Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Meeskondade ootused Kreekaks
|
Loe lisaks |
|
|
Pärast Uus-Meremaal ja Argentinas käiku naaseb MM-karusell tagasi Euroopasse, kus proovitakse jõudu Kreeka kivistel teedel. Peugeot juhib MM-arvestuses ja üritab enda positsiooni hoida Citroeniga võrreldes, kelle piloodid on väga suurte kogemustega ja hästi esinenud Akropolis. Ford ja Subaru eesmärkideks on lüüa kahte Prantsusmaa meeskonda korraga.
Peugeot jaoks on Akropoli ralli on üks vähestest etappidest, kus Peugeot sõitjad ei ole kunagi võitnud. Grönholm finišeerus küll 2002 aastal teisena ja Rovanperä 2001 kolmandana, kuid võite ei ole. Peugeot, kui maailmameistrivõistluste liider, üritab suurendada oma juhtimist, proovides võtta järjekordset võitu.
Marcus Grönholm on sel hooajal juba kolmel korral võitnud ja ta üritab võtta veel ühe võidu, et saada maailmameistrivõistluste juhtpositsioon endale Richard Burnsi käest. Briti piloodil on üsna masendav olukord, kuna ta ei ole siiani 206'l võitnud. 1999. aasta võitja Kreeka võitja Burns üritab järjekordselt, et saada oma esimest võitu Peugeot roolis. Peugeoti kolmas sõitja on Harri Rovanperä, kellel on samuti suured kogemused sellelt rallilt.
Citroeni sõitja Colin McRae on öelnud, et viimased katkestamised on tema enesekindlust tublisti vähendanud. Vähemalt läheb šotlane rallile ühena potentsiaalsetest võtjatest. Ta on ainus sõitja, kes on Akropolis võitnud viiel korral, sealhulgas viimasel kolmel aastal. Türgis võis näha, et Citroen on kruusal võimeline võitma. McRae on olnud Akropolis edukas ja tänu sellele on Citroenil suur enesekindlus.
Citroenil on samuti tugev sõitja Carlos Sainz, kes on Kreeka ralli kolmekordne võitja. Hispaanlane võitis sel aastal Türgis, oli teine Argentinas ja on MM-arvestuses praegu kolmas.
Sebastien Loeb on olnud Kreekas 2001. aastal ja võitis 1600 arvestuses ning 2002. aastal Xsara'ga lõpetas ta seitsmendana. Prantslane on tõestanud ennast tubli sõitjana, kes on sama konkurentsivõimaline kui tema kaks tuntud meeskonnakaaslast.
Usutakse, et Markko Märtin Fordil saab sel hooajal oma esimese võidu. Eestlasel on kõik, mis selleks on vaja ja uus Focus näib olema võimeline vastu saama Prantsuse meeskondadele. Märtin teab Kreeka teid, kuna ta on seal sõitnud nii Subaru, Toyota kui ka Fordiga. Ainus küsimärk on uue Fordi vastupidavus, kuna sellega on esimesel kahel etapil olnud probleeme. Kui vastupidavus on saavutatud, siis võitleb Markko kindlasti võidu nimel.
Francois Duvalil ei ole aga seevastu Kreekast palju kogemusi. Belglane oli seal küll eelmisel aastal, kuid ta katkestas suhteliselt vara, juba kaheksandal katsel. Mikko Hirvonen läheb Kreekasse ainsa lootusega ralli lõpetada ja saada uusi kogemusi ning, kui eespool on kõrge katkestamiste arv, siis saada ka mõni punkt.
Nagu Ford Focust, on ka Subaru Imprezat viimastel kuudel edasi arendatud, aga siiamaani ei ole olnud õnn kahe Subaru sõitja poolt. Petter Solberg ja Tommi Mäkinen suutsid näidata kiireid katsete aegu viimastel rallidel, kuid alati on Subaruga kaasas käinud probleemid.
Sõitjad ootavad kannatamatult Kreekat rallit, lootes, et saavad näidata Subaru potentsiaali. Olles viies 2002. ja teine 2001. aastal, teab Solberg, et ta võib Akropolis võita. Kogenum Mäkinen ei ole küll Akropolis varem võitnud, kuid seevastu on ta mitu korda poodiumil olnud.
2000. aastal tegi suure üllatuse Armin Schwartz, kui finišeeris neljandal kohal. On teada, et sellisel karmil võistlusel nagu Akropoli ralli seda on, võib Octavia robustsust eeliseks pidada.
Didier Auriol teab sealseid teid, olles 1989. teine, võitnud 1992. aastal ja tulles uuesti teiseks 1998. Prantsuse sõitja eesmärgiks ei ole küll finišeerida esimesena, vaid saada Škodale punkte juurde ja lõpetada Hyundaist eestpool. Sama eesmärk on ka Toni Gardemeisteril, kel oli eelmisel aastal Kreekas esimene start ning ta lõpetas kümnendana.
Hyundai sai kolm punkti Monte-Carlost ja ei enamat. Hyundai on silmitsi tõsiste vastupidavuse probleemidega. Armin Schwarz ja Freddy Loix võitlevad nii kõvasti kui võimalik, aga konstantselt aeglustavad neid probleemid võistlusautodega.
Vaata lisaks:
www.rally-live.com
|
|
|
|