Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
22. juuni 2008 16:00
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Rapla rahvasprint pakkus võistlejaile ja publikule põnevust

 Loe lisaks
Nädalavahetusel sõidetakse kahes kohas rahvasprinti

 Foto: Kristjan Laskar
21. juunil peetud Hepa karikavõistluste neljas etapp Raplas kujunes korraldajate kinnitusel oodatust huvitavamaks, kuna poodiumikohad nii nõneski klassis selgitati ülipingelises konkurentsis.

Neljarattaveoliste autode klassis oli sel korral mõõtu võtmas üheksa sõitjat. Lausvihmas ja rahesajus toimunud avavooru võitis kodurajal kihutanud Helmet Palm. Mitsubishi Lanceril võistelnud Raplamaa mees pidi teises voorus tunnistama samuti Mitsubishil kihutanud Virgo Arge paremust, ent kolmandas sõidus edestas ta konkurente ligi kahe sekundiga.

Virgo Arge ja kokkuvõttes kolmandaks platseerunud Rainer Parik olid aga kolmandas sõidus nii võrdsed, et ajaerisuseks märgiti kaks sekundi sajandikku.

"Viimane sõit oli ülipõnev. Konkurentide vahe oli kaks sajandikku ja minul õnnestus neid paari sekundiga edestada," ei varjanud Palm oma rõõmu. "Väga libe oli sõita, aga enam-vähem tuli seekord välja ja mina ütlen, et oli vägev võistlus," rääkis sel hooajal Hepa karikasarjas esmakordselt maksimumpunktid noppinud Helmet Palm.

Täpselt poole vähem punkte sai sel korral kirja võistluse neljandana lõpetanud Allan Kiviselg. Poodiumikoht olnuks tal ehk käeulatuses, kui teises voorus, mil rada oli veel suhteliselt märg, ei oleks mees esimesse šikaani sisenenud liiga optimistlikult. Tema Mitsubishi kandus libeduse tõttu ideaaltrajektoorilt välja, tabades vasaku küljega rada ääristanud kahte plekktünni. Tulemuseks mõlgitud auto ja purunenud ukseklaas.

4WD võistlusklassis olukord punktide osas pärast hooaja esimest poolt äärmiselt pingeliseks. Teise etapi võitnud Kiviseljal on kirjas 26 punkti, Palmil teisena 24 punkti ja avaetapil esikoha saavutanud Argel kolmandana 23 punkti. Neist omakorda jääb vaid punkti kaugusele Kehtna etapi võitnud Rainer Parik.

Sama ärevaid hetki nagu neljarattaveoliste masinaklassis, jagus võistluspäeva veelgi. Nii pidi suurem osa naisvõistlejaist esimese ja teise vooru läbima rahesajus ja ülilibedal rajal. Neist vaid Kristin Kutser sai avavoorus sõita kuivaga, sealt ka hea aeg. Kõige õnnetumalt lõppes Rapla rahvasptint aga Tiina Jüriööle. "Tema sõitis oma autoga konkreetselt metsa ja otse puusse. Auto eest puruks," sõnas võistluse sekretär Teele Sepp.

Klassivõiduni jõudis Volkswagen Golfil võistelnud Kati Riidak, kellele see oli tänavu teiseks etapivõiduks Hepa karikasarjas. Liidrina on tal kirjas 32 punkti. Asfaldil ja kruusal kulgenud võistlusrajal saavutas naiste arvestuses teise koha Kristin Kutser ja kolmanda Sirje Potisepp.

Üle 1600 kuupsentimeetrise mootoritöömahuga tänavasõiduautode arvestuses jätkasid duelli ammused rivalid Enn Kasari ja Ago Onton. Avavoorus oli parim sarja liider Kasari, järgmised sõidud võitis aga Onton, kindlustades etapivõidu. Kolmas oli Jallo Kaasik.

Plekimõlkimiseta ei saadud mööda ka selles arvestusklassis. Kõige värvikam oli ehk stardis 14 sekundit raisanud Enn Supsi sõit, kellele avavoor lõppes metsa sõiduga. Auto külg sai küll kannatada, kuid järgmistes voorudes see tema võistlemist siiski ei takistanud.

Klassis 2WD-V jätkas võitudeseeriat Veiko Veldemann, noppides sel hooajal kolmanda võidu. Teise kohaga lõpetas Rapla etapi Mati Kutser, kolmas oli Vahur Himma. Punkte on sarja liider Veldemann kogunud 36. Teisel kohal püsib 21 punkti noppinud Kristen Kelement, kes äsjasel etapil kaasa ei teinud. Mati Kutseril kolmandana on kirjas 15. punkti.

Sportautodel tegi äsjase võistluse kaasa kolm sõitjat. Kui veel avavoorus näitasid Allan Popov ja Vahur Err enam-vähem võrdset aega, siis kahes järgmises sõidus oli nobedaim Citroen Saxol võistelnud Popov, napsates etapivõidu sel hooajal esmakordselt Hepa karikasarjas osalenud vanema konkurendi eest. Volkswagenil võistelnud Revo Taar oli kõigis voorudes kolmas, samuti võistluse kokkuvõttes.

Klassis 2WD sport, kus tänavu punkte antud kolmelt osavõistluselt, on liider Allan Popov. Teist ja kolmandat kohta jagavad Kaspar Koitla ja Markus Abram, kes kumbki võitnud ühe etapi.

Noori osales Rapla rahvasprindil 12. Poodiumikohad teenisid sel korral välja Rauno-Olavi Ruut, Kristjan Sinik ja Martin Kutser. Oma šansid kolme hulka pääsemiseks mängis aga maha rahvasprindil debüteerinud Erkki Ponkin. Esimeses ja teises sõidus üllatas ta rivaale, olles mõlemal korral teine, ent kolmandas sõidus, kui rada oli kuivanud ja saanuks kirja parema aja, rikkus ta oma tulemuse rajalt väljasõiduga. "Tegi trampliinilt hullu hüppe ja maandus võssa," kirjeldas võistluse sekretär debütandi etteastet.

Selleski masinaklassis on sel hooajal punkte antud neljast etapist kolmel. 26 punktiga on liidrikohal Ruut, kellest 2 punkti vähem on kirjas Sinikul. Kolmandana on 14 punkti noppinud Mirko Kaunis.

Võistluse korraldajad möönsid, et nii sündmusterohket sõitu ei ole Rapla kardirajal ammu olnud. "Draamat oli kõvasti tänu ilmale," ütles võistluse juht Tiit Soa. "Teise vooru alguses andis kaks laksu väga kõva vihma ja rahet. Kaks võistlejat lõpetasid oma sõidu tänu sellele puu otsas, mis meie rajal on üsna harv nähtus."

"Kolmandas voorus saime hakkama ilma vihma ja äikeseta, rada kuivas ja kruusalõik hakkas kergelt tolmama. Samas muutus libedamaks asfalt, kuhu kruusalõigult olid autod kergelt liiva peale kandnud," lisas Soa.

Hepa karikavõistluste viies etapp peetakse 13. juulil.


Suurendati arvesse minevate etappide arvu


Päev pärast Hepa karikavõistluste neljandat etappi otsustasid sarja korraldajad viia üldjuhendisse sisse väikese muudatuse, mis puudutab J18 ja 2WD sport klassides punktiarvestusse kuuluvate etappide arvu.

Üldjuhendi senine redaktsioon nägi ette, et neis klassides antakse karikavõistluste punkte kuni 4 etapilt. Kuivõrd 2008. aastal kuulub sarja kokku kaheksa osavõistlust, suurendati klassides J18 ja 2WD sport punktiarvesse minevate sõitude arvu kahe võrra.

Vaata lisaks: 2008. a Hepa karikavõistluste üldjuhendi bülletään nr 1
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia