Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Harjumaal toimus traditsiooniline noorte- ja rahvaralli
|
Loe lisaks |
|
|
22. septembril sõideti Harju maakonnas XX noorteralli "Koolisügis" ning XXV rahvaralli Uno Aava karikale. Startis kokku 131 ekipaaži, lõpetas neist võistluse 122. Kokku läbiti seitse katset.
Rahvaralli üldvõidu saavutasid neljarattaveoliste autode arvestusklassis Subaru Imprezal võistelnud Ranno Bundsen - Marko Kasepõld, kes teenisid sellega välja ka Uno Aava karika. Kolmel kiiruskatsel parimat aega näidanud ekipaaž edestas tihedas konkurentsis teiseks tulnud duot Virgo Arge - Rando Aav (Mitsubishi Lancer Evo 8) 1,3 sekundiga. Teist aastat järjest võistluse teise kohaga lõpetanud saarlane nentis, et Bundsen osutus tänavu kiiremaks, kuigi veel viimasele katsele minnes oli konkurendi ees pisike edu.
Kolmanda kohaga lõpetasid võistluse Tarmo Silt - Kaupo Kukk (Mitsubishi Lancer Evo 8), kes jäid võitjaile alla seitsme sekundiga.
Uno Aava karika mullune võitja Helmet Palm eksis avakatsel ning piruett Tabasalu ringraja vihmamärjal asfaldil rikkus tema jaoks kogu võistluse. Sellele vaatamata kinnitas koos Manivald Kasepõlluga Mitsubishi Lanceril kihutanud mees, et ralli osutus põnevaks ja kiiremad katsed pakkusid sõidumõnu. Eksimused ei võimaldanud Raplamaa võistluspaarile enamat üldarvestuse 14. kohast.
Üldarvestuse neljanda tulemuse said kirja Allan Popov - Aivar Järvet. Mitsubishi Coldil V18 klassis osalenud võistluspaar näitas parimat aega kahel kiiruskatsel. Kaardilugeja sõnul hea koht üldarvestuses oli ootuspärane, ent klassivõit tegi eriliselt rõõmu. "Sõitma minnakse alati võidu mõtetega. Aga seda me ei lootnud, et noorteralli ära võidame," märkis Järvet.
Klassis V18 mahtusid esikolmikusse veel noorvõistlejad, kel kõrval kogenud autosportlased. Teise koha karikad teenisid välja Rein Koch - Andre Vare Honda Civicul ning kolmanda koha karikad Rauno Orupõld - Madis Mägi Opel Astral.
Koos Mihkel Sagariga sõitnud Karl-Artur Viitra, kel tuli sel korral leppida V18 klassi viimase kohaga, kinnitas, et sõit kulges põnevalt sellele vaatamata. "Vihmasest ilmast tingituna oli mul võimalus teistele võistlejatele konkurentsi pakkuda, kuid probleemid autoga, rajaäärse valli "külastamine" ja vigursõit rikkusid selle võimaluse," rääkis Viitra. "Mõni katse oli paras katsumus. Laitse paarisrajal oleks saanud lausa kanuumatku korraldada, pidamine puudus täielikult. Kuna Tabasalu rajale pandi just uus asfalt, siis sealne rada oli mulle suhteliselt võõras - kurvid olid veidi teistsugused. Üldiselt jäin võistlsega rahule, üks kogemus juures."
J16 klassis pääsesid poodiumile Hondadel võistelnud noored. Esikoha saavutasid Siim Plangi - Marek Sarapuu. Teise tulemuse said kirja Markus Abram - Kristjan Novitski ja kolmanda Rauno-Olavi Ruut - Margus Mets.
Vanemas vanuserühmas ehk klassis J18 oli edukaim Kaarel Ploom. Koos Kati Riidakuga VW Golfil võistelnud 18-aastane piloot lõpetas võistluse üldarvestuses üheksandal positsioonil. Joosep Laiksoo - Heigo Kraav (Peugeot 206) lõpetasid kahekümnenda "Koolisügise" noorteralli J18 arvestuses teisel ja Ronald Reisin - Imre Reisin (VW Corrado) kolmandal kohal.
"Iseenesest oli ralli vägagi hea. Ilm natuke segas, kuid polnud kõige hullem," kommenteeris klassivõitja. "Legend oli ainuke asi, mille üle võis nuriseda. Üldiselt võib korraldusega rahule jääda!"
Naisteklassis saavutasid esikoha Inger Tuur - Indrek Tuur. Volkswagen Golfil võistelnud sõitjapaar edestas teiseks tulnud duot Maila Vaher - Karita Kivi (Nissan Sunny GTi) 14,1 sekundiga.
"Jäin sõiduga täitsa rahule - edestasin konkurente mõlemal korral minu jaoks kõige tähtsamal lisakatsel Laitse paarisrajal," rõõmustas Maila Vaher teise koha üle. "Lilleõie-katsetel aga hävisin täiega - ei olnud selliseks ootamatuseks valmis. Kuigi tegelikult oligi see kõige ehtsam rahvaralli lisakatse, mis üldse olla saab. Suured tänud korraldustiimile, oli tore üle pika aja rahvarallit sõita."
20,6 sekundilise kaotusega olid naiste arvestuses kolmandad Kristin Kutser - Mati Kutser Honda Civicul.
2WDb klassis, kus võistlust alustas üle veerandsaja võistluspaari, osutusid parimaiks Taavi Kivistik - Romet Tsirna (Opel Astra). Teise tulemusega lõpetasid sõidu Gert Aasmäe - Aivar Tammsaar (BMW M3), kes kaotasid noorematele konkurentidele kokkuvõttes 3,3 sekundit. 6,4 sekundiline kaotus klassivõitjaile tagas kolmanda koha Volkswagen Golfil sõitnud Raido Tontsile ja Marko Laanesaarele.
Klassis 2WDa pääsesid poodiumile Harri Jõgisalu - Raido Loel (VAZ 2108), Andrus Kluge - Margus Kluge (Honda Civic) ning Alar Laine - Erki Kriisa (Mitsubishi Colt). Esimest ja kolmandat kohta jäi kokkuvõttes lahutama 2,2 sekundit.
Klassivõidu Moskvitšide arvestuses noppisid libedal pinnasel sõidetud rahvarallilt Marko Kukuškin - Elimar Kibus. Teise tulemuse said kirja Kalle Kruusma - Indrek Kirss, edestades kolmandaks platseerunud ekipaaži Tauno Aarma - Eero Neuhaus vaid 0,2 sekundiga.
Kuigi ilm oli vihmane ja rajaolud libeduse tõttu võrdlemisi keerulised, katkestas võistluse erinevail põhjustel vaid üheksa autot. Uno Aava märkis, et katkestajate väike hulk annab põhjust rahuloluks. "Rõõmu teeb, et vihmasele ilmale vaatamata osales 131 autot ning neist ükski ei läinud kummuli," sõnas Aava.
Võistluse juht Allan Arias kinnitas legendaarse rallimehe sõnu. Ta lausus: "Hea meel on tõdeda, et korraldajad ei pidanud vaatamata karmidele ilmastikuoludele juubelivõistlust ära jätma. Kompromissiks oli siiski Jaanimäe korduvkatse ärajätmine. Meeldiv oli, et 131 alustanust "elavana" finišisse koguni 122."
"Kohtunikud pääsesid seekord protestidest, mis annab tunnistust viisakast võistlemisest ja heast kohtunikutööst. Küll aga oli palju tegemist ohtrate trahvisekundite määramisega seoses AKP-sse ettenähtust varem sisenemiste või hiljem väljumistega. Katkestajad olid aga unustanud juhendi sätte, mis kohustab neid katkestamise põhjustest teatama," rääkis Arias. "Muus osas sujus kogu võistlus tõrgeteta, mille eest kohtunikele ja võistlejatele vaid kiidusõnad."
Kuigi osa sõitjaist nurises viletsa rajalegendi üle, kompenseeris vajakajäämised hea katsevalik. Rajameister ja võistluse initsiaator Viktor Ditmann ei soostunud legendi ebatäpsusi kommenteerima, ent ütles tundvat heameelt selle üle, et hulk sõitjaid kokkuvõttes ralliga rahule jäi.
Uno Aava aga kinnitas, et kahekümne viiendat korda läbi viidud rahvarallit omanimelisele karikale võib pidada õnnestunuks. Samuti avaldas ta lootust, et traditsioon jätkub: "Loodan, et ka järgmisel aastal leidub võistlusele korraldaja. See ilus tava karikat välja anda võiks jätkuda. Tänavu läks uus rändkarikas teistkordselt välja ja loodetavasti õnnestub see kellelgi edaspidi endale võita."
|
|
|
|