Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Raju hüpe avas Enn Kasari autol turvapadjad
|
Loe lisaks |
|
|
Vasalemma rahvasprindil tabas ootamatu üllatus autol Peugeot 206 võistelnud Enn Kasarit, kui teises sõiduvoorus avanesid turvapadjad. "Selline asi oli küll esimest korda elus," märkis ta.
Enam kui veerandsaja aastase kogemusega autosportlane Enn Kasari, kes rahvasprindi karikasarjas rivaalidele arvestatav konkurent, sai äsjasel Vasalemma etapil uue kogemuse võrra rikkamaks. "Sain õppetunni. Selgus, et pärast igat vooru tuleks kahtlased kohad rajal üle kontrollida, eriti augud. Et teaks, hüpata või mitte."
"Panin autole kruusarehvid alla. Pidamine oli väga hea," jätkas Kasari. "Trajektooris oli teiseks vooruks tekkinud suurem auk. Oleksin pidanud seda väljapoolt võtma, kuid läksin liiga seest. Siis viskas auto õhku ja maandusin augu põhja. See lõi padjad lahti. Päris karm oli. Ma ei saanud algul arugi. Jubedalt tuli tossu, ei näinud mitte midagi, kuhu auto läheb..."
Vasalemma rahvasprindil võistlusautode tehnilist kontrolli teostanud Tõnu Sepp ütles, et kuigi selles olukorras oli turvapatjade avanemine võistlejale ebameeldiv, peetakse mõistlikumaks erinevaid andureid mitte lahti ühendada. "Arukam on neid mitte torkida. See on fakt, et autod on ilma igasuguse võidusõiduks mõeldud turvavarustuseta ja igasugused ümberehitused on pigem ohtlikud. Auto peab olema tehase konditsioonis ja isetegevus ei ole mõistlik."
Rohkem kui sajal võistlusel osalenud Enn Kasari märkis, et Peugeot sai Vasalemmas niipalju kannatada, et rahvasprindi karikasarja viimasel osavõistlusel tuleb startida võõra autoga. "Siis sõidan esimest korda Mazda kolmega. Ago Onton lubas enda autot laenata," ütles ta. Rahvasprintidel on Karmani Kaubamaja toetusel võistlev Raplamaa mees varem sõitnud ka Nissan Sunny, Seat Leoni, Seat Cupra ja Volkswagen Golfiga. "Peugeot ja Nissan on põhilised."
Foto: Rain Lipson
|
|
|
|