Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Ralli korraldajad loodavad võistluse ajaks külma ilma |
|
Ralli korraldajad loodavad võistluse ajaks külma ilma
|
Loe lisaks |
|
|
22. novembril korraldab sihtasutus Orissaare Spordihoone Ida-Saaremaal rahvaralli. Vimati toimus Saaremaal analoogne võistlus Sar-Tech Motorspordi korraldusel 2005. aasta aprillis.
Novembri neljandal laupäeval kell 11 algava Saaremaa rahvaralli võistluskeskus saab asuma Orissaare alevikus. Kiiruslikud lisakatsed viiakse läbi Orissaare ja Laimjala vallas. Võistlustrassi pikkus kahe omavalitsuse kruusateedel peetaval rahvarallil on ligi 160 kilomeetrit. Katseid on kokku kaheksa. Rada on tinglikult jagatud kaheks osaks, ehk nelja kiiruskatset läbitakse kahel korral.
Rajameister Indrek Haamer avaldas lootust, et sügise kohta suhteliselt soe ilm muutub jahedamaks ning teekate võistluseks taheneb. "Ilmateade lubab külma. Juhul, kui külma ei tule, on oht, et mõni koht rajal läheb rööpasse," nentis ta ja lisas, et see teeb lisakatsete teistkordse läbimise võistlejaile problemaatilisemaks.
Haamer rõhutas, et kohalikke elanikke eelseisev võidusõit oluliselt häirida ei tohiks, kuna rajahooldusele pööratakse suurt tähelepanu. Mõnda lõiku on avaliku tee parema säilimise huvides seetõttu korrastatud ka enne võistlust.
Kuivõrd sportrallist erinevalt rahvarallil osalejad võistlustrassiga eelnevalt tutvuda ei tohi, ei saa võistluse organisaatorid enne reedet täpsustada, millistel teedel võidu sõidetakse. Küll aga nõustus Indrek Haamer võistlejaid ja publikut katsete profiili osas veidi valgustama: "Katsed on kiired. Neljast katsest kaks on veidi tehnilisemad."
"Üks lisakatsetest kulgeb väga kitsaste kiviaedade vahel võrdlemisi libedal kruusateel. Selle esimesel poolel on palju teravaid kive ja kohati on tee üsna auklik," iseloomustas ta sõitjaile kõige suuremat väljakutset pakkuvat Orissaare valla lääneosas sõidetavat lisakatset, kuhu oodatakse enim publikut.
Rajameistri kinnitusel tagatakse pealtvaatajate ja võistlejate ohutus suure hulga abilistega. Tavapärasest praktikast erinevalt võetakse mõnel katsel kasutusele kollased lipud, et vajadusel rajal olevaile rallipaaridele eelseisvast ohust märku anda. Rajajulgestusel on eelseisval võistlusel omavaheliseks sidepidamiseks kasutada üle paarikümne raadiojaama.
Sel korral võistluse direktori ametit pidava Orissaare vallavanema Raimu Aardami hinnangul saab öelda, et ralli organiseeritakse professionaalsel tasemel. Rajameister Indrek Haamer märkis, et esimese korra kohta on kõik seni sujunud rahuldavalt.
Võistlusklasse on tänavuse hooaja viimasel rahvarallil seitse. Rajale lubatakse nii kaherattaveolised autod kui ka neljarattaveolised tänavasõiduautod. Ühesillaveolistel sõidukitel võistlevaile harrastussportlastele on arvestusklasse kuus, kusjuures neist ühes lubatakse kuni 18-aastastel noortel võistelda ka sportautodel. Starti pääseb kuni 150 autot.
Võistlust toetavad Namset Auto, A. Tammel AS, POÜ Rauni, Ores Ehitus, Saare Kütus, S-Link, Münt mööblipood, AT Sim Ehitus, Träx Rehvikeskus, Sartex OÜ, Kehte Ehitus, JR Baltic Group, Olerex, Estnortex OÜ, Orissaare vald, Laimjala vald, Viitanet OÜ, Jurna Talu, Rautsi Talu, Olli-Välja Talu, Taaliku POÜ. Meediapartnerid on Saare maakonna ajaleht Oma Saar, Raadio Kadi ning rally.ee autospordiajakiri.
Saaremaa rahvaralli lisainfo internetis:
saaremaa.rahva.rally.ee
|
|
|
|