Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

06. veebruar 2009 11:36
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

2009. a rahvaralli ja rahvasprindi tehnilised tingimused

Kehtib alates 01.01.2009

1. MÄÄRATLUS

Kasutada võib kõiki kehtivat tehnoülevaatust omavaid M1- ja N1-kategooria (ainult Moskvich liiga autod) kinnise kerega 2WD ja 4WD sõidukeid (sõidukid vastavuses kehtiva liiklusseadusega). Moskvich Liiga autod peavad vastama Moskvich Liiga kehtivatele tehnilistele tingimustele (ML Standard).
Kehtiva ASN tehnilise kaardiga sõidukite kasutamine on lubatud ainult klassides 4WD (ainult rahvasprintidel) ja 2WD Sport (rahvasprintidel ja noortesprintidel klassides V16 ja V18).
Rahvarallidel on ASN tehnilise kaardiga 4WD ja 2WD Sport autode kasutamine keelatud (v.a klassis V21 2WD ASN tehnilise kaardiga autod).
Kõik muudatused, mida konkreetselt pole lubatud, on keelatud!
Automudeli määratlusel lähtutakse auto VIN koodist ja tüübikinnitusest.

2. LUBATUD MUUDATUSED JA TÄIENDUSED

2.1 Mootor
2.1.1 Mootorit ei või asendada teise automargi mootoriga (lubatud koos vastava märkega auto registreerimistunnistusel).
2.1.2 Algset kubatuuri võib muuta hülssides, puurides või kolvikäiku muutes.
2.1.3 Autode kubatuur võib olla maksimaalselt 2,5% suurem klasside täpsusnormidega võrreldes (s.t. klassis kuni 1600 cm³ on lubatud sõita kuni 1640 cm³).
2.1.4 Väljalaskekollektor peab olema algne ja automudelile tootja poolt ette nähtud. Lubatud on kasutada mittealgseid summuteid. Kui autol on tootja poolt ettenähtud katalüsaator, on see nõutud ja peab olema töökorras. Summuti müratase ei tohi ületada 90 dBA 4000 pööret/min režiimis Low.
2.1.5 Väljalaskesüsteem peab olema terve, lekketa ja vigastusteta.
2.1.6 Heitgaasid peavad olema vastavuses Eestis kehtiva keskkonnaministri määrusega, mis sätestab M1 sõidukite heitgaasinormid. Klassi 4WD autode heitgaasid peavad vastama autoralli A-rühma nõuete ja tingimustega, mis on määratletud FIA VM lisa J Art.255 p 5.1.16.
2.1.7 Nukkvõllid ja nukkvõlli rattad peavad olema algsed ja automudelile tootja poolt ette nähtud (v.a punkti 2.1.1 puhul).
2.1.8 Sisselaskesüsteem peab olema algne ja automudelile tootja poolt ette nähtud (v.a punkti 2.1.1 puhul). Sisselaskesüsteemi osad on kõik auto mootorisse õhuvoolu vahendavad või
reguleerivad komponendid. Sisselaskesüsteemi komponente (sh. õhutorud, õhufiltri korpus) on keelatud eemaldada. Lubatud on kasutada mittealgset filtreerivat elementi.

2.2 Jõuülekanne
2.2.1 Peaülekanne, käigukasti ülekanded, käigukasti korpus ja diferentsiaal peavad olema algsed ja automudelile tootja poolt ette nähtud. Diferentsiaaliblokeeringu kasutamine on keelatud, välja arvatud juhul, kui autotootja on tootnud konkreetse auto diferentsiaaliblokeeringuga. 100-protsendiline blokeering on igal juhul keelatud.

2.3 Vedrustus
2.3.1 Vedrustuse tüüp peab säiluma. Kasutada võib ainult automudelile tootja poolt ette nähtud tugivarsi ja õõtshoobi.
2.3.2 Vedrude tüüp ja tegevuspõhimõte peavad säiluma, kuid paigaldada võib jäigemaid vedrusid.
2.3.3 Stabilisaatorid on vabad, ka juhul, kui nad on vedrustuse osadeks.
2.3.4 Kõik vedrustuse ja veermiku komponendid peavad olema tehniliselt korras ja lõtkudeta.

2.4 Veljed ja rehvid
2.4.1 Keelatud on kiilasrehvid (slikid). Kiilasrehviks loetakse ka rehvi, mille vulkaniseeritud mustri sooned moodustavad vähem kui 17 protsenti veerepinna pindalast.
2.4.2.Turvisemustri lõikamine on lubatud ainult spetsiaalsetel võidusõidurehvidel.
2.4.3 Rehvi turvisemustri sügavus peab olema vähemalt 1,6 mm vähemalt 75 protsenti veerepinnast ja seda terve võistluse jooksul.
2.4.4 Rehvidel ei tohi olla mehaanilisi vigastusi ega koordi paljandeid.
2.4.5 Jääl ja lumel sõidetavatel etappidel võib võistlusjuhendiga lubada naastrehvide kasutamist.
Klassid 4WD; 2WD-SPORT; V16, V18 ja V21 võivad kasutada Rootsi MM / FIA talirehve, mis vastavad järgnevatele tingimustele:
1) naastud peavad olema kõvast materjalist ja teritamata
2) naastu põiklõige peab moodustama kogu naastu ulatuses täisringi
3) naast ei tohi olla torujas ega seest õõnes ka kulununa
4) tüveosa läbimõõt kuni 9 mm
5) naastu keskosa kõvasüdamiku läbimõõt on vähemalt 2,5 mm. Südamik peab olema homogeenne ja lamedalt lõigatud
6) naastu pikkus kuni 20 mm
7) naastu kaal on kuni 4 grammi
8) naastud tuleb rehvile kinnitada väljastpoolt
9) naastude arv on kuni 20 tk rehvi veerepinna ümbermõõdu iga vabalt valitud pikkusdetsimeetri kohta
Klassides MOSKVICH; 2WD-A; 2WD-B; NAISED, J16 ja J18 kehtivad naastrehvidele järgmised piirangud:
1) kui M1 ja N1 kategooria sõidukil kasutatakse naastrehve, peavad naastrehvid olema sõiduki kõikidel ratastel.
2) naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui:
rehvis, mille velje läbimõõt on =<13" – 90
rehvis, mille velje läbimõõt on =<15" – 110
sõiduauto rehvis, mille velje läbimõõt on >15" – 130
ülejäänud rehvidel – 150
3) sõidukil kasutatavates naastrehvides ei tohi naastude arv erineda rohkem kui 25 protsenti võrreldes suurima naastude arvuga rehviga;
Uutel naastatud M1 ja N1 kategooria sõiduki rehvidel ei tohi naastud rehvi pinnast välja ulatuda rohkem kui 1,2 mm. Kasutuses olevatel naastatud M1 ja N1 kategooria sõiduki rehvidel ei tohi naastud rehvi pinnast välja ulatuda rohkem kui 2,0 mm.
5) rehvide naastamiseks võib kasutada naaste, mille staatiline torkejõud ja mass ei ole suuremad kui:
M1 kategooria sõidukil – 120 torkejõud N ja mass 1,1 g või torkejõud 100 N ja mass 1,4 g;
N1 kategooria sõidukil – torkejõud 180 N ja mass 2,3 g;
Naastul võib olla ainult üks tipp ja see ei või olla terav ega torujas;
2.4.6 Keelatud on kasutada rehvisoojendajaid ja rull-pinke.

2.5 Kere ja elektrisüsteem
2.5.1 Kere kandevkonstruktsiooni ja keredetaile ei tohi ümber ehitada ega muuta. Kergendamised ja muudatused, mida ei ole konkreetselt lubatud, on keelatud.
2.5.2 Autosisene polsterdus, armatuur ja muud ettenähtud detailid peavad säiluma algsed ja automudelile tootja poolt ette nähtud. Kahemahulistel autodel on lubatud võistluse ajal
eemaldada tagumine aknalaud ehk "mütsiriiul".
2.5.3 Näidikuplokk peab olema algne ja automudelile tootja poolt ette nähtud. Lülitite ja lisanäidikute paigaldamiseks võib armatuurlauda teha vastavad muudatused. Lubatud muudatuste tulemusena ei tohi armatuurlauale ja selle osadele tekkida teravaid nurki või väljaulatuvaid detaile, mis võivad tekitada vigastusi.
2.5.4 Kõik klaasid peavad olema E-, e- või DOT-sertifikaadiga, valmistaja juhendi kohased ja pragudeta.
2.5.5 Akendel võib kasutada kilesid, mis on vastavuses kehtiva liiklusseadusega.
2.5.6 Autol ei tohi olla kere külge kinnitatud väljaulatuvaid mittevajalikke esemeid ja seadmeid (va. haagisekonks).
2.5.7 Esivõre peab olema algne, selle eemaldamine on keelatud.
2.5.8 Istekohtade arv autos peab olema algne ja automudelile tootja poolt ette nähtud.
2.5.9 Auto peab olema esteetilise välimusega. Autol ei tohi olla avarii või amortisatsiooni tagajärgi, mis võiksid segada sõiduki juhtimist või mõjutada võistluse ohutust.
2.5.10 Keelatud on teha autol elektrisüsteemimuudatusi ja ümberehitust, kui see mõjutab auto võimsust ja turvalisust. Elektriühendused ja kontaktid peavad olema korrektselt ühendatud ja kinni kaetud (isoleeritud), et välistada lühiseid. Aku asukoht peab olema algne.
2.5.11 Autol peavad säiluma ja töötama kõik automudelile tootja poolt ette nähtud elektrisüsteemi komponendid (tuled, signaal, kojamehed jne).
2.5.12 Auto peajuhtplokk (aju) peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ette nähtud. Programmeeritava aju, lisaaju või võimsust lisavate kiipide kasutamine on keelatud (v.a klassides V16, V18, V21, 2WD Sport ja ASN-tehnilist kaarti omavad 4WD autod).
2.5.13 Lubatud on kasutada autodel põhjakaitseid, lisatulesid ja porilappe. Kui autolt on eemaldatud lisatuled, ei tohi lisatulede kinnitused ulatuda auto gabariitidest väljapoole.
2.5.14 Esimeste amordikannude vaheline tugevdustala (nn."strutbar") on lubatud.

2.6 Pidurid
2.6.1 Pidurisüsteem (kõik komponendid, mis mõjutavad pidurite tööd alates piduripedaalist kuni piduriketasteni) peab olema algne, automudelile tootja poolt ette nähtud ning töökorras.
2.6.2 Mehhaaniline käsipidur ehk seisupidur on kohustuslik.
2.6.3 Keelatud on kasutada õlikäsipidurit (v.a kui see on automudelile tootja poolt ette nähtud).
2.6.4 Keelatud on kasutada lisa-piduriregulaatorit.
2.6.5 Autol, millele piduriregulaatorid on autotootja ette näinud, on keelatud eemaldada või lukustada piduriregulaatoreid.
2.6.6 Pidurivõimenduse väljalülitamine ja eemaldamine on keelatud.
2.6.7 Kui tootja on automudelile ette näinud ABS-pidurid, on süsteemi eemaldamine keelatud, kuid süsteemi võib välja lülitada.

2.7 Toitesüsteem (kütusesüsteem)
2.7.1 Kütusesüsteem (kõik komponendid alates kütusepaagi korgist kuni plokikaaneni) peab olema algne ja automudelile tootja poolt ette nähtud.
2.7.2 Keelatud on kasutada täiendavat kütuserõhuregulaatorit ning muuta muul viisil tootja poolt ette nähtud kütuserõhku.
2.7.3 Lubatud on kasutada ainult kütust (bensiin, diiselkütus – nt. 95E, 98E, D), mida on võimalik osta Eesti territooriumilt jaemüügist. Võidusõidukütuse kasutamine on lubatud ainult
klassides V16, V18, V21, 2WD-Sport ja ASN tehnilise kaardiga 4WD-autodel.

2.8 Rool
2.8.1 Roolisüsteem peab olema algne, automudelile tootja poolt ette nähtud ning töökorras.
2.8.2 Rooliratas on lubatud vahetada väiksema sport-tüüpi rooli vastu.
2.8.3 Rooliülekande korpus ja ülekanne peab olema algne ja automudelile tootja poolt ette nähtud.
2.8.4 Rool peab olema terve ja remondijälgedeta.

2.9 Muu varustus
2.9.1 Lisa- ja ohutusvarustus peab vastama vähemalt liiklusseadusest tulenevatele nõuetele.
2.9.2 Keelatud on eemaldada tagaklaasi kojameest ja kojamehemootorit, kui see on automudelile tootja poolt ette nähtud.
2.9.3 Pukseerimissilmus auto ees ja taga on kohustuslik. Kui automudelil on tootja ette näinud teisaldatavad pukseerimisaasad, siis tuleb see aas võistluse ajaks paigaldada ühte olemasolevates pukseerimisaasa paigalduskohtadest (soovitatavalt tagumisse).
2.9.4 Keelatud on paigaldada sõitjateruumi tugevdus- ja ohutusstruktuure (turvapuur, ajutine turvapuur).
2.9.5 Sõidukil peavad olema nõuetele vastavad, autoregistrikeskuse väljastatud registreerimismärgid.
2.9.6 Võistluse ajaks tuleb paigaldada sõidukile korraldaja ette nähtud kohtadele võistlusnumbrid ja reklaamkleebised.
2.9.7 Sõidukil ei tohi olla nähtaval teiste võistluste stardinumbreid ega sümboolikat, usulisi, poliitilisi, rassistlikke, ebaeetilisi ning keeleseadusega vastuolus olevaid loosungeid ja
sümboolikat.

3. OHUTUSMÄÄRUSED

Turvavarustuse vastavust ja selle kasutamist puudutavad tehnilise komisjoni otsused ei kuulu vaidlustamisele. Ohutusmääruste mistahes punkti eiramine toob kaasa kohese võistlustelt eemaldamise või starti mittelubamise.

3.1 Tulekustuti on kohustuslik. Tulekustutussüsteem ei ole nõutud.
3.2 Autos ei tohi olla mingeid kinnitamata esemeid.
3.3 Aku peab olema kinnitatud kas algse kinnitusega või vähemalt kahe metallist klambri ja kahe minimaalselt 8 mm poldiga. Aku plussklemm peab olema kaetud.
3.4 Auto kõik uksed peavad olema avatavad nii seest- kui väljastpoolt terve võistluse kestel. Auto aknad ja katuseluuk peavad olema nõuetekohaselt suletavad.
3.5 Kahemahulise kerega auto tagaluuk peab olema avatav väljastpoolt kogu võistluste kestel.
3.6 Autol ei tohi olla vedelike lekkeid ega liiklusohtlikke lõtke.
3.7 Auto piduritorud ja voolikud ei tohi olla mõranenud ega roostetanud.
3.8 Võistlustel peavad sõitjad kandma kinnirihmatud ja vigastusteta auto- või motokiivrit (v.a rahvaralli VM ettenähtud juhtudel, kus ei ole kiivri kandmine kohustuslik). Kiivrid tuleb esitada tehnilisele komisjonile enne võistluse algust kontrollimiseks. Kiivril peab olema E-tähistus, DOT-markeering või FIA homologeering (võib olla aegunud). Kiiver peab olema puhas, pragudeta ja rebenditeta ning ei tohi olla ülevärvitud.
3.9 Autos peavad olema kogu võistluse vältel ohukolmnurk, esmaabipakk ja tulekustuti.
Ohutusvarustus peab olema kinnitatud nii, et see sõidu ajal lahti ei tuleks. Tulekustuti peab asuma kergesti ligipääsetavas kohas, olema töökorras ja kehtiva ülevaatusega. Tulekustuti ülevaatus kehtib üks aasta.
3.10 Ohutusvarustus peab olema kergesti kättesaadav.
3.11 Tulekustuti tuleb kinnitada koos metallist hoidiku/kronsteiniga, mis peab olema kinnitatud auto kerele minimaalselt kahe 6 mm poldiga. Kustuti tuleb kronsteini külge kinnitada kahe kiirpäästikuga metallvitsaga.
3.12 Sõiduriietus peab olema pikkade varrukatega.
3.13 Istmed ja turvavööd peavad olema algsed ja automudelile tootja poolt ette nähtud.
3.14 Keelatud on kasutada turvavöösid, millel on õlavöödel vahekarabiini kinnitused.
3.15.Keelatud on kasutada istmeid, millel puuduvad peatoed või millele tootja pole peatugesid ette näinud. Istmekinnitused peavad olema istmel automudelile tootja poolt ettenähtud.
3.16 Lubatud on kasutada ka kiivreid, mis vastavad ühele järgnevatest standarditest:
- Snell Foundation 1995-SA, 2000-SA ja 2005-SA
- SFI Foundation, SFI spec 31.1A ; 31.1 ; 31.2A; 31.2
- British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR, type A

4. SPORTAUTOD

ASN tehnilise kaardiga autod peavad vastama tehnilise kaardile märgitud võistlusklassi tehnilistele tingimustele. Selliste autodega võisteldes peab kasutama antud võistlusklassis nõutud turvavarustust.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia