Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

18. veebruar 2008 6:27
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

E-2WD tehnilised tingimused alates 01.01.2008

1. MÄÄRATLUS

Kasutada võib ainult rühmadesse A ja N homologeeritud autosid, millede homologatsioonitähtaeg on lõppenud ja samuti mittehomologeeritud autosid. Mittehomologeeritud autode kasutamine on lubatud ainult juhul, kui nad vastavad FIA Lisa J Art. 252 ja 253-le.

2.KAALU ALAMMÄÄRAD

kubatuur 2 klappi silindrile üle 2 klapi silindrile
kuni 1000 cm³ 620 kg 700 kg
1300 cm³ 700 kg 760 kg
1600 cm³ 780 kg 850 kg
2000 cm³ 860 kg 930 kg
2500 cm³ 940 kg 1030 kg
3000 cm³ 1020 kg 1110 kg
üle 3000 cm³ 1100 kg 1200 kg

3. LUBATUD MUUDATUSED ja TÄIENDUSED

3.1 Mootor
3.1.1Mootorit on lubatud vahetada sama automargi piires. Kinnituspunkte kerele võib lisada
3.1.2 Algset kubatuuri võib muuta hülssides, puurides või kolvikäiku muutes.
3.1.3 Väntvõll on vaba.
3.1.4 Väntvõlli laagrite tüüp ja arv tuleb säilitada.
3.1.5 Plokikaas on vaba, kui silindri kohta on 2 klappi.Homologeerimata mitmeklapilistel mootoritel peab kasutama algset plokikaant. Sama automargi mitmeklapilisi mootoreid võib kasutada vaid tehase komplektsuses, tingimusel, et võistleja suudab dokumentaalselt tõestada konkreetse auto margi ja mudeli, kust mootor on pärit. Nukkvõllide arv ja paigutus tuleb säilitada igasuguste mootorite puhul.
3.1.6 Turbo- ja kompressormootorid on keelatud klassides alla 2000 cm³ (s.t. kubatuur x 1,7 on alla 2000 cm, vankel- ja diiselmootoritel x1,5). Maksimaalne turbo õhuvõtuava läbimõõt peab vastama rühma A nõuetele.
3.1.7 Gaasipedaali ja segusiibrite vaheline ühendus peab olema mehhaaniline.
3.1.8 Väljalaskekollektor on vaba, summuti müratase peab vastama FIA mürapiiridele rallidel – 103 dBA/3500 pm
3.1.9 Õlitussüsteem on vaba, õliradiaatori paigaldamine väljapoole kereplekke on lubatud ainult allapoole esirataste telgi ja mitte väljapoole kere ülaltvaadet. Ei ole lubatud paigaldada salongi.
3.1.10 Nukkvõll(id) ja klapimehanism on vabad järgmistel eeldustel:
- võllide arv ja asukoht tuleb säilitada
- reguleeritav nukkvõll on lubatud
- klapivedrude tüüp ja tööpõhimõte tuleb säilitada.
3.1.11 Jahutussüsteem: ventilaator, veepump ja radiaator on vabad, kuid neid ei või paigaldada salongi.
3.1.12 Hooratas on vaba.
3.1.13 Toitesüsteem on vaba.
3.1.14 Võistlusklassides kuni 2500 cm k.a. võib mootori töömaht ületada võistlusklassis lubatud töömahtu kuni +2,5%.

3.2 Jõuülekanne
3.2.1 Sidur on vaba järgmiste piirangutega:
- sidurit võib juhtida ainult juhi jalaga, kui teistsugune süsteem pole homologeeritud (esitada homologatsioon)
- automaatkäigukasti sidur peab olema homologeeritud (esitada homologatsioon).
3.2.2 Homologeeritust erineva käigukasti kasutamine on lubatud järgmiste piirangutega:
- algne asukoht tuleb säilitada
- ainult mehhaaniline käigukast, mida kontrollib mehhaaniliselt juht, on lubatud
- töötav tagurpidikäik on kohustuslik
- käigukangi asukoha muutmiseks vajalikud keremuudatustööd on lubatud.
3.2.3 Lubatud ainult üks vedav sild. Neljarattaveolist autot võib muuta kaherattaveoliseks.
3.2.4 Poolteljed on vabad.
3.2.5 Peaülekanne koos korpusega ja diferentsiaal on vabad. Diferentsiaal on kohustuslik.
3.2.6 Tagasild on vaba, telje tüüp tuleb säilitada.

3.3 Vedrustus
3.3.1 Tugivarred ja õõtshoovad on vabad järgmiste piirangutega:
- vedrustuse tüüp peab säiluma
- kasutada võib konkreetsele automudelile ette nähtud tugivarsi ja õõtshoobi, mida võib tugevdada
- lubatud on kasutada ka tõmmatud torust (vajalik sertifikaat) õõtshoobi ja tugivarsi, eeldusel et need on võimalik asendada algsetega
- vedrustuse ja sillakinnituste puksid on lubatud asendada nn. uniball tüüpi puksidega
- teljevahet võib muuta kuni 30 mm.
3.3.2 Vedrustuse osade kinnituspunktid auto kerele on vabad.
3.3.3 Lisatugesid võib paigaldada, vältimatud keremuudatused on lubatud.
3.3.4 Lisavedrude paigaldamine on lubatud juhul, kui põhivedru tüüp ja tegevuspõhimõte säiluvad.
3.3.5 Aktiivvedrustus ja sõidu ajal muudetav vedrustus ning amortisaatorid on keelatud, muidu on amortisaatorid vabad.
3.3.6 Stabilisaatorid on vabad, ka juhul, kui nad on vedrustuse osadeks.
3.3.7 Rooliülekande korpus tuleb säilitada algsena. Roolivõimendi võib lisada või eemaldada.
3.3.8 Homologeeritust erinev neljarattajuhtimine on keelatud (esitada homologatsioon).
3.3.9 Veljed ja rehvid peavad vastama rühma A nõuetele.

3.4 Kere
3.4.1 Kereehitus peab olema terasest, 2- ja 4-ukseversioonide kasutamine on lubatud. Kergendamised ja muudatused, mida ei ole konkreetselt lubatud, on keelatud. Tugevdamine on lubatud ka juhul, kui tugevdav materjal ei järgi algset materjali. Kõik uksed ja luugid peavad olema avatavad.
3.4.2 Plastikakende kasutamine on lubatud, välja arvatud tuuleklaas. Plastikust aknad peavad olema purunematust (kokkupainutamisel mittepurunevast) materjalist, minimaalse paksusega 1,2 mm. Plastikust küljeaknad tohib auto kerele kinnitada ainult liimimise teel, lisaks võib iga akna kohta paigaldada kuni 8 tõmbeneeti, läbimõõduga kuni 3,2 mm.
3.4.3 Mootoriruumi kate, pagasiruumi(taga)luuk, tagumised uksed ja esiporitiivad (juhul kui on tehase poolt polditavad) võivad olla kiudmaterjaliga armeeritud plastikust (paksus 1,5-2,5 mm) või alumiiniumist (paksus 1,0-1,5 mm). Mootoriruumi kattesse võib lisaks tehase luugis olevatele algsetele avadele teha kuni 2 õhuvõtuava kogupindalaga 500 cm² (tolerants + 0 cm²).Lisaavade pindala mõõdetakse mootoriruumi katte tasapinnal, olenemata õhukogujate, ribide vms. olemasolust ja kujust. Avad tuleb katta metallvõrguga või ribidega, mis ei tohi olla mootoriruumi katte pinnast kõrgemal kui 35 mm. Esiuksed peavad olema algsed.
3.4.4 Salongi ventileerimiseks on katusele lubatud paigaldada õhuvõtja(d), mis peab(vad) vastama auto homologatsioonile. Lubatud on kasutada ka teistele automarkidele homologeeritud õhuvõtjaid.
3.4.5 Esiuste polster tuleb juhul, kui ei kasutata algset polstrit, asendada 1 mm paksuse alumiinium- või teraslehega. Kõik muu polsterduse võib eemaldada. Kindalaeka võib eemaldada.
3.4.6 Teistsuguse näidikuteploki ja lülitite paigaldamiseks võib armatuurlauda teha vastavad muudatused.
3.4.7 Rattatelgede alapoolel olevad õhujuhtijad on vabad. Spoilerid võib eemaldada. Homologeerimata spoilereid võib kasutada järgmistel tingimustel:
- ülalt- ja eestvaates ei või nad ületada auto äärejooni
- spoiler koos oma kinnitusega peab küljeltvaates mahtuma 20x20 cm ruudu sisse.
3.4.8 Tiibade pinnimine on lubatud. Tiivalaiendid on lubatud, nende materjal on vaba, kuid auto ei või ühestki kohast muutuda laiemaks kui 14 cm. Tiivalaiendi alt võib tiiva ära lõigata. Tiivakoopa sisepleki muutmine (mitte eemaldamine) rattaruumi suurendamiseks on lubatud. Poritiib peab alati katma ratast 50° tahapoole ja 30° ettepoole rattatelge läbivat vertikaaljoont.
3.4.9 Kaitseraudade kasutamine ei ole nõutud, välja arvatud neil autodel, millel kaitseraua eemaldamine muudab auto konstruktsiooni,või muutub ohtlikuks kas sõitjaile või pealtvaatajaile (näit. Samara). Juhul kui kaitseraud eemaldatakse, tuleb ka nende kinnitused eemaldada.
3.4.10 Esivõre muutmine või vahetamine on lubatud, eemaldamine keelatud.
3.4.11 Tagavararatta koobast auto all võib muuta summutisüsteemi paigaldamiseks. Tagakivipõlle sisse võib teha ava summuti läbiviimiseks.
3.4.12 Kui kütusepaak asub pagasiruumis, peab paaki ja sõitjateruumi eraldama tule- ja vedelikukindel vahesein.
3.4.13 Kui ei kasutata auto algseid istmekinnitusi, siis tuleb istmed kinnitada kahele nelikanttorule (min. 25x25 mm) mis keevitatakse risti auto pikiteljega, küljekarbi ja kesktunneli vahele. Iga kinnituspunkt peab olema tugevdatud 40 cm² suuruse ja 3 mm paksuse tugevdusplaadiga. Istmete kinnituskronsteine vahetult sõiduki põrandale kinnitada on keelatud.

3.5 Pidurid
3.5.1 Homologeerimata mitteblokeerivad pidurid on keelatud.
3.5.2 Käsipidur on kohustuslik.
3.5.3 Juhul kui ei kasutata algset pidurisüsteemi, on vähemalt kahekontuurilised pidurid kohustuslikud.
3.5.4 Muus osas on pidurid vabad.

3.6 Muu varustus
3.6.1 Juhtmete ja torude süsteemi paigutust ja materjali võib muuta (see puudutab õhu-, jahutusvedeliku- ja kütusetorusid, vedrustussüsteemi ja elektrijuhtmeid). Vedelikutorud võivad kulgeda läbi salongi, kuid salongis ei või olla mingeid ühenduskohti. Kuumade vedelikutorude juhtimine läbi salongi on keelatud, kui see ei ole ette nähtud tehase poolt. Sellisel juhul peavad nad olema efektiivselt kaitstud.Mittemetallist kütusetorud salongi sees ei ole lubatud, v.a . metallvarjestusega teflonkütusevoolikuid. Kõik torustikud peavad olema korrektselt kinnitatud kerele ja kaitstud hõõrdumise eest. Auto külgedel ei tohi turvapuuri ja kere vahelt läbi viia ühtegi juhet, voolikut ega toru.
3.6.2 Soojendusseadmete muutmine ja eemaldamine on lubatud eeldusel, et tuuleklaasi ja esiukseklaaside "Higistamise" vältimine oleks tagatud.
3.6.3 Juhul kui kütusepaagi algne asukoht asub pakiruumis, võib tema asukohta muuta sama ruumi piires. Kütusepaagi võib vahetada mõne teise autotehase valmistatud paagiga, või FIA FT3; FT5 samuti SFI ohutu paagiga. Samuti on lubatud kasutada ka muid autospordiks ettenähtud ohutuid kütusepaake. Igal sellisel paagil peab olema peale trükitud:
- tootja nimi
- kehtiv kuni või valmistamise aeg
- paagi seerianumber
3.6.4 Kõiki ohutuid paake/turvapaake tohib kasutada kehtivusaja lõppedes veel +2 (kaks) aastat
3.6.5 Kütusepaagi täiteava peab asetsema auto välispinnal, kui ei kasutata FIA FT3; FT5 või SFI ohutut paaki. Kütusepaagi tuulutus peab olema viidud väljapoole auto keret ja omama tagasivoolu klappi.

3.7 Erimäärused
3.7.1 Auto aerodünaamika ei või olla sõidu ajal reguleeruv, kui ei kasutata täielikult homologeeritud süsteemi.
3.7.2 Mittehomologeeritud keraamilisi osi ei saa kasutada v.a. siduriketta kattematerjal.
3.7.3 Titaanist, mittehomologeeritud süsinikkiust ja kevlariga tugevdatud materjalist osade kasutamine on keelatud.

3.8 Ohutusmäärused
3.8.1 Kõik ohutusprobleemid on lubatud lahendada A rühma tehniliste tingimuste piires, sealjuures neid ohtlikkuse suunas ületamata.
3.8.2 Alumiiniumohutuspuur on keelatud.
3.8.3 Tulekustutussüsteem ei ole nõutud, kuid soovitatav.
3.8.4 Võistlustel peavad sõitjad kandma vähemalt FIA 1986 standarditele vastavaid sõiduülikondi, näokatteid, pikka aluspesu, sokke, kingi ja kindaid. Kaardilugejalt ei nõuta vaid kindad.
3.8.5 Turvavööd peavad olema homologeeritud, laiusega min 3” ja vähemalt 4-punkti kinnitusega.
3.8.6 Peale vöödele märgitud kehtivusaja lõppu võib neid kasutada veel 2 (kaks) aastat ainult Eesti territooriumil toimuvatel võistlustel.
3.8.7 Istmed peavad vastama vähemalt FIA 1986 standarditele.
3.8.8 Kõik võistlejad peavad kandma kiivreid, mis vastavad ühele järgnevatest standarditest (FIA Technical list Nr.25)
- Snell Foundation 2000-SA; 2005-SA
- SFI Foundation, SFI spec 31.1A ja 31.2A
- British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR
- FIA 8860-2004

3.8.9 Ohutusstruktuurid peavad vastama FIA VM lisa J Art 253 punktile 8.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia