Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > 2008. a Eesti meistrivõistluste üldjuhend rallikrossis sõiduautodele |
|
2008. a Eesti meistrivõistluste üldjuhend rallikrossis sõiduautodele
1. ÜLDKORRALDUS
1.1. 2008. a Eesti meistrivõistlused rallikrossis (MV) sõiduautodele korraldatakse Eesti Autospordi Liidu (EAL) poolt mitmeetapilise lahtise seeriavõistlusena. Igaks etapiks koostab võistluste korraldaja eraldi juhendi.
1.2. MV viiakse läbi vastavuses EAL võistlusmäärustega, kehtivate tehniliste tingimustega, Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) poolt kehtestatud vastavate juhenditega, käesoleva üldjuhendiga ja etappide juhenditega. MV üldjuhend on kinnitatud EAL juhatuses.
1.3. Võimalikud muudatused üldjuhendisse või kalenderplaani esitatakse ERK poolt ja kehtestatakse hiljemalt 30 kalendripäeva enne võistlusi, avaldatakse EAL poolt. Talviste etappide puhul min 5 päeva enne võistlust.
1.4. MV etappide arv on minimaalselt 3 ja maksimaalselt 8.
2. MV VÕISTLUSAUTOD, ARVESTUSKLASSID
2.1. Võistlusautod peavad vastama kehtivatele tehnilistele tingimustele ning omama EAL võistlusauto tehnilist kaarti. Välisvõistlejate võistlusautod peavad omama päritoluriigi ASN tehnilist kaarti.
2.2. Võistlusauto peab kandma EAL korra kohaseid kirjeid (võistlusnumbrid, reklaam, nimed, tähistused jmt).
Võistlusnumbrid vastavalt 2007. a MV tulemustele klasside kaupa,
lisanumbrid EAL-st.
D1: 1-99
ERC: 101-199
ERC Standard: 201-299
ERC Junior: 301-399
Esmased numbrid väljastab EAL
2.3. MV arvestusklassid:
2.3.1. ERC Junior: noored 12-17. a (kaasa arvatud) Alla 12 aastaselt eriloa saamiseks on vajalik eelnev kaheaastane võistlusstaaz näiteks kardispordis.
Vastavalt tehnilistele tingimustele ERC STANDARD AUTOD (ERC
STANDARD) koos täiendavate piirangutega. Kehtivad alates 01.01.2008. Noortel, kes on vanemad kui 16 (sünniaasta alusel) või kes on tulnud sõiduautode rallikrossis Eesti meistriks, on lubatud üle minna teistesse võistlusklassidesse. Tagasi noorteklassi minna ei saa. Erandina on lubatud osalemine superkrossisarja vabaklassis (ja ainult) ning jääraja karikavõistluste piigiklassis.
Alates 9 eluaastast võimalik noorteklassis startida noorvõistleja EAL eriloal järgmistel tingimustel:
1) taotlus ja nõusolek lapsevanemalt
2) arvestada noorvõistleja kasvu ja varasemat kogemust
3) noortelitsentsi olemasolu
4) auto üle vaadata koos noorvõistlejaga juhitoolis, nõutav homologeeritud juunioride iste, autol EAL kaart
5) Noorvõistlejal peab olema vähemalt autospordi homologeeringuga riietus, õige mõõdu ja kaaluga kiiver, sussid, rihmad jmt.
2.3.2. ERC STANDARD limiteeritud vabadustega ümberehitatud 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: ERC STANDARD AUTOD (ERC
STANDARD). Kehtivad alates 01.01.2008.
2.3.3. ERC 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: RALLIKROSSI
AUTOD (ERC). Kehtivad alates 01.01.2008.
2.3.4. Division 1 A-rühma ja ST autod vastavalt FIA VM Lisa J.
3. MV OSAVÕTJAD
3.1. MV-l võivad osaleda autosportlased, kes omavad EAL sõitja- ja
registreerijalitsentsi.
4. KOHUSTUSLIKUD STARDIMAKSUD 2008. AASTAL
Klass / Registreeritud vähemalt nädal enne võistlust / Registreerimisel
võistluspaigas
ERC JUNIOR / 500 kr / 700 kr
ERC STANDARD / 800 kr / 1000 kr
ERC / 1000 kr / 1200 kr
DIVISION 1 / 1000 kr / 1200 kr
Eelregistreerimise korral loetakse võistleja registreerunuks raha laekumisel korraldaja kontole. Eeltoodud summad on lõplikud ja sisaldavad ka tasu ajavõtusüsteemi rendi eest.
Summad kehtivad kohustuslikuna kõigile korraldajatele kõikidel võistlustel. Korraldaja on kohustatud kõigile võistlejatele väljastama tasumist tõendava tšeki või arve. Korraldaja vastutab stardimaksu tagastamise eest juhul, kui võistlust ei toimu. Võistleja mittestartimisel stardimaksu ei tagastata.
5. MV VÕISTLUSTE KÄIK
5.1. Korraldaja kohustub juhendiga tagama igale võistlusklassile vähemalt kakskümmend minutit treeningaega.
5.2. Toimub kolm eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Eelsõituvoorus sõidetakse 4 ringi, finaalsõitudes 6 ringi. Ühes sõidus stardib 4 kuni 5 autot (vastavalt võistlusjuhendile).
5.3. Kui arvestusklassis on osavõtjaid kuni 5, peetakse kaks eelsõiduvooru.
5.4. Esimese eelsõiduvooru stardijärjekord loositakse. Teadetetahvlil
avaldatakse ühes ühises reas eelsõiduvooru stardijärjekorra protokoll, mis hõlmab kõiki arvestusklasse. Teise ja kolmanda eelsõiduvooru stardijärjekord koostatakse eelmise vooru tulemuste põhjal ümberpööratud järjestuses esmalt need, kes ei saanud tulemust ja seejärel aeglaseimast kiireimani. Kui võistleja ei stardi omas sõidus, siis asendatakse ta võimalusel järgmise võistlejaga nimetatud protokollis. Kui võistleja ei saa startida temale ettenähtud sõidus, siis peab ta sellest koheselt informeerima eelstardi kohtunikku.
5.5. Võistleja on kohustatud eelstarditsooni saabuma eelstardikohtuniku
rohelise lipuga antava märguande peale. Samuti antakse märku vilkuva kollase tulega mille juures on tahvel vastava stardi numbriga. Märguande alguseks võib kõige varem olla eelmise sõidu start. Eelstart on võistlejale avatud 2 minutit pärast märguannet.
5.5.1. Starditsoonis võib teha ainult ühe rehvipuhastus kiirenduse. Rikkumise korral eemaldatakse võistleja musta lipuga.
5.6. Stardikorraldus: eelsõitudes 4 kuni 5 autot (vastavalt võistlusjuhendile) ühest reast, finaalsõitudes 8 autot paigutusega 2-2-2-2 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt 1 m.
5.7. Start grupistardina paigalt, töötava mootoriga ühest reast. Stardi
märguandeks on punaste fooritulede kustumise hetk (punane tuli vähemalt 3 sekundit) või sähvatus (vastavalt võistluse juhendile).
5.8. Valestardi korral hoiatus ja teistkordsel rikkumisel stardist eemaldamine.
Starditsoonis on keelatud esimesed 30 meetrit vahetada stardikoridori.
Keeluala lõppu tähistavad rohelised lipud. Stardikoridori on lubatud vahetada ainult seiskunud või väga aeglaselt liikuvast autost möödumiseks.
5.9. Eelsõidus kiireima aja saavutanu saab 1 punkti, teine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes ei lõpetanud eelsõitu, teenib punkte võrdselt eelsõidus startinud autode arvuga. Diskvalifitseeritud võistlejad saavad 5 lisapunkti. Igas eelsõiduvoorus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1 sekundilise täpsusega.
5.10. Finaalsõitudesse pääsevad sõitjad, kes on saanud tulemuse vähemalt ühest eelsõiduvoorust. Ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade põhjal.
5.11. Finaalsõitude koosseisude määramine.
Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes kogus kõige vähem punkte, valib stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt jne. Mitme võistleja võrdse punktisumma korral eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanud võistlejat.
Punktide ja aegade võrdsuse korral eelistatakse viimases toimunud
eelsõiduvoorus parema tulemuse saanud võistlejat. C-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 16-9 koha; B-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 8-5 koha ja C-finaali 4 paremat; A-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 4-1 koha ja B-finaali 4 paremat.
5.12. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemusena kirja oma finaali viimase koha. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.
5.13. MV etappidel võistlusmääruse (VM) rikkujaid karistatakse ERK poolt, vastavalt võistluste juhi ja ERK vaatleja ettekandele. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest). Ohtliku sõidu eest kahe järjestikuse hoiatuse saamisel, peatatakse võistlejalitsents ülejärgmise etapini.
6. MV TULEMUSED
6.1. MV paremusjärjestuse määravad võistlejate poolt kogutud punktisummad MV etappidelt, kusjuures arvesse võetakse: kuni 4 etapi puhul kõik toimunud etapid, alates 5-ndast etapist N-1 etappi (N on toimunud etappide arv). Tulemust arvestatakse alates startimisest treeningsõitu. Maha ei saa arvata halvima tulemusena mistahes põhjusel diskvalifitseeritud sõidu tulemust.
6.2. Igal etapil antakse kaheteistkümnele esimesele võistlejale punkte vastavalt 15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Igal etapil omas arvestusklassis eelsõiduvoorude kiireima aja saavutanud võistlejat premeeritakse ühe lisapunktiga. Võrdsete aegade korral saab lisapunkti kahe eelsõidu kokkuvõttes väikseima aja saanud võistleja. Punktisummade võrdsuse korral eelistatakse võistlejat, kellel on rohkem võite (teisi, kolmandaid jne kohti). Lõpliku kohtade jagunemise määrab parem tulemus viimaselt toimunud etapilt, seejärel eelviimaselt jne.
6.3. MV etapp arvestusklassis loetakse toimunuks, kui stardib vähemalt neli võistlejat.
6.4. MV arvestusklassis loetakse toimunuks, kui kõikidel etappidel kokku
startisid vähemalt viis erinevat võistlejat.
6.5. Kirjalikke esildise MV punktiarvestuse kohta võetakse EAL-i
sekretariaadis vastu 3 tööpäeva jooksul pärast etapi toimumist. Protestiaeg etappidel on 20 minutit pärast antud sõidu tulemuste avaldamist.
7. "JOKKER LAP"
7.1. Vastavalt võistlusjuhendile võib kasutada kohustuslikku lisatasku läbimist e. "Jokker lap". Sellisel juhul, on kõik võistlejad kõikides eelvoorudes ja finaalsõitudes kohustatud läbima ühel korral lisatasku.Läbimata jätmise korral on eelsõitudes ajatrahv 120 s ja finaalis sõidu tühistamine.
7.2. Lisatasku läbimiseks kuluv aeg peab olema minimaalselt 2 s pikem, kui paralleelse rajalõigu läbimiseks kuluv aeg.
7.3. Lisatasku min. laius on 10m ja max. 14m. Sisenemine ja väljumine ei tohi olla sõidutrajektooril. Kahe raja vaheline piire peab olema ohutu. Rajale tuleku kiirus peab olema vähemalt sama, kui samal rajalõigul sõitvate autode oma.
7.4 Lisataskust väljumise juures peab olema rajakohtunik.
8. AJAVÕTT
8.1. Ajavõtt kõigil MV etappidel toimub soovituslikult EAL vastavate
seadmete abil.
9. TEHNILINE KONTROLL
9.1. Korraldaja on vajadusel kohustatud tagama võistlusel autode kaalumiseks nõuetekohaselt taadeldud kaalud.
9.2. Tehniline komisjon on kohustatud vajadusel kontrollima võistlusel, kas kõigil või pisteliselt, ERC Junior ja ERC Standard autodel diferentsiaalide blokeerimatust selleks kinnitatud kontrollivahendiga. (müra ja kat. kontr).
9.3. Tehniline komisjon on kohustatud kontrollima loetletud parameetreid kas pisteliselt või kõikidel võistlejatel.
10. BOKSIALA
10.1. Boksialal on lubatud suurimaks kiiruseks 5km/h.
10.2. Igal võistlejal peab oma olema boksis tulekustutid minimaalse
kogukaaluga 6 kg.
10.3. Igal võistlejal peab olema vastupidavast ja vedelikke mitteläbilaskvast materjalist võistlusauto aluskate min mõõtmetega 5x4 m.
10.4. Võistleja boksi mõõtmed on max 8x10 m.
10.5. Võistleja boksialal tohib olla peale võistlusauto veel ainult üks tehnilise abi auto ühe võistleja kohta.
10.6. Meeskonda võib kuuluda peale sõitja veel maksimaalselt 4 liiget.
11. KORRALDAJA VASTUTUS
11.1. Kõik korraldamisega seotud iskud vastutavad kehtestatud reeglite ja üldjuhendi täitmise eest. ERK otsuste ja Üldjuhendi eiramine võistluste
korraldamisega seotud isikute poolt, viib karistuseni mis määratakse vastavalt karistuste tabelile.
12. MV AUTASUSTAMINE
12.1. EAL autasustab MV 3 paremat karikate ja medalitega.
12.2. MV autasustamine toimub EAL hooaja lõpetamisel 2008. a detsembris.
ERK esimees
Hillar Kalam
|
|
|
|