimelised kiiruskatsed läbitakse kahel korral. Sellel hooajal on need kõrgemal asuvad kiiruskatsed MM-kalendris, tõustes kohati merepinnast üle 2000 meetri. Lisaks suurtele kivikamakatele, mis mägedes autosid lõhuvad, tuleb sõitjatel sageli kihutada kõrguste tõttu pilvedes. Argentina ralli on tuntud ka veetakistuste poolest.
Kiiruskatseid on rallil kokku 23, mille kogupikkuseks on 331,80 km.
|
|
|
|