Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
07. detsember 2007 14:28
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Uus hooaeg toob rallikrossis kaasa muudatusi

 Loe lisaks
Rallikrossi sarjas uuel hooajal kuni kaheksa etappi

 Foto: Rando Aav
Eesti rallikrossi meistrisarjas peetakse 2008. aastal seitse etappi. Meistrimedalid mängitakse välja ERC Standard, ERC Junior, D1 ning ERC arvestuses. Neist viimasesse kuuluvad kolm klassi.

Alates uuest hooajast võistlevad ühises arvestuses ERK klassi võistlejad, Division 1A ning RX Cup arvestusklasside sõitjad. Ühisklassi nimetus on ERC.

Rahvuslikus klassis ERK sõidetakse põhiliselt kaherattaveolistel vabalthingava bensiinimootoriga autodel, mootori töömahuga kuni 2000 kuupsentimeetrit. Klassi Division 1A arvestusse kuuluvad rahvusvahelise autoliidu FIA poolt homologeeritud esisillaveolised A-rühma autod. Klassis RX Cup võisteldakse eeskätt homologeeritud tagarattaveolistel A-rühma autodel ning võistlusmasinail, mis ei oma FIA homologeeringut.

Tänavu ERK klassis meistritiitli saavutanud Kalle Küti hinnangul on kavandatavaid muudatusi vara kommenteerida, kuid välistatud ei ole, et võistlused seeläbi konkurentsitihedamaks ja põnevamaks muutuvad. "Ma ei tea, isegi ei oska arvata, sest autod on nii erinevad," lausus Kütt. Ta põhjendas seda asjaoluga, et medalid mängitakse välja erinevatel autodel: "Ühed on homologeeritud, teisi ehita ise."

Muutused puudutavad 2008. aastal ka standardklassi ning noorteklassi, mis kannavad Eesti Rallikrossi Komitee teatel tulevast hooajast kumbki uut nime. Neist esimene saab olema ERC Standard ning teine ERC Junior. Juunioride arvestuses tohivad kuni 1600 cm³ mootoritöömahuga autodel võistelda 12-17-aastased noored, kusjuures tehakse erandeid alla 12-aastastele eriloa saamiseks (siis on vajalik eelnev paari aastane võistlusstaaž näiteks kardispordis).

Olulise uuendusena võetakse ERC Standard ja ERC Junior klassides kasutusele sarja peasponsori Matador rehvid. "Neis klassides on tuleval hooajal määratud rehv. See süsteem käivitub suvest," märkis komitee esimees Hillar Kalam. "Talvel on rehvid vabad ehk teatud piirangutega, nagu seni."

Muutusi ei ole tuleval hooajal varasemast tuttavas D1 klassis, kus võetakse mõõtu kahe- ja neljarattaveolistel üle 2000 cm³ mootoritöömahuga võistlusautodel.

Meistrivõistluste arvestusse kuulub tuleval hooajal hiljuti avaldatud üldjuhendi järgi minimaalselt kolm ja maksimaalselt kaheksa osavõistlust. Praeguse seisuga sõidetakse rallikrossi meistrivõistluste etappe seitse. Hooaeg algab 19. jaanuaril Kaismal ning lõpeb 27. septembril Laitses, kus suvel plaanitakse läbi viia ka sarja neljas osavõistlus.

Igaks võistluseks kavandab Eesti Rallikrossi Komitee järgmisel aastal välja anda ka publikule suunatud väikesemahulise trükise, mis sisaldab ülevaate võistlejatest, võistluskalendri ning edetabeli.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia