Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Taali krossirajal kihutasid sõidu- ja bagiautod
|
Loe lisaks |
|
|
29. juulil sõideti Taali krossirajal Eesti rallikrossi meistrivõistluste kolmas etapp, kus kolmes arvesusklassis startis 27 võidusõitjat. Lisaks tegid võistluse Balti autokrossi meistrisarja raames kaasa bagisõitjad.
Seekordne Taali rallikross korraldati autokrossi reeglistiku järgi: alguses sõideti eraldi 2 ringi aja peale, mille alusel pandi paika esimese poolfinaali stardijärjekord. Esimese poolfinaali lõppjärjestus sai aluseks teise poolfinaali stardijärjekorrale ning finaalsõidus startis parimalt kohalt see, kel kahe poolfinaali kohapunktide summa väikseim.
Noorteklassis tegi kvalifikatsioonides tublit sõitu Venemaa külalisvõistleja Nikolai Martsenko (Citroen Saxo). Poolfinaalide viies ja teine koht andsid idanaabrle finaalis kolmanda stardikoha. Esimeselt ringilt tuli liidrina Arvo Kask (VW Golf), kes startis teiselt kohalt. Nikolai Martsenko oli teine ja parimalt kohalt startinud Sander Roosimaa (VW Golf) kolmas.
Finaalsõidu teisel ringil möödus Martsenko Kasest ja tõusis omakorda liidriks, kolmandat kohta hoidis Roosimaa. Nii sõideti kuni kuuenda ringini. Seitsmendal ringil möödus Andre Kurg (Lada Samara) Roosimaast ja tõusis poodiumikohale. Sedasi sõit ka lõpetati: Martsenko, Kask, Kurg.
Standardklassis oli päeva kiireim Martin Saar (VW Golf), kes startis esikohalt ka finaalis. Vändra võistleja auto mootor finaalsõidus valule vastu ei pidanud ja ta oli sunnitud oma võistlusauto teisel ringil raja äärde keerama.
Standardklassi finaalis tegi Toomas Kasenurm (VW Golf) teoks näiliselt võimatu, startides otsustavas sõidus eelviimaselt kohalt ja võtisa etapivõidu. Esimeses poolfinaalis oli näha, et Kasenurm on kiire, kuid kuna pärnakas jäi teise poolfinaali tulekuga minut hiljaks, siis sõideti see ilma temata ja isegi kõige optimistlikumad pealtvaatajad ei ennustanud Kasenurme võitu.
Kuid Kasenurm näitas, milleks ta suuteline on. Ring-ringilt parandas ta oma kohta - esimeselt ringilt tuli neljandana, teiselt juba kolmandana ja alates neljandast ringist juhtis kogu võidusõitu. Rainer Schultz (Lada Samara) oli sunnitud tõdema klubikaaslase paremust ja lõpetas teisena. Hannes Lipsu (VW Golf) kolmas koht tagas Optitrans Tehnikaspordi klubile kolmikvõidu.
ERK klassi kvalifikatsiooni kiireim oli Mario Karuse (VAZ 2108). Esimeses poolfinaalis aga sai temast koheselt mööda Andrus Karu (VAZ 2105) - kuna Karul on tagaveoline auto, siis Taali mäest alla start annab eelise just sedasorti autodele.
Teises poolfinaalis oli Karuse sunnitud kolmandal ringil katkestama, poolfinaali võit läks Sten Ojale (VAZ 2108).
Finaalsõidus asus Sten Oja kohe võistlust juhtima ja võttis etapivõidu. Teiseks tuli Kalle Kütt (Honda Civic) ja kolmandaks Riho Loit (Honda Civic). Karuse, kes kohe finaali stardis tahtis positsiooni parandada, katkestas võistluse stardijärgses kurvis valli sõitmise tõttu.
Sõidubagide arvestuses oli võistluse kiireim eestlane Maido Ruusmann, kes võitis ka mõlemad poolfinaalid. Finaalis suruti ta aga karpi ja temast said mööda nii Armands Hodfelds kui ka Oskars Eglitis. Viimasel ringil suutis Ruusmann Eglitisest küll mööduda ja noppida kahe lätlase vahel teise koha.
|
|
|
|