Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
27. september 2007 5:32
Loe kommentaare (19)
Trüki lehekülg

Varstu legendaarne rajaäärne pihlakas kaotas elu

 Loe lisaks
Balti karikasarja võitjad veobagidel selguvad Varstus

Veokamehed lõpetavad tänavuse krossihooaja Varstus

 Foto: Reiko Hell
22. septembril sõidetud veobagide autokrossi meistrivõistluste viimasel etapil Võrumaal Varstus sai ajalooks legendaarne pihlakas, mille kõvadust on proovitud varasematelgi aastatel.

Rajaäärne puu, mis on pidanud taluma nii bagisõitjate kui ka veokameeste poolt antud lakse, murdus vahesõiduna kavas olnud GAZ 51/52 esimeses poolfinaalis, kui Tarmo Kihulase veokas juhitavuse kaotas ja vastu puud paiskus.

Võistluse peategelased olid siiski bagimehed ja seda eeskätt klassis GAZ 53, kus Varstus toimus Balti karikavõistluste kolmas ning otsustav etapp. Mehi kogunes rajale oodatust natukene vähem (üheksa) – leedulased tulid külla kolmekesi, kuid lätlased olid esindatud vaid Janis Kozlovskisega.

Treeningsõitudel näitas hämmastavat kiirust leedulane Audrius Pilipavicius, kes läbis Varstu raja vähem kui minutiga ja edestas Kozlovskist ning eestlast Kardo Künnapuud kuue sekundiga! Paraku oli see ka kiire mehe luigelaul – viimase piirini forsseeritud mootorile olid Varstu tõusud liig ning ülejäänud võistlust vaatas leedulane raja äärest.

Esimeses poolfinaalis sai selgeks, et Balti karika üldvõidu eest heitlev leedukas Jonas Maniusis kohaneb valitsevate tingimustega kiiresti. 30 aastat tagasi krossisõiduga alustanud mees rääkis, et on sarnastel raske profiiliga ja aukudega rajal võistelnud varemgi ning see meeldib talle palju rohkem, kui Leedu kiired ning sirged rajad. Teine Leedu esindaja, Deividas Zukauskas, oli hoopis vastupidisel arvamusel ning seda oli näha tema sõidustki – bagi kippus võtma imelikke trajektoore, vahepeal suri aukudes lausa välja.

Finaaliks kahanes võistlejaterivi seitsme meheni, sest Balti karikavõistlustel mitte arvesse minev ja vaid Eesti punktide eest heidelnud Kardo Künnapuu jäi rikke tõttu samuti raja äärde. Küll olid joonel aga Ingar Sassi ja Andrus Tiideberg, kellest viimane teises poolfinaalis külili käis ja kellele Sassi täie hooga otsa põrutas. Ära hoida seda avariid polnud võimalik, sest kõik juhtus vahetult pärast starti.

Koos Maniusisega karikavõidule pretendeerinud Kozlovskisel jäi finaal pooleli paraku juba stardisirgel – kardaan puruks. Kahju, sest mehed olid võrdsed ja publik jäi ilma tasavägisest duellist. Maniusise järel algselt teise koha hõivanud Zukauskas vajus järjest taha poole ja nõnda leidsid Tanel Kihulane ning Marek Kõbu end etapi lõppedes poodiumilt.

Balti karikas läks Maniusisele, teine oli Kozlovskis ja kolmas Zukauskas.

Eesti meistrivõistluste kulla pälvis Tanel Kihulane, kes õhtusel koosviibimisel valiti sõidumeeste poolt ka veokameeste hooaja tegijaks. Teise kohaga pidi rahulduma Künnapuu ning kolmanda medali saab Sassi, sest finaalis purunes Tiidebergi bagil rehv ja ta pidi katkestama.

Väikestel veobagidel (GAZ 51 mootoriga) pretendeeris enne viimast etappi kullale kolm meest ja medalivõimalusi oli viiel sõitjal. Paraku kahanes pretendentide ring juba poolfinaalide järel, sest teoreetiliselt pronksi nõuelnud Marek Leegiste autol läks mootor laiali, teisel samaväärsel mehel Rain Langusel pudenes aga käigukast auto küljest ära.

Finaali asusid juhtima tegelased, kel kokkuvõttes midagi suurt püüda polnud. Sellel hooajal vaid kolmel sõidul osalenud Vahur Lillmann pälvis kindla võidu, veidi üllatuslikult oli teine lätlane Ivars Jansons.

Kuldmedalile kandideerinud Margus Vainumets, Igor Kelk ja Anti Viibur elasid üle aga ärevaid hetki. Treeningutel läks laiali Viiburi bagi mootor. Tänu kohalike võidusõitjate vastutulelikkusele toodi Võrust uus jõuallikas, mis suudeti enne teist poolfinaali (ja vähemalt viite kohustuslikku ringi) ka autole paigaldada ning käima saada. Kelgu bagi mootor ei tahtnud samuti hooaja lõppu ära oodata ning töötas finaalis vaid viie silindri toel. Vainumetsa autol jupsis karburaator ja ei lubanud täisgaasiga sõita.

Nõnda siis longatigi medalite poole järjestuses kolmandana Viibur, neljandana Vainumets ja viiendana Kelk. Kuna Tapa klubi mehed Viibur ja Vainumets olid asjade käiguga rahul, siis riske ei võetud ja omavahel võidu ei aetud, kuigi Vainumets näis kohati Viiburist kiirem olevat. Kuld Vainumetsale, hõbe Kelgule ja pronks Viiburile.

Vahesõitudena kavas olnud veokatel GAZ 51 võitis Indrek Järvpõld Tarmo Ilvese ja Bruno Leimanise ees. GAZ 53 klassis mahtusid Sigmar Tammemägi järel esmakordselt poodiumile Kaimar Valner ja Erko Sibul.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia