Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Leedu > Eestlased Vilkyciai krossil häbisse ei jäänud |
|
Eestlased Vilkyciai krossil häbisse ei jäänud
Kuus eesti bagikrossisõitjat osales Balti meistrivõistluste etapil. Kui väikestele bagidele on Balti sarjas osalemine tavapärane ettevõtmine, siis meie veobagid GAZ 53 tegid sellel võistlusel debüüdi.
Sõidubagide Balti karikasarjas võimutsevad eestlased ja lätlased, leedulasi oli kodurajal Vilkyciais võistlemas vaid üks. Kuigi lätlaste esindus on meie omast tunduvalt arvukam, tulevad sarja kiireimad mehed siiski Eestimaalt.
Sõidubagide esimeses poolfinaalis pakkus kõneainet Kristjan Rajamäe, kelle auto poole sõidu ajal põlema süttis. Näiliselt ladusas võistluse korralduses ilmnesid kohe ka mõrad teenindav ja abistav personal mõtles kohe tükk aega, millise tulekustutiga ja kuhu tuleb joosta, selle ajaga paisus leek Rajamäe auto mootoris juba ähvardavalt suureks. Siiski lõppes asi suhteliselt õnnelikult ja Rajamäe bagi on taastatav.
Teises poolfinaalis olid eestlased Maido Ruusmann ja Aivo Allik teel kaksikvõidu poole, kuid siis kiilus Alliku autol kinni gaasihoovastik ja sõit tuli pooleli jätta. Finaalis asus kohe juhtima Ruusmann, ka tagumistest ridadest startinud Alliku koht paranes. Paraku polnud mehel sel korral õnne konkurentide poolt korraldatud avariisse sattus ka tema ning sõit jäi taas pooleli. Ruusmanni esikoht ei sattunud aga kordagi kahtluse alla.
Ruusmann on nelja etapi järel ka Balti meistrivõistluste üldliider. Kui sõita jääb veel kaks etappi, on tema edu lätlaste Armands Hofeldsi ja Oskars Justamentsi ees vastavalt 8 ja 18 punkti. Allik on kokkuvõttes üheksas.
Suured, GAZ 53 mootoriga bagid läksid Leetu eeskätt kogemusi otsima, sest selle klassi autod pole iseseisva Eesti ajal raja taga võistlemas käinud. Kardeti, et leedulased on kodurajal hirmus kiired, sest ajuti on mõned neist jagu saanud ka meile hästi tuttavast Janis Kozlovskisest, aga lätlane omakorda on ju Eesti radade vääramatu valitseja.
Algatuseks klassifitseeris tehnilise komisjoni esimees meie meeste sõiduvarustuse ja bagid vanarauaks ning sõitmiseks ohtlikuks. Tõele au andes tuli sama määratlus ka Kozlovskise bagile ja sellest võis järeldada, et tegemist oli pigem mingi leedu rahvusnalja kui tõsise argumendiga.
Poolfinaalides selgus, et eestlaste autod pole sugugi lootusetult aeglased. Rajaperemehed olid korraks küll kiired, kuid nende tehnika oli õrnakene ja kippus vaatamata kergele rajale ning lühikesele sõidule lagunema. Nõnda juhtuski, et Ingar Sassi sõitis kahe poolfinaali kokkuvõttes välja stardikoha esiritta.
Finaalis rühkisid leedulased pikal stardisirgel eestlasest siiski mööda, kuid vähestes kurvides sulas vahe jälle kokku. Kozlovskis oli muidugi klass omaette, tema sõitis üksi oma sõitu, kuid järgnevatele kohtadele käis päris tasavägine lahing. Sassi ja ühe leedulase sõiduvea järel (aga mööda pääseski sellel rajal vaid siis, kui konkurent ees eksis) tõusis neljandaks Tanel Kihulane. Kaks eesminejat polnud sugugi kaugel, kuid reaalne võimalus poodiumile tõusmiseks puudus samuti. Kihulane lõpetas võistluse neljanda, Sassi kuuenda ja Marek Kõbu seitsmenda kohaga. Osales kaheksa autot.
Leedulased lubasid vähemalt kolmekesi osa võtta ka sarja viimasest etapist Varstus, mis sõidetakse 22. septembril. Ega neil muud võimalust polegi, kui tahavad oma kokkuvõtte kõrgeid kohti kaitsta: kahe etapi järel on Janis Kozlovskisel ja Jonas Maniusisel 37 punkti, Deividas Zukauskasel 30 punkti. Vaid ühel etapil sõitnud Kihulasel on 13 punkti ja neljas koht.
Kindlasti saab leedulastel Varstus raske olema, sest mehed ja bagid on harjunud palju kiiremate ning lihtsamate radadega. Lisaks on Janis Kozlovskis veidi isekaid leedulasi kättemaksuks hirmutanud, ise seejuures peenikest naeru pidades: "Nad (leedulased toim.) on natukene ülbed, arvavad, et on maailma nabad. Las värisevad kah, meie peame alati kartma nende tehnilist komisjoni ja ülbet suhtumist sekretariaadis. Ma panin Varstu kohta veidi juurde, nad on nüüd tervest Leedust suure mustriga rehve kokku otsinud."
|
|
|
|