Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Eesti ralliparemik osaleb Lätis Cesise autorallil
|
Loe lisaks |
|
|
Nädalavahetusel sõidetaval Cesise autorallil kujuneb pingelisimaks heitlus suures N-rühmas. Lätlastele pakub Balti karika- ja Läti meistrisarja osavõistlusel konkurentsi meie ralliparemik.
Cesise ralli peafavoriidid on kahtlemata Skandi Auto rallitiimi sõitjad Ivars Vasaraudzis ja Valdis Spredzis, kes osalevad võistlusel WRC-autoga. Sama A-rühma Mitsubishi Lancer WRC rallimasinaga kihutasid lätlased tänavusel Talsi rallil.
Rallipublik on WRC-autosid Cesise võistlusrajal varemgi näinud - mõne aasta eest osales seal Matiss Mežaks autol Ford Escort WRC. Samuti on Cesise rallist WRC-autol osa võtnud Margus Murakas, kes tänavu pakub konkurentsi neliveolisel võistlusautol suures N-rühmas. Mitmekordne Eesti rallimeister teeb Cesise ralli kaasa koos Silver Kütiga autol Mitsubishi Lancer Evo 9 (fotol).
"Meil on mõned legendaarsed lühikesed kiiruskatsed, mida võib sõita pimesilmi kaardilugejat kuulamata. Aga tänavu kavas olev 27 kilomeetri pikkune katse on selline, mille iga kurvi vaevalt meelde jätta suudaks," rääkis potentsiaalne võitja Ivars Vasaraudzis. Ta lisas, et tavapärasest pikematel kiiruskatsel tagab edu piloodi ja kaardilugeja hea koostöö, mitte ainult võimas WRC-auto. Küll tulevat tema hinnangul seesugune kogemus kasuks - veel parem MM-rallilt.
Lisaks Margus Murakale on WRC-kogemus ka Andis Neikšansil. "Ma ei ole kindel, kas see mingeid eeliseid annab. Arvan, et peaaegu iga piloot on omandanud oskuse pikematel katsetel toime tulla. Aga olulisi asju muidugi on, millega WRC-autol sõitnud mehed oskavad paremini arvestada," lausus Neikšans. "Neil, kel vähem kogemust, võib pika katse läbimine kujuneda keerukamaks - kuidas lõpuni jõuda, kui rehvidega midagi juhtub või ei jagu küllaldaselt kütust. Parimad 4WD autod "söövad" 100 katsekilomeetri läbimisel 40 liitrit kütust. Oleks nõme ralli katkestada tühjaks saanud kütusepaagi tõttu."
Neljarattaveolistel autodel võistlevad lätlased loodavad, et Cesise ralli ajal vihma ei tule. Varasemad aastad on näidanud, et vihmast üleujutatud teed muutuvad väga libedaks ja kogenumad sõitjad suudavad sellisel rajal konkurentidel eest libiseda.
Ilmateade ei ütle vihma võimalikkuse kohta veel midagi, kuid tuleb nõus olla N-rühma võitu jahtiva Aivis Eglega: "Pealtvaatajad peaksid vihmavarjud kaasa võtma. Kui ka vihma ei tule, kaitsevad need lõõskava päikese eest." Iseäranis kehtib see tähelepanek eestlaste kohta, kel kavas Cesise rallit vaatama minna.
Suures N-rühmas, kus esialgsetel andmetel teeb kaasa 20 võistluspaari, pakub lätlastele konkurentsi õige mitu eestlast. Lisaks rallipaarile Murakas - Kütt, osalevad neljarattaveoliste arvestusklassis ka Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer Evo 9) ja Margus Remmak - Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo 9). Koos Staņislav Travņikoviga võistleb Cesise rallil Aleksandr Korņilov.
Üldse asub Läti meistrivõistluste ja Balti karikasarja etapil starti üle 60 ekipaaži. Ralli algab 16. juunil kell 15.
|
|
|
|