Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Tallinna ralli võitsid soomlased Hiltunen ja Kalliolepo |
|
Tallinna ralli võitsid soomlased Hiltunen ja Kalliolepo
|
Loe lisaks |
|
|
25. rahvusvahelisel Koger & Partnerid Tallinna rallil saavutasid võidu Ford Focus WRC ralliautol sõitnud Jukka Hiltunen - Jarkko Kalliolepo, kes näitasid parimat aega kümnest kavas olnud kiiruskatsest viiel.
Viiendat aastat järjest saavutasid traditsioonilisel Tallinna rallil esikoha soomlased. Tänavu sai võidušampust maitsta teist aastat sel võistlusel A-rühma Ford Focus WRC ralliautol osalenud Jukka Hiltunen, kes pidi kogu sõidu vältel tõrjuma N-rühma parimate rünnakuid.
Jukka Hiltunen ja Jarkko Kalliolepo võitsid kavas olnud kümnest kiiruskatsest täpselt pooled. Kaks katsevõitu said kirja N-rühma Mitsubishil võistelnud soomlased Toni Klemets - Jani Laaksonen, ühel korral olid nobedaimad Margus Remmak - Olaf Suuder Mitsubishil ning kaks katsevõitu kirjutasid enda nimele Ott Tänak - Raigo Mõlder.
Teise kohaga lõpetasid ralli Subaru Impreza WRX STI N14 võistlusmasinal kihutanud Tänak ja Mõlder, kaotades üldvõitjaile 12,4 sekundit.
"Mingeid probleeme ei olnud ja ka meie uhiuuel Subarul ei esinenud mingeid tehnilisi rikkeid. Eks palju tänu tuleb ka öelda tiimile, sest ettevalmistus võistluseks kulges hästi - saime läbida piisavalt testikilomeetreid ja auto enda jaoks sobivaks seadistada. Ka rehvivalikuga polnud probleeme ja meie BF Goodrichi rehvid toimisid igas olukorras," kommenteeris Tänak. "Auto on väga hea, aga endal on varu veel küllaga. Sõidujoonega on vaja veel tööd teha ja siis suudame ka aegu parandada," lisas ta.
N-rühma teise ja absoluutarvestuse kolmanda koha saavutasid Mitsubishi Lanceril võistelnud Toni Klemets - Jani Laaksonen. Mullu koos Panu Plosilaga Tallinna rallil võidutsenud piloot pidi sõidu lõppedes tunnistama noorte eestlaste 2,9 sekundilist paremust.
N-rühma kolmanda kohaga tulemuse said kirja Janis Vorobjovs ja Guntis Ervalds. Mitsubishi Lanceril sõitnud lätlased jäid klassivõitjaile alla 20,3 sekundiga.
Üldises paremusjärjestuses viienda kohaga tuli leppida avapäeva liidrikohal lõpetanud rallipaaril Margus Remmak - Olaf Suuder, kellest omakorda 1,2 sekundi kaugusele jäid kokkuvõttes samuti Mitsubishi Lanceril sõitnud lätlased Aivis Egle - Martins Jerums.
Suure N-rühma autosid startis kokku 26, neist finišisse jõudis 18. Suures A-rühmas tegi Eesti meistri- ja karikavõistluste teise etapi kaasa 17 rallipaari, kellest tulemuse sai kirja 10.
A8 klassis võistelnud rallipaar Jaanus Murakas - Lauri Kuriks hoidis kuni eelviimase kiiruskatseni kinni A-rühma võidupunktidest. Rehvipurunemise tõttu olid nad sunnitud seekord leppima kolmanda koha punktidega, mis tähendas, et meistrisarjas hoitakse endiselt teist kohta. "Kuni selle rehvipurunemiseni olime oma sõiduga igati rahul," lausus Jaanus Murakas. "Suutsime vähehaaval oma tempot tõsta ja sõit kulges väga heas rütmis, kuni selle õnnetu kivini, mis lõhkus rehvi."
Suures A-rühmas võiduni jõudnud soomlaste järel said teise tulemuse selles masinaklassis kirja Stanislav Travnikov - Konstantin Samushia autol Mitsubishi Lancer Evo 8. Kolmas koht kuulus A8 klassis Ford Focus WRC võistlusautol kihutanud soomlastele Jouni Arolainenile ja Risto Pietiläinenile.
Väikeseses A- ja N-rühmas osales kummaski 14 võistluspaari. N3 klassis jõudsid kolme hulka Hondadel võistelnud soomlased ja Renault Cliol kihutanud eestlased. Klassivõidu saavutasid Erno Randelin - Janne Rönkkö kaasmaalaste Ville Hautamäki ja Ari-Pekka Hautaneni ees. Kolmanda koha saavutasid Arvo Ojaperv - Avo Kristov. Klassis A7 olid vastavalt parimad Risto Märtson - Ilmar Pukk Ford Focusel, Kristen Kelement - Timo Kasesalu autol Citroen C2 ja Aleksei Šemet - Mihail Soskin Citroenil.
Rahvuslikus rühmas saavutasid Tallinna rallil võidu Lembit Soe - Ahto Pihlas. E10 klassi Toyota Starletil võistelnud saarlased lõpetasid võistluse absoluutarvestuse 21. kohaga. Ühtlasi kerkisid nad E-rühmas liidrikohale, kuna hooaja avaetapi võitnud Einar Laipaik seekordse võistluse katkestas. "Kui Einaril lagunes tagasild, muutus olukord natuke lihtsamaks. Meil oli võistluse jooksul natuke probleeme käigukastiga, aga kokkuvõttes oleme sõiduga rahul," lausus Soe.
"Meile hakkas ralli paraku pärast linnakatset juba ebaõnnega pihta," rääkis Laipaik. "Autot ei jõudnud hoolduspargist väljatulekul valmis ja saime trahvi. Oli tehnilisi probleeme. Teise päeva hommik oli paljulubav, kuni diferentsiaal andis järgi. Isegi kahe katsega suutsime ajaliselt eest sõita, kui trahv välja arvata. Kahju, et sõit meil ära lõppes, oleksime suutnud eesotsas konkurentsi pakkuda. Proovime järgmisel võistlusel uuesti!"
Klassis E9 jõudsid võiduni Lada Samaral sõitnud Jaan Pettai - Inger Tuur, edestades 10,7 sekundiga teise tulemuse kirja saanud võistluspaari Kristo Puusepp - Külvar Mand. Klassis E11 noppisid võidu autol BMW 325 kihutanud Marko Mättik - Toomas Tauk.
Neljarattaveoliste E-rühma autode klassis, kus viiest rallit alustanud ekipaažist finišeeris vaid kolm, olid edukaimad Team RRC sõitjad Mihkel Vaidlo ja Risto Kippasto autol Mitsubishi Lancer Evo 3.
Ralli teisel päeval läbisid kiiruskatseid ka veoautod ja teise liiga võistlejad. Veomasinate arvestuses oli stardis kaks rallipaari, mõlemad ka ralli lõpetasid. Klassivõidu saavutasid Holger Enok - Kalle Iljas enam kui kolme minutilise eduga soomlaste Erkki Vikmani ja Antti Lappalaineni ees.
Teise liiga arvestuses teenis esikoha koos Ken Järveojaga Citroenil võistelnud Sander Pärn. 52,1 sekundiga jäi neile alla esmakordselt sportlikul autorallil võistelnud Roland Murakas, kes tegi võistluse kaasa uuel Hondal koos kaardilugeja Kalle Adleriga. Kolmanda kohaga lõpetasid sõidu Peep Kurm - Konstantin Sorohov Volkswagen Golfil.
Meeskondlikus arvestuses saavutas 25. rahvusvahelisel Tallinna rallil võidu Subaru Autosporitist, kuhu kuulusid Ott Tänak - Raigo Mölder, Georg Gross - Madis Halling ning Ago Ahu - Kalle Ahu.
|
|
|
|