Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Taali superkrossil segas kaarte tugev vihmavaling
|
Loe lisaks |
|
|
3. augustil toimus Taali krossirajal superkrossi karikavõistluste kümnes etapp. Kui päeva alguses oli ilm kuiv, siis finaalsõitude ajal sadas vihma ja see tegi võistluse osavõtjaile keeruliseks.
Võistluseelne nädal oli Taali kandis kuiv, soe ja päikesepaisteline, mistõttu pidid korraldajad veel laupäeval rada kastma, et järgmisel päeval võistlustel mitte tolmu kätte jääda. Kogu võistluseelse öö sadas aga vihma ning hommikuks oli rajast saanud porimülgas.
Treeningsõitudel nägid võistlejad vaeva, et autodega porist läbi ukerdada. Kuna sadu oli lakanud ning päike paistis, kuivas rada kiiresti ja juba esimeste kvalifikatsioonisõitude ajal hakkas raja asfaldiosa tolmama, ajad paranesid iga sõiduga.
Ilus ilm ei püsinud kaua. Kui teisest poolfinaalide sarjast oli jäänud pidada veel kaks sõitu, siis algas paduvihm, mis finaalideks tegi raja taas märjaks ja libedaks ning korralikust võidusõidust ei saanud juttugi olla. Võitsid need, kes suutsid hoida puhast sõidujoont ja mitte sõita ideaaltrajektoori kõrval olevasse mudamülkasse.
Statistiliselt näitab võistluse keerukust ka see, et kolmekümne kuuest startijast sai finaali lõpuaja kirja ainult 16. Katkestajate protsent kokkuvõttes üle poolte. Enamikus võistlusklassides, täpsemalt viiest klassist neljas, lõpetaski finaali vaid poodiumitäis sõitjaid.
Noored A võistlusklassis alustas päeva ilusti Joel Alliksaar (VW Golf III), kes võitis nii kvalifikatsiooni kui ka mõlemad poolfinaalid. Finaalsõidus oli ta sunnitud tunnistama Karl Raudsepa (Honda Civic) paremust. Raudsepp ei suutnud päeva alguses leida mitte kuidagi head sõidurütmi ja venna Erik Raudsepa sõnul ei olnud ta enne finaale oma šanssides kindel. Karl Raudsepp isegi teise koha saamist liiga optimistlikuks pidanud. Kolmanda kohaga lõpetas võistluse Janno Ligur (Lada Samara).
Noored B võitlusklass oli ainus, kus finaali lõpetas üle kolme võistleja - täpsemalt viis. Sander Roosimaa (VW Golf II) võitis küll kvalifikatsiooni, kuid enamaks ei olnud ta suuteline. Nii poolfinaali kui ka finaali lõpetas esimesena Janno Õis (Honda Civic). Teiseks tuli Arvo Kask (VW Golf II) ja kolmandaks Heigo Kriibi (VW Golf II).
Esirattaveoliste autode klassis andis kvalifikatsioonis teistele tormihoiatuse Rainer Schultz (Lada Samara). Ta võitis ka esimese poolfinaali. Sealt edasi kahes klassis osalenud pärnakal enam hästi ei läinud ja finaalsõidu pidi ta kaheksandal ringil katkestama, mis andis lõppprotokollis viienda koha. Esirattaveoliste arvestuses oli seekord kiireim Margus Suigusaar (Opel Astra). Teiseks tuli Kaido Orav (VW Golf) ja kolmandaks Kaspar Palok (VW Golf II).
Tagarattaveoliste autode klassis jätkus Kevo Kärbi (VAZ 2101) ja Kalmer Vahti (VAZ 2101) duell. Vaht võitis nii kvalifikatsiooni, kui poolfinaalid, kuid finaalis ei saanud mees kaugemale teisest ringist. Sõiduvõidu noppis Kevo Kärp. Ainar Arula (VAZ 2105) tuli teiseks ja Andres Kask (VAZ 2101) kolmandaks.
Vabaklassis ei andnud teistele sõnaõigust Vahur Mitjan (Subaru Impreza). Teises poolfinaalis ta ei startinud ja seetõttu finaali alustas teisest reast, kuid neljarattaveoline auto pani seal kohe oma paremuse maksma ja hetk pärast startitulede kustumist haaras Mitjan ka finaalis endale liidriohjad, mida enam käest ei andnud.
Küll ei tulnud Mitjanile sõiduvõit väga kergelt, sest mõned ringid enne lõppu hakkas mehe Subaru hoog raugema. Raja äärest oli kuulda arvamusi, et vana naljamees Mitjan teeb sõidu põnevaks, kuid tegelikkus oli märksa proosalisem - aeglasema tempo põhjustas õhufiltri ummistumine. Teiseks tuli Ain Heamäe (VW Golf II) ja kolmandaks Janno Tooming (Opel Corsa).
Meeskondlikult oli parim Honda pluss Ligur Racingu ees.
|
|
|
|