Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Esikohaduell lõppes liidritele katkestamisega |
|
Esikohaduell lõppes liidritele katkestamisega
|
Loe lisaks |
|
|
Lõuna-Eesti rallil osales teises liigas 13 võistluspaari, neist sõidu lõpetas vaid 6. Võistlus jäi pooleli ka esimesel liidril Sander Tiisleril ja tema katkestamise järel parimale kohale kerkinud Otto Tähel.
Teise liiga arvestuses võitsid avakatse Sander Tiisler ja Marek Sarapuu. Otto Täht ja Rivo Hell jäid Hondal sõitnud konkurentidele alla vaid 2,8 sekundiga. Järgmisel katsel kärises kahe esimese vahe 8,2 sekundile. Volkswagenil sõitnud Ivar Rühka - Janno Hert, kes hoidsid kolmandat kohta, jäid omakorda 10 sekundi kaugusele.
"Ralli seitsmendal katsel ehk meile esimesel katsel pidime enne mahapööret R-käiku kasutama, kuna meile jäi keegi ette ja oli tohutu tolm. Pidurdus jäi liiga hiljaks," rääkis Otto Tähega esikohaduelli pidanud Sander Tiisler kiiruskatsest, mille järel ta teise liiga arvestuses liidrikohale kerkis.
"Teisel katsel sujus enam-vähem," jätkas Hondal kihutanud noormees. "Oli korralik rööbas nagu ikka teises liigas startides. Kolmas katse oli eriti jube, start oli selline rööbas. Vähemalt kilomeetri jagu roomas meie auto sel katsel ainult kõhu peal."
Siis juhtus midagi ootamatut. "Lõpuni oli vast jäänud neli kilomeetrit, kui ühe trampliini pealt alla tulekul oli vasakus kurvis sees hiigelsuur kivi suures augus. See oli meie jaoks saatuslik," lausus Tiisler, kes pidi auto peatselt karteripurunemise tõttu teeserva keerama. "Õli jooksis välja," nentis ta. "Me ei olnud ainukesed, kes seal auto ära lõhkusid."
Kaks katset teise liiga arvestuses võitnud liidrite katkestamise järel avanes võiduvõimalus Otto Tähel ja Rivo Hellil. Ometi kustus see lootus õige ruttu.
"Pärast teist katset mõtlesin, et kuna varu on veel küllaga, siis lähen Tiislerit püüdma," sõnas Täht. Viimasel 24 km pikkusel katsel olnuks kaotussekundid tagasisõidetavad uskus ta. "Mingil hetkel tundus, et olemegi Tiislerile lähemale saamas, kuna ees oli pidevalt tolmu. Mingi kuus legendi-lehekülge enne katse lõppu oli Tiisler tee ääres, autol mootor suitsemas. Pärast seda ütles Rivo, et võid tempo natuke maha võtta, et võit on käes."
Umbes poole kilomeetri pärast pidid võitu jahtinud Täht ja Hell oma Renault Clio samuti rajaserva keerama, põhjuseks kepsu tekitatud 3 sentimeetrise diameetriga auk mootoriplokis ja pisemat sorti tulekahju kapoti all. "Võit oleks magus olnud, aga sellises asjas ei ole kedagi süüdistada ka."
Nii jõudsid klassivõiduni Ivar Rühka - Janno Hert, edestades 25,9 sekundiga rallipaari Olavi Kask - Alvar Paulus. Kolmanda kohaga lõpetasid Lõuna-Eesti etapi Margus Kluge - Priit Püss, kes kaotasid võitjaile enam kui minutiga.
Sander Tiisler ja Marek Sarapuu autol Honda Civic Type-R. Foto: Tarmo Sergo
|
|
|
|