Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Meeskonnad Küprose ralliks valmis
|
Loe lisaks |
|
|
Lõunamaised rallid jätkuvad Küprose etapiga, kus on tõenäoliselt veelgi kuumem kui Kreekas. Autodele on Küpros kindlasti raskem, sest sealsed teed on aeglasemad, kui Akropoli rallil ja sõidukid ei saa piisavat jahutust.
Kürpos kuulub WRC rallikalendrisse neljandat korda ja see kord võib olla tema viimane, sest FIA kavatseb vähendada raskete kruusarallide osakaalu.
Kui Kreekas kasutasid Peugeot meeskonna sõitjad Richard Burns ja Harri Rovanperä konditsioneeri, siis Küprosel on planeeritud see lisada kõikidele autodele. Konditsioneer peaks Küprosel valitsevat põrgukuumust natukenegi leevendama.
Paljud peavad Küprose ralli peafavoriidiks Fordi. "Nagu näha eelnevatelt rallidelt, siis on ilmselge, et Ford on võimaline võitma," lausus Richard Burns.
Fordi esisõitja Markko Märtin ütles: "Küprosel saame me pingevabalt sõita, kuna kauaoodetud etapivõit on käes. Öeldakse, et Küprose ja Kreeka rasked olud sobivad Focusele. See on tõsi, kuid ma arvan, et nüüd sobib meile iga ralli. Varem ei olnud me asfaldil ja kiiretel kruusarallidel väga konkurentsivõimelised, aga testid on mulle lisanud palju enesekindlust sedatüüpi etappideks."
Francois Duval on Küprosel startinud kahel korral. "Kuigi olen startinud kahel korral, olen ma katkestanud üsna varakult ja teede tundmine ei ole väga hea," ütles Duval. "See on raske ralli, sest katsed on aeglased."
Kolmanda Focus WRC rooli keerab soomlane Mikko Hirvonen, kelle käsutuses on 2002 aasta spetsifikatsiooni järgi ehitatud auto. See on Hirvoneni esimene start Küprosel. "Olgugi, et ma ei ole siin võistlenud, istusin ma siin 2002 aasta testidel Tommi Mäkineni kõrval ja ma tean natuke teedest," ütles 22-aastane rallisõitja.
Citroen on oma autot Küproseks muutnud. "Xara on nüüd täiesti teine ja ma ootan, et mõõta, kui palju edusamme on tehtud," kommenteeris Sebastien Loeb. Sel hooajal on maailmameistrivõistluste arvestuses eesotsas Prantsuse autotootjad - Citroen ja Peugeot - ning kuna neid lahutab väga vähe punkte, siis on oodata tugevat heitlust.
Subaru meeskonna sõitjad Tommi Mäkinen ja Petter Solberg on mõlemad valmis saama Küproselt tehasepunkte. "Tunnen ennast üllatavalt hästi pärast Kreeka rallit," kommenteeris Solberg. "Mulle meeldivad käänulised ja tehnilised Küprose teeolud ja ma olen end füüsiliselt kõvasti selleks etapiks ette valmistanud. Subaru töötab sellistes karmides oludes traditsionaalselt hästi ja ma olen väga enesekindel."
Tommi Mäkinen: "Stardin Küprosel sama seadistusega, millega Kreekas lõpetasin. Ma naudin kitsaid teid - see hoiab sõidu huvitavana. Tõenäoliselt on see põrgulikult kuum võistlus, kuid see ei tohiks mulle probleeme valmistada."
Hyundai tehasemeeskond üritab saada Küproselt paremat tulemust kui Akropolist. "Mulle meeldib Küpros. See on natuke nagu Kreeka ja minevikus on mul seda tüüpi rallidel hästi läinud," lausus Armin Schwarz ning lisas, "et seda etappi võita, ei tohi olla probleeme autoga ega rehvidega. Kui vedrustuse ja rehvide probleeme ei tule, siis see on juba saavutus. Kui esimesel päeval hoida õiget kiirust ja saada teisel päeval ka hea stardikoht, siis on see lisaväärtus."
Tema belglasest meeskonnakaaslane Freddy Loix ja Sven Smeets ootavad edukat sõitu. "Ma ei näe põhjust, miks meil ei peaks hästi minema. Tean, et siin on kuum nagu Kreekas, kuid teeolud ei ole nii karmid. Praegu vajan ma lihtsalt punkte."
Hyundai toob Küproses välja ka kolmanda auto, sõitjateks Justin Dale ja Andrew Bargery. "Ma ootan Küprose etappi kuna see on mu esimene start Hyundai WRC-ga," lausus Dale.
Küprose ralli on kindlasti ajaloolise väärtusega tšehhi autotootjale Škodale, sest seal stardib viimast korda Octavia WRC auto. Järgmisel etapil Saksamaal ollakse stardis juba väiksema Fabiaga.
1994. aasta maailmameister Didier Auriol rääkis: "Küpros on kindlasti täis üllatusi. Sealne võistlustrass ei ole väga kiire, kuid üsna tehniline. Teeolud on rasked ja auto peab olema väga vastupidav. Ma olen Küprosel startinud vaid korra, kuid kui me saame kätte õige tunnetuse, siis on kõik võimalik."
Toni Gardemeister, kes on samuti ainult korra Küprose rallist osa võtnud, ütles: "Minujaoks on see ralli üsna raske. On raske leida õiget sõidurütmi - on ainult kurv kurvi järgi. Kui me sõidame arukalt, siis arvan, et me võime saavutada hea koha, et mõne punkti napsata."
Küprose ralli võitjad
2000 - Carlos Sainz / Luis Moya (Ford Focus WRC)
2001 - Colin McRae / Nicky Grist (Ford Focus WRC)
2002 - Marcus Grönholm / Timo Rautiainen (Peugeot 206 WRC)
|
|
|
|