Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > 2009. a Tarvastu karikavõistluste üldjuhend |
|
2009. a Tarvastu karikavõistluste üldjuhend
III Tarvastu rahvakross 2009
I Üldkorraldus
1. Tarvastu rahvakross (edaspidi TR), korraldatakse etappidena.
2. TR viiakse läbi kooskõlas rahvakrossi käesoleva TR võistlusjuhendiga.
3. TR organisaatori MTÜ Tarvastu SVK aadress on Posti 52e, Mustla, Tarvastu vald 69701, Viljandimaa
Gabriel Vaarman, tel 51 40 028 (ürituse korraldaja)
Alo Allik, tel 50 56 057 (tehniline kontroll)
Rainer Pihl, tel 51 43 893 (raja- ja turvaülem)
Aivo Lõhmus, tel 52 05 151 (raja korrashoid)
Karmen Parm, tel 53 952 749 (asjaajaja)
Tarmo Arak, tel 52 78 113 (MTÜ TSVK juhatuse esimees, registreerimine)
4. Võistlus peetakse vastavalt EAL Võistlusmäärustikele ja käesoleva juhendi alusel kooskõlas FIA Spordikoodeksiga ja vastavalt Tarvastu 2009. aasta autode tehniliste tingimustele ja üldjuhendile.
II TR etappide kalenderplaan
TR toimub 2009. hooajal 4 etappi.
I etapp (TALV) 1. veebruar Keremi rajal
II etapp (KEVAD)
III etapp (SUVI)
IV etapp (SÜGIS)
Etappide toimumiskohad ja kuud võivad hooaja kestel muutuda.
III TR arvestusklassid ja masinaklasside stardijärjekord
1. Noored 15-aastased k.a. - 2WD sõiduautod kuni 1600 cm³
2. Juuniorid 1618-aastased - 2WD sõiduautod - kuni 1800 cm³
3. Esisild 2WD kuni 1800 cm³
4. Tagasild 2WD (Lada, Moskvits jt. vene päritolu sõiduautud) kuni 1700 cm³
5. Seeniorid 50+ - 2WD sõiduautod - kuni 1800 cm³
6. Naised - 2WD sõiduautod - kuni 1800 cm³
7. Vabaklass - 2WD sõiduautod
NB! 4WD autodel võistlemine keelatud.
Kõigil autodel peab olema turvapuur.
Võistlusnumbrid ja nimi TR-i organisaatorilt, mis on kohustuslik paigaldada juhipoolsele külgmisele tagaklaasile. Ühel autol võib võistelda kaks võistlejat, kuid mitte ühes masinaklassis.
Üks võistleja võib võistelda kahes masinaklassis, kuid tasub mõlema masinaklassi stardimaksu.
Võistlusauto peab vastama TR tehnilistele tingimustele.
IV TR osavõtjad ja registreerimine
1. TR -st osavõtjad peavad esitama igal etapil
a. Täidetud ja allkirjastatud vormikohase osavõtuavalduse (avalduse vorm korraldaja poolt), ning seejärel läbib tehnilise kontrolli
b. EAL-i rahvakrossi võistlejakaart esimesel etapil soovituslik, kuid teisest etapist kohustuslik (v.a. mõne teise sarja EAL-i võistlejalitsentsi sõitjad). Võimalik kaart teha EAL-i kodulehel valides ülemiselt lingilt KROSS ja edasi vasakpoolselt menüüribalt RAHVAKROSS.
c. Stardimaks klassis noored ja juuniorid eelregistreerimisel 200 EEK.
d. 2WD esisild, 2WD tagasild veteranid, naised ja vabaklass eelregistreerimisel 250 EEK.
e. Eelregistreerimine toimub www.tarvastu.ee (menüül MTÜ Tarvastu SVK) kodulehel, ning seejärel osavõtumaks üle kanda MTÜ Tarvastu Spordi ja Vaba Aja Klubi a/a 221032130028 Hansapank. Kohapeal registreerunutele lisandub stardimaksule 100 EEK.
f. Eelregistreerimine loetakse toimunuks kui osavõtumaks on laekunud MTÜ Tarvastu SVK arvele.
g. Sekretariaadi nõudmisel maksekorralduse koopia, kui ei ole peale eelregistreerimise lõpu makstud võistlejate nimekirjas.
VI Võistluse käik
Sõidetakse 3 sõitu (võib muutuda vastavalt ilmaoludele).
Esimene sõit on individuaalne ajasõit, mille põhjal pannakse paika teise sõidu stardijärjekord ja sõitude arv vastavalt võistlejate arvule.
Teine ja kolmas sõit toimub ühisstardina kuni kuue võistlejaga ja paigutusega 2-1-2-1.
Kolmas ehk finaalsõidud toimuvad kohtade peale ja stardijärjekord pannakse paika teise sõidu aegade põhjal. Finaalsõitude arv sõltub osalejatest ja alustatakse kehvemast sõidust, kus kaks paremat pääsevad edasi tugevamasse finaalsõitu.
(NT! C-finaali kaks paremat saavad edasi B-finaali, kus neid ootab ees neli sõitjat teise sõidu aegade põhjal jne.)
Stardijärjekord arvestusklasside kaupa:
esimesel etapil esimesse sõitu paigutatakse eelneva aasta tulemuste põhjal, kui võistleja on eelregistreerinud
teisel, kolmandal ja neljandal etapil määratakse esimese sõidu stardijärjekord vastavalt TR-i üldarvestuse põhjal, kui võistleja on eelregistreerinud (alustab parimal kohal olev võistleja)
eelregistreerimise puudumisel stardib võistleja jooksvalt peale eelregistreerinuid, olenemata eelneva etappi tulemustest
Võistleja peab ilmuma eelstarti vastavalt sõidu stardijärjekorrale, hilinejaid starti ei lubata.
Võistlussüsteemi võib muutuda vastavalt ilmastikuolule ja võistlejate arvule.
VII Karistused ja õhutusnõuded võistlejale
1. Tehnilise komisjoni otsusega võidakse starti mitte lubada autosid, mille tehniline seisukord võib võistluse käigus ohtlikuks muutuda sõitjale ja teistele ümbritsevaile ning mis võivad häirida võistluste kulgu.
2.
a) Sihilikult ohtliku olukorra tekitamist ja sisemist kurvi lõigates rajapiirdesse, tagant ja küljepealt sissesõit ja muu rajal ebasportliku käitumist karistatakse trahviringiga.
b) Kui rikkumine toimub viimasel ringil, saavutab võistleja antud sõidus viimase lõpetaja järel oleva koha.
3. Kui auto seiskub rajal ja ei ole võimalik käivitada salongist, siis võistleja peab viivitamatult lahkuma ohutult sõidukist raja äärde.
4. Kui auto ei ole enam rataste peal või on kinni jäänud ja ei suuda omal jõul sõitu jätkata, siis ta saavutab oma sõidus antud koha seismajäämise hetkest.
VIII TR Tulemused
1. Igas masinaklassis arvestatakse TR etappide punkte järgmiselt: I 30, II 27, III 25, IV 23, V 22, VI 21 jne.
2. TR 2009 üldkokkuvõtte tegemisel läheb arvesse neljast etapist kolm parimat etappi (NT! 30+25+20+19=94 punkti, siis lõpliku punktisummana arvestatakse 30+25+20=75 punkti).
Halvimana ei lähe ka mahaarvestamisele etapp, kus võistleja sõit tühistati või sõit diskvalifitseeriti ehk antud etapp läheb null punktiga arvesse.
3. Mitme sportlase punktisummade võrdsuse korral arvestatakse esmalt:
a) parima etapi kohta ja selle võrdsuse korral teise etapi jne. etapi kohta
b) eelneva võrdsuse korral viimase etapi tulemust
IX TR autasustamine
1. Iga masinaklassi 3 paremat võistlejat autasustatakse igal etapil karikatega.
2. Eriauhinnad.
3. Kolme parimat üldvõitjat autasustatakse karikatega.
|
|
|
|