Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kia Sportage
Kuramaa rallile sõiduks antakse rally.ee autospordiajakirja tegijate kasutusse Kia Sportage - rahulik aga ergas linnamaastur, millele poest tuleb ostjale kaasa koguni 7-aastane garantii. Prooviautol vastav info ka külje peal, nagu rallinumber. Selgituseks siis, et 60 kuud kehtib sõidukile täisgarantii 150 000 km läbisõidupiiranguga ning esimesed 36 kuud kehtib garantii läbisõidupiiranguta. Sic!
Autosse sisenemisel küsin infot selle iseärasuste kohta. Instruktaaž on lühike ja konkreetne. Küll aga saan reisile kaasa selgituse, süütevõtmega kaasas olev vidin võib vajalikuks osutuda, kui signalisatsioon streikima hakkab. Ette rutates olgu öeldud, metallist nublakas osutub juba paar päeva hiljem hädavajalikuks lisavarustuseks.
Esmapilk autole mingeid erilisi emotsioone ei tekita. Natuke häiriv on rattakoobaste kuju, kuid sõidukisse sisse ronides see ei sega. Vihma sajab ja nii tuleb kojamehed tööle panna. See käib hõlpsalt, lüliti on kergelt käsitsetav ja süsteem toimib suurepäraselt. Üldiselt on kogu "nupustik" lihtne ja loogiline. Kui välja arvata püsikiirusehoidja, mille avastan oma üllatuseks rooli alt märksa hiljem. Ehk on põhjuseks üldse väga esimene kokkupuude Korea toodanguga.
Üldiselt jätab auto esimeste minutitega hea mulje, kui esiistmed välja arvata, mis näivad oma sirge seljatoe tõttu sobivat radikuliidihaigetele. Tekib kartus, et selg väsib pikal reisil ära. Siiski osutub kahtlustus alusetuks, kuna ütlemata hea külgtugi ja tugev kori ei tundu lihaspingeid tekitavat. Järsemaid pöördeid sooritades aitab tool isteasendit hoida, nii et hetkeks tundub, et sportlike istmete tõttu ongi auto nimeks Sportage.
Maanteesõidul on tootja andmete järgi kütusekulu 6,6 liitrit sajale kilomeetrile ning linnas 10,4. Igal juhul osutub konkreetne sõiduk, millel vaid üks vedav sild, näidatust ökonoomsemaks. See, et prooviautol ei vea kõik neli 16-tollist ratast, ilmneb vaid siis, kui lahtisemal pinnasel kohalt liikuma hakata. Või annab esivedu endast märku kerge rehvikiunatusega asfaltbetoonil foori tagant startides.
Maanteel nõuab roolimine veidi rohkem hoolt, kuna auto kipub järgima teekonarusi ja pikirööpad annavad tugevasti tunda. Pisemad augud seevastu ei häiri. Linnasõidul osutub Sportage ootuspäraseks. Kiirendus on küllaldane ja manööverdusvõime üle ka kitsamates oludes ei ole põhjust kurta.
Parkimiskoha valikul tuleb muidugi olla ettevaatlik, et autot ära ei rihi. Siiski pole teise generatsiooni Sportage ülemäära suur, pikkus 4,3 ning laius 1,8 meetrit. Agressiivsema ja suuremõõdulisema mulje jätavad paljuski eelmainitud rattakoopad ning esituledega võrrelduna neist eenduv nina.
Parklas hakkab ligi 230 000 krooni maksev sõiduk korraga aga lärmama, tõmmates sellega endale kogu ilmarahva tähelepanu. Erinevalt mitmetest teistest maasturitest käivad selle Sportage uksed veel võtmega lahti ning nii õnnestub lõugaja immobilaiseri abil vaikima sundida.
Pärast paaripäevast sõitu hakkavad Kia-ga seotud eelarvamused hajuma. Algul veidi puisena tundunud auto osutub üle ootuste heaks ning harjumine käib kiiresti. Odavate plastosade kardetud nagin jääb samuti kuulmata, seda ka munakivisillutisel.
Kui pole otsest vajadust pehmes ja sügavas poris uidata, võiks kahe- või neljarattaveoline Kia Sportage olla päris mõistlik valik. Siinset kliimat arvestades saab tuttuuele autole muuhulgas soojendusega esiistmed, samuti kojameeste ning küljepeeglite soojenduse. Suurima boonusena tuleb plusspoolele kanda siiski käesoleva aasta augustist Slovakkias Zilina tehases valmivatele Kia Sportage maasturitele antav pikk garantiiaeg.
|
|
|
|