Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Veokameestel algab Varstus hooaja teine pool
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti veoautokrossi meistrisari jätkub 17. juunil Võrumaal Varstus. Kahes klassis, veoautodel GAZ 51/52 ja GAZ 53, toimub juba sarja viies etapp ehk siis Varstus alustatakse hooaja teist poolt.
Etapi korraldaja Silver Tammemägi muretses võistluseelsel nädalal kõige rohkem ilma pärast loodusjõud ei taha veokameestele kuidagi appi tulla, sest Lõuna-Eestis on ilm olnud pilvitu ning ilmselt peab korraldaja alustama reedel kunstliku raja kastmisega, et mitte tolmu kätte jääda.
Võistlejate kohta teadis Tammemägi, et lätlased lubasid välja tuua oma selle hooaja suurima esinduse (sealhulgas GAZ 53 mootoriga veobagid) ja taas on lisandumas paar uustulnukat.
Meistrivõistluste seis on põnev kõikides klassides, kuid eriti tihe konkurents valitseb veokatel GAZ 51/52. Neli etappi on andnud neli erinevat võitjat, kuid sarja juhib hoopis viies mees, Riho Teidla. Ta on tänavu olnud kolmel korral teine, kuid etapivõit tema karjääris veel puudub. Saab see tehtud Varstus, või on Teidla tänavune "igavene teine", jäljendades mullust meistrit Indrek Järvpõldu, kes just tänu stabiilsusele hooaja võidukalt lõpetas?
Teidlale ja tema 46 punktile järgnevad Marek Kõbu 38 ja Indrek Järvpõld 33 punktiga. Ühe etapi vahele jätnud Aivar Kenderil on punkte 31. Lisaks neile võib loetleda veel vähemalt viis meest, kelle esikolmikusse jõudmine poleks mingi üllatus. Näiteks lätlane Andris Jurcins, kelle auto on kiiruslike omaduste poolest vaat et parim, kuid kes seni oma kogenematusele lõivu maksnud. Kaua see muidugi kesta ei saa, sest isegi karud õpivad tantsima, liiatigi siis Lätimaa mees autokrossi sõitma.
GAZ 53-l on esikoha-mängu mänginud peamiselt Sigmar Tammemägi ja Mait Mäesaar, kes vastavalt 54 ja 52 punktiga ka liidrid. Varstus pole neil karta ka Aare Tederit, kes napsanud küll tänavu ühe etapivõidu, kuid kellele Varstu rada teatavasti ei sobi ning ilmselt jätab ta selle sõidu isegi vahele. Unustada ei maksa ka korraldajat, raja peremeest ja -meistrit Silver Tammemäge, kes kodus alati tugev olnud. Mikk Mäesaare ja Argo Alliku jagada jäävad ilmselt järgmised kohad, kuid mine tea, kes võib veel üllatada. Miks mitte näiteks nooruke Erko Sibul (fotol)?
Tunamulluse meistri Peep Kimmeli kohta on teada, et kuigi Varstu ka temale praktiliselt kodurada, ta siiski ilmselt ei osale, sest on seotud perekondliku sündmusega laps lõpetab kooli.
Veobagidel GAZ 51 pole tänavuse kahe etapiga kindlat liidrit selgunud. Kui mullune meister Ahti Paavel otsustas hooaja vahele jätta ja trooni sellega vabastada, tundus esiti, et suurim pretendent on sinna Marek Leegiste. Paraku vedas Leegistet eelmisel etapil tehnika alt ja enne Varstut on ta 21 punktiga kolmas. Igor Kelk tegi vastupidise triki oli tehnikaga pahuksis esimesel etapil ja võitis teise, tõustes 23 punktiga ka liidriks. Margus Vainumets on seni olnud kaks korda kolmas, kokkuvõttes on ta aga 22 punktiga teine.
Seega on tabel tihe ja omad ambitsioonid on kindlasti ka Anti Viiburil. Alles eelmisel etapil bagidebüüdi teinud kunagine kardispordi Eesti meister tuli ja lõi ukse kohe jalaga lahti palju ei puudunud, et esimene sõit lõppenuks kohe võiduga. Mida suudab see tegelane raske profiiliga Varstu rajal?
Kindlasti ihkab esikolmikusse pääseda veel Rain Langus ja miks mitte ka Lauri Leiten, kelle kiirus on tublisti tõusnud, kuid stabiilsusest jääb veel vajaka. Ja kas tõesti on lätlased alla andnud ning käivad Eestis vaid oma bagisid remontimas, või on neilgi mõni salaplaan varuks?
Tänavu esimest korda peaks tõsiseks sõiduks minema veobagidel GAZ 53, kuivõrd lätlased Janis Kozlovskis ja Arnis Ramats on kindlasti lubanud tulla. Ehk saab oma bagi lõppude-lõpuks sõidukorda ka mullune meister Andrus Tiideberg.
Seni, kuni kassid (loe: vanemad tegijad) ära olid, pidutsesid hiired (nooremad mehed). Tanel Kihulane on kahe etapiga kokku saanud maksimaalselt võimalikud 16 punkti, Helmut Liepkalns 13. Kuna osalejate vähesuse tõttu on punkte jagatud vaid poole kaupa, võib tabeliseis Varstus muutuda. Esimestelt etappidelt puudunud kiired lätlased ei saa tõusta küll veel liidriks, kuid kõik muu on juba võimalik.
|
|
|
|