Kliki siia Kliki siia
Kas oled sel aastal külastanud mõnd võistlust väljaspool Eestit?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
25. november 2007 23:19
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Keio Serbin plaanib krossisõidu vahetada autoralli vastu

Keio Serbin. Foto: Erakogu2005. aasta aprillist alates superkrossi karikasarjas tagarattaveolisel Ladal võistelnud Keio Serbin tuleval hooajal enam krossidest osa ei võta. Tallinna Tehnika Ülikoolis ehitusmajandust ja juhtimist õppiv 19-aastane autosportlane kavatseb keskenduda rallisprintidele ja rallile.

Autospordiga hakkasid tõsisemalt tegelema 2005. aastal, kui soetasid endale konkurentsivõimelise krossiauto VAZ 2101. Kuidas aga üldse selle ala juurde jõudsid?

Eelneval talvel sai superkrossi sõitjalt Indrek Viiretilt ostetud tema vana Lada. Tema elas Haapsalus ja mina seal ligidal. Kuna kaup oli soodne ja auto väga konkurentsivõimeline, saigi käed löödud ja tehing tehtud. Eelnevalt mul mingit seost autospordiga ei olnud.

Aga idee võistlema hakata - kuidas see huvi tekkis?

Sain vanaisa vana null-kuue enda kätte ja sai seda nii aastakest paar ehitatud ning sellega jäärajal sõidetud. Samal ajal sai ka netist vähe tutvusi leitud - näiteks tutvusin tollesama Indrekuga ja sel ajal superkrossis "ilma teinud" Egon Kauriga. See oli just aeg, kui plaanisin enda auto nõuetele vastavaks ehitada, aga Indrek tegi parema pakkumise.

Esimesel võistlusel saavutasid kolmanda koha. Kas see tuli üllatusena?

Päris esimene ametlik võistlus oli mulle 2005. aasta aprillis Taali krossirajal toimunud superkrossi karikavõistluste etapp. Tulemus oli endalegi üllatuseks, kuna esimene võistlus ikkagi selle autoga ja esimene võistlus elus üldse. Pealegi nii konkurentsitihedas klassis! Kuigi mul ei olnud oma kiirusest veel aimugi, tuli kolmas koht selliste kõvade sõitjate järel. Toona võitis Egon Kaur ja teine oli Martin Saar.

Seegi üllatas, et mina sõitsin siis noorteklassis ja ajaliselt edestasin kõiki tagarattaveoliste klassis osalenud võistlejaid. Ehk klassis, kuhu ma ise järgmisel aastal suundusin.

Paari aasta jooksul oled krossisarjas "nühkinud" mitmeid radu ja osalenud paljudel võistlustel, aga millega ise kõige rohkem rahul oled?

2006. aastal õnnestus superkrossi sari tagarattaveoliste klassis võita. 2006. aastal tuli 11 sõidetud etapilt kokku 9 võitu. Endal on kõige parem meel sel aastal Taalis sõidetud päeva parima aja üle. Taalis olen vist kahel võistlusel päeva eelsõitude kiireim olnud. Rahuloluks annab põhjust ka see, et muudel etappidel on õnnestunud näidata väga konkurentsivõimelisi aegu, võrreldes esiveoliste- ja vabaklassiga.

Tänavune hooaeg ebaõnnestus?

Tegelikult ju ei ebaõnnestunud, kuigi lootustele ka ei vastanud! See oli muidugi tore, et õnnestus konkurentsi pakkuda oluliselt võimsamatele autodele. Lõpetasin aasta superkrossi karikasarjas tagarattaveoliste autode klassis teise kohaga. Oli neli võitu ja neli katkestamist. Terve hooaeg sai maadeldud tehniliste probleemidega!

Mis probleemid kõige rohkem kummitasid?

Probleemid olid eriti veidrad. See ajas mind tegelikult närvi. Näiteks rikkusid ühe sõidu lahti põrunud kollektori mutrid, mille tulemusena tosool sattus silindrisse. Muresid oli läbi hooaja palju! Näiteks lahkus mootoriplokist tosooli välja laskmise punn, siduri vahele sattus pori, mis ei lasknud sidurit lahutada ja mille tõttu oli võimatu startida. Siis veel kiusas vesi, mis sattus lombist jagajasse. Ja viimasel etapil oli "nael"! Kui oli võimalus veel hooaeg võita, murdus finaalsõidu stardis käigukang...

Valgustad ehk üht ärevamat momenti ka, kui hooratas koos siduriketta ja -korviga kohalt ära kargas?

Suvel oli ohtlik moment tõesti, kui hooratas lahkus oma kohalt ja sattus salongi, lõigates läbi kütusetorustiku ja taha minevad elektrijuhtmed. Sealt siis bensiin pritsis sülle. Autol polnud ka pidureid, kuna hooratas oli piduripedaali taga ja pedaal oli kinni. Ka rooli kiilus kinni, nii et ainult otse ja täie hooga... Õnneks ringrajal juhtus see äpardus ja ruumi oli põllul. Kilomeetri jagu oli juppe rajal, siduriketas oli autost umbes 500 meetri kaugusel.

Kõige põhjus, et hooratas lihtsalt murdus väntvõlli küljest ära. Pärast seda sai lastud kohe terashooratas teha, et enam nii ei juhtuks!

Lisaks superkrossile oled kaasa teinud ka jäärajal ning koguni esirattaveolise autoga?

Nii jäärada kui ka ringrada on superkrossi arvestuses saanud sõita küll. Väljaspool superkrossi olen sõitnud jääradu ja ka mõne sprindi. Superkross tuuritab aastaringi, nii et ei ole eriti mahti muid sarju olnud sõita. Laguneva vene tehnika tõttu muidugi...

Jääradu olen tõepoolest sõitnud ka VW Golfiga, kuna oli ja on plaan esiveolise auto peale minna.

Miks?

Põhjus on lihtne. Kuna astusin sellel aastal ülikooli, siis kooli kõrvalt ei jagu aega ja vahendeid päris sportsarjades sõitmiseks. Nii tekkis plaan sõita jääradu ja sprinte. Pealegi seal on esiveoline rohkem konkurentsis.

Plaanid loobuda tagarattaveolise autoga võistlemisest?

Ilmselt jah. Kuna kross on ennast minu jaoks ammendanud ja tagarattaveoline Lada mujal eriti konkurentsis pole. Ka on endal huvi esirattaveolist autot proovida.

Millised on sinu plaanid tulevaks hooajaks?

Tekkis mõte omale V-Tec Honda soetada. Autot ei ole veel, kuid Soomest otsin sobivat, kuna Eestist pole võtta. Plaan on selline, et talvel saaks sellega jääradadel sõita ja siis vaatab edasi, kas rahvasprinte või rallisprinte.

Milliseks enda potentsiaali pead rahvaspordis? Konkurents on seal päris tugev.

Sellepärast saigi tehtud autovalik Honda kasuks. Plaanis on soetata 1,6 liitrise mootorimahuga auto, et väikses klassis osaleda. Edaspidi võib kõne alla tulla selle auto ehitamine nö puuriga sportautoks.

Ideaalis plaanid "suurt rallit" sõitma hakata?

See on pigem unistus või väga pikas perspektiivis võimalik. Sellel hooajal oli mul suhteliselt palju toetajaid, aga ralli jaoks on seda ikka armetult vähe.



Keio Serbin mullu superkrossi etapil Taalis. Foto: Karmen Vesselov
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
29.10.2017
Vasalemma rahvasprint 28.10.17 (0)
29.10.2017
Saaremaa ralli 13-14.10.17 (0)
22.10.2017
Tarvastu Karikasari 2017 4.etapp (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
09.11.2017 20:52
Best of 2017 (1)
30.10.2017 16:21
Saaremaa ralli 2017 (18)
13.10.2017 14:42
Läänemaa Rahvaralli 2017 (1)
10.10.2017 01:41
Rally Liepāja 2017' (0)
05.10.2017 19:16
Matsi veautokross 2017 (3)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia