Autoralli MM-võistluste etapil Jaapanis jahivad PWRC-sarja punkte Martin Rauam ja Kristo Kraag. Et eestlased Jaapanis aga võistelda saaks, tuli neil sooritada eksam uute lubade saamiseks.
Martin Rauam ja Kristo Kraag käisid Jaapanis autokoolis, et saada seal riigis kehtiv juhtimisõigust tõendav dokument. Liikluskoolis käimise tegid eestlastele lihtsamaks ralli korraldajad, kes aitasid neid õige asutuse leidmisel. Loengud algasid juba pühapäeva õhtul, kui tõlgi vahendusel räägiti neile Euroopa ja Jaapani liikluseeskirja erinevustest. Lisaks tuli teha ka õppesõitu, seda küll mitte linnas, vaid spetsiaalselt selleks otstarbeks rajatud platsil.
Sõidueksami tegid mõlemad ära esimesel korral, kuid teooriaeksamit tuli Rauamil teha kahel korral. "Ajasin paaril korral segamini numbrid 7 ja 1. Lisaks tegin veel paar viga ja nii tuligi eksam uuesti teha," selgitas ta.
Sekeldustele vaatamata on nüüd eestlastel uued Jaapanis välja antud juhiload, mis kehtivad kolm aastat.
Probleem juhtimisõigust tõendava dokumendiga sai alguse sellest, et Jaapan ja Eesti ei tunnusta omavahel teises riigis välja antud juhiluva. Põhjuseks on asjaolu, et liikluseeskirjade kohta on kehtimas kaks erinevat rahvusvahelist konventsiooni, 1947. aasta oma ja 1968. aasta oma. Eesti on liitunud vaid viimasega, kuid Jaapan jällegi varasemaga. Seega pole kummalgi riigil õiguslikku alust tunnustada teise riigi juhilube. Enamus lääneriike, sealhulgas ka Põhjamaad, on liitunud mõlema konventsiooniga ning nende maade kodanikud võivad oma maal välja antud rahvusvaheliste lubadega muretult mööda maailma rännata.
Vaata lisaks:
www.martinrauam.com