Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ilm soosis Audru ringrajal peetud rahvasprinti
|
Loe lisaks |
|
|
Addinol rahvasprint peeti Audru ringrajal, kuna veel vaid päev varem möllanud torm muutis sõidu läbiviimise Taali krossirajal võimatuks. Võistluspäeval vihm siiski lakkas ning marutuul vaibus.
20. jaanuaril sõideti Pärnumaal Addinol rahvasprint, mille korraldasid Erki Sport ja rally.ee autospordiajakiri. Kui varem oli planeeritud võistlus läbi viia Taalis, siis kardinaalselt muutunud ilmaolud rikkusid organisaatorite ja sõitjate plaanid seal võistelda. Võistlus otsustati siiski korraldada, kuid kruusa ja pori asemel tuli sõita asfaldil.
Võistluspäeva hommikul tibutas vihma ning ilm oli pilvine. Lõunaks suurem jahedus taandus ja kogu päeva paistnud päike kuivatas hommikul kohati jääs olnud rada.
Vaatamata vaid päev varem selgunud asjaolule, et sõita tuleb kiirel asfaltkattega rajal, startis Hepa karikasarja ning Moskvich Liiga karikavõistluste arvestusse kuulund sprindil kokku 120 võistlejat.
Neljarattaveoliste autode arvestusklassis, kus tegi kaasa kokku 19 sõitjat, saavutas võidu Virgo Arge. Mitsubishi Lanceril võistelnud saarlane võitis kõik kavas olnud kolm sõiduvooru ning edestas kokkuvõttes teiseks tulnud Andres Kaske 7,48 sekundiga. Kolmanda tulemuse sai Subarul võistelnud tartlase järel kirja Mitsubishi Lanceril kihutanud tallinlane Allan Kiviselg.
"Arvestades situatsiooni, kus sprindi korraldajad olid sunnitud praktiliselt poole päevaga korraldama võistluse Taali asemel Audrus, siis peab tõdema, et tagantjärgi tarkusena tundus antud oludes see ainuõige otsus. Võistlus sujus ladusalt ning ka ilmataat andis endast kõik, et üritus oleks nauditav," kommenteeris Virgo Arge. "Rada oli väga äge ja kiire! Kõige keerulisem oligi kogu võistluse jooksul teha rehvivalikut, kuna rajakatte olukord muutus iga vooruga väga palju. Oma edu saladuseks pean riskantset, kuid õnnestunud rehvivalikut."
2WD sport klassis jõudis võiduni Honda Civicul võistelnud Markus Abram (Honda Civic). Teise ja kolmanda kohaga lõpetasid Addinol rahvasprindi sportautode klassis vastavalt Rivo Vähi ja Marko Luhaoja, kel kummalgi oli roolida Volkswagen Golf.
Sama marki võistlusautol tegi sportautode klassis debüüdi Janar Nagel. Kaheksandaks platseerunud tartlane sõnas võistluse järel, et esirattaveolise autoga sõitmine vajab veel harjumist: "Sõidu ja tulemuse poolest oli see mulle esimene sõit. Auto vajab harjumist. Kolm aastat olen sõitnud tagarattaveolise autoga ja esirattaveolisega kiiresti sõitmine on keeruline. Auto käitub teistmoodi."
Nagel kommenteeris ka võistluse asukoha muutmist: "Mina olen rahul, et sõit ümber tõsteti ja Audrusse viidi. Muidu oleks pidanud autosid muda seest starti ja rajalt ära vedama. See oli ainuvõimalik õige lahendus."
Tõsiselt kritiseeris võistluskoha muutmist aga naisteklassis teisest kohast vaid 0,11 sekundi kaugusele jäänud Sirje Potisepp: "Loomulikult ei ole see normaalne, et otsus, kus tegelikult sõit toimub, võetakse vastu sõidu eelneval õhtul - ja veel täiesti erineval rajal!" Siiski lisas Nissan Sunnyl sõitnud Potisepp, et otsus sõit Audru ringrajal teha, oli igati õige: "Sõitjad said kindlasti paremad sõiduemotsioonid, kui paksu pori sees sõitmisest oleks Taalis saanud."
Inger Tuuri ja Kati Riidaku järel kolmanda kohaga leppima pidanud Sirje Potisepp lisas, et pidi korraldajate poolt liiga hilja vastu võetud otsuse tõttu võistlema kruusasõiduks mõeldud rehvidega. "Kindlasti oleksin kaasa võtnud hoopis teised rehvid. Sellest on pisut kahju, sest õigetel rehvidel olnuks oluline eelis teise ja kolmanda sõidu ajal, kui rada järjest kuivas."
Väga pingeliseks kujunes võistlus Moskvitšide arvestusklassis, kus tegi kaasa 30 sõitjat. Esikoha ja Moskvich Liiga karikasarja 40 punkti noppis võistluselt Ahto Moor. Hepa karikasarja arvestuses läks Lääne-Virumaa mehel kirja 10 punkti, ehk maksimaalne punktiarv klassivõidu korral.
"Üllatavalt hästi tuli sõit välja. Oli raske uskuda, et suudan võita," lausus Moor. "Rehv oli väga hea. Kasutasin Dunlop 2000 tänavasõidu rehve mõõduga 175/50. Sellised madalad. Tunne oli täpselt selline, nagu istuks kardi roolis."
Klassivõitja märkis, et võistluspaiga muutmine temale probleeme ei valmistanud: "Absoluutselt ei pidanud midagi muutma, mul ei ole autol eraldi seadeid kruusa- või asfaldivõistluseks. Rehvid olid velje peal olemas, tuli need vaid kaasa võtta ja alla panna. Üldiselt ilmaga joppas, kõik oli väga hea - korraldus sujus, ei olnud mingeid probleeme."
Teise kohaga lõpetas võistluse Moskvitšide klassis Rain Pruul, kolmas oli Taivo Sisas.
Klassis 2WD-S olid kolm paremat Enn Kasari, Raido Tonts ja Tarvo Mardiste. 2WD-V arvestuses, kus tegi kaasa 23 sõitjat, pääsesid poodiumile Veiko Veldemann, Kristen Kelement ning Garry Aren.
Kuni 18-aastaste noorte hulgas, keda sel korral oli osalemas 15, saavutas võidu Hondal sõitnud Kristjan Sinik. Esmakordselt võiduni jõudnud Raasiku noormehe järel oli teine Mirko Kaunis Hondal ja kolmas Rauno-Olavi Ruut Opelil.
"Olen tulemusega väga rahul. Selle autoga oli mulle nüüd teine sõit, varem olen Hondaga ainult ühel korral Raplas võistelnud," rääkis Sinik. "Arvan, et võiduni jõudsin läbi juhuse. Kuigi konkurendid eriti ei imestanud. Sõitsin ju heade rehvidega."
"Kõik oli ilus, kena, tore," resümeeris rikkalikust auhinnalauast osa saanud noorteklassi võitja. "Olen tõesti väga rahul. Ma ei oodanud ju üldse, et nii kaugele jõuan. Oletasin ise, et tuleb kaheksas kuni kümnes koht."
|
|
|
|