Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Eestlased osalesid Leedus Vilkyciai rallikrossil
11. ja 12. augustil peeti Leedus NEZ-sarja kolmas etapp rallikrossis. Eestit olid esindamas Jarmo Võsa klassis Fast 1600 ja Valdur Reinsalu klassis Open. Esialgselt pidi startima ka Sten Oja.
Erinevalt üldjuhendist peeti Leedus kõik võistlussõidud ainult pühapäeval. Kuna eelmisel ööl sadas, oli karta, et rada on muutunud pehmeks ja poriseks. Hommikul paistis aga päike ja õhusooja oli üle 25 kraadi. Sõitjate rõõmuks oli rada säilinud vaatamata vihmale hästi.
Vilkyciai rada on suhteliselt kiire ja lai. Asfaltkattega osa oli selleks aastaks veelgi lisatud ja selle osakaal kasvas üle poole raja pikkusest. Ligikaudu 80 protsenti võistlejatest kasutas slick-tüüpi rehve.
"Ilm oli soe, rahvast palju, äikese oht kogu aeg üleval ja kell 13 sai hetkeks puhvetist söök otsa. Mis mind Leedu publiku juures imestama pani, oli nende sportlik huvi ja kaasaelamine igale sportlasele rajal vaatamata sportlase rahvusele. Kui eestlane ja lätlane rajal võitlesid, siis publik lausa plaksutas ilusate manöövrite peale," rääkis Eesti Rallikrossi komitee liige Tanel Kutsar.
Eelvoorud möödusid sujuvalt ja ilma eriliste avariideta. Tänu siledale rajale ja vähestele kontaktidele jäi ka enamus autodest terveks. Eestlastest jäi esimene eelsõit pooleli Jarmo Võsal, kel Ford Fiestal (fotol) lagunes pooltelg. Valdur Reinsalu auto töötas laitmatult. Finaalis olid mõlemad stardis.
Esmalt startisid Fast 1600 autod ja seal saavutas Võsa stabiilse sõiduga 5. koha. Kuna auto on Reinsalu Spordis ettevalmistatud Eesti STD tingimusi järgides (tänavakast, blokeeringu puudumine), oli konkurentidel selge tehniline eelis. Samuti oli noorele eestlasele uudne kogemus kasutada rallikrossirajal slikkrehve. Sõidu võitis Ernestas Staponkus Lada Samaral.
Super 2000 klassi finaalsõidu ajal hakkas sadama. Vihmast libedaks muutunud rajal oli kokkupõrkeid ja rajalt väljasõite. Võitis leedukas Vaidas Navickas (VW Golf). "Korralikult põrutas seina Eesti etapi võitja Reinis Safonovs. Tulemuseks äge põrutus ja ehmatus. Auto juures ei olnud ägedat enam midagi," märkis Kutsar.
Sadu jätkus ja kui rajalt korjati ära lagunenud autosid, kogunesid stardijoonele Open klassi võlstlusmasinad. "Kõik kohtunikud ja ametnikud olid hirmul ja ärevuses. Üleni tatiseks ja libedaks muutunud rajal pidid ju oma etteaste tegema võimsad tagaveolised autod," sõnas Tanel Kutsar.
Viimasel hetkel enne starti otsustasid slikkrehvid vahetada kruusarehvide vastu nii Valdur Reinsalu (Ford Focus) kui ka Ilgonis Krumins (BMW M3). Hirmutuna veeres lõigatud "slikkidel" stardijoonele soomlane Silvo Viitanen oma Volvoga.
Stardi asfaldil võttiski soomlane, aga kui poolelt sirgelt hakkas kruusalõik, tõusis ette lätlane Krumins. Soomlane teine ja eestlane kohe tema järel. Krumins hakkas kasvatama edumaad ja võitis teisi lõpuks poole ringiga. Reinsalu ja Viitanen sõitsid koos umbes pool sõitu ja siis jäi vahe stabiilseks - soomlase kasuks. Samas järjestuses sõit ka lõpetati.
Jäi pidada veel D1 klassi autode finaal. Rada oli "lödi" ja vihm jätkus. Eeldatavalt olid favoriidid Janis Bogdanovics ja Aldis Zebergs. Kohaliku lootsid muidugi korraldaja ja rajaomaniku Kazimieras Gudziunase sekkumist kullaheitlusse. Sõit lõppes siiski Bogdanovicsi võiduga, Zebergs teine ja kolmandaks tõusis hoopis leedukas Plastininas BMW-l.
Eestlastest on Jarmo Võsa neljanda etapi järel NEZ-sarjas üldarvestuse 4. kohal ja Valdur Reinsalu 3. kohal. Riikide arvestuses hoiab Eesti meeskond kolmandat kohta.
Järgmine etapp toimub 8.-9. septembril Taanis. Töenäoliselt on Reinsalu Spordi võistlejad ka seal joonel.
|
|
|
|