Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Algas kampaania turvavöö kasutamise suurendamiseks |
|
Algas kampaania turvavöö kasutamise suurendamiseks
9. märtsil käivitus järjekordne Maanteeameti liiklusohutuskampaania turvavööde kasutamise edendamiseks. Kampaania eesmärgiks on vähendada lahtise turvavööga sõitjate arvu ning seda eriti tagaistmel sõitjate seas.
Kuigi viimase paari aastaga on turvavöö kinnitamine suurenenud ligi 20 protsenti, ei kasuta seda siiski ligikaudu pooled tagaistmel sõitvatest täiskasvanutest. Turvavöö mittekasutamist nii esi- kui ka tagaistmel põhjendatakse peamiselt lühikese teekonna ja ebamugavusega. Sellise vabanduse kasutamine on suurenenud viimastel aastatel neljandiku võrra.
Kampaania ideelahendus keskendub seekord esmajoones 18-25-aastastele noortele, kelle seas turvavööde kasutamine, eriti suuremates seltskondades, on ebapopulaarne. Kampaania püüab panna noori endale teadvustama turvavöö kinnitamata jätmisega kaasnevaid riske.
Et rõhutada turvavöö kasutamise vajadust tagaistmel, on kampaanias välja toodud seik, et kokkupõrke korral vigastab või tapab turvavööta tagaistuja inertsi mõjul eesistuja. Juba vaid kiirusel 50 km/h toimuva kokkupõrke korral paiskub 80 kg kaaluv inimene inertsi mõjul ette jõuga, mida võib võrrelda keskmise elevandi kaaluga. Seetõttu on ka loomulik, et sellise liiklusõnnetuse korral vigastab tagaistmelt ette sööstev inimene esiistmel istujaid ning seda sageli surmavalt. Sellele keskendub ka kampaania slogan: "Ära tapa oma sõpra, kinnita tagaistmel turvavöö!"
Maanteeamet viib kampaania läbi koostöös Politseiametiga, mistõttu on kampaania seotud tõhusa, politsei poolt teostatava liiklusjärelevalvega turvavööde ja turvavarustuse kasutamise üle.
|
|
|
|