Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Taalis pakkus konkurentsi kaks Venemaa sõitjat
|
Loe lisaks |
|
|
2. juunil toimus Taali rallikrossirajal Eesti rallikrossi meistrivõistluste teine etapp. Lisaks eestlastele tegid seekordse osavõistluse kaasa venelased Nikolai Martsenko ja Tatjana Jelisejeva.
Juba esimene eelsõiduvoor tõi endaga kaasa üllatuse. Aegade kokkulöömisel oli absoluutselt parima tulemuse välja sõitnud Venemaa esindaja Nikolai Martsenko. Kusjuures Citroenil võistelnud noormees oli Taali rada saanud proovida vaid treeningsõidus.
Pärast esimest sõiduvooru oli sunnitud asjad pakkima kolm võistlejat. Ära lagunes Jarmo Võsa Ford Fiesta, Hannes Lips oli mures oma VW Golfi katkise käigukastiga ja Mario Karuse Lada Samara mootorist tuli keps külje pealt välja.
Noorteklassi sõitu registreeris hommikul üksteist võistlejat. Nendest kaks ei saanud kirja mitte ühtegi eelsõidu tulemust ja kuna ka Sten Karuksi VAZ 2108 ei pidanud finaalideni vastu. Siis lepiti võistlejatega kokku, et selles klassis B-finaali ei sõideta, millest niikuinii oleksid kõik edasi pääsenud - sõidetud oleks vaid A-finaali stardikoha peale. Noored leppisid kohtadega, mis sõideti välja kahe parima eelsõidu kohapunktide summeerimisel.
A-finaalis startis esikohalt Nikolai Martenko, kes oli võitnud esimesed kaks eelsõiduvooru ja kolmandas seetõttu startima ei pidanud. Venelase kõrval võttis koha sisse Grete Männikus (Lada Samara). Männikus noppis poole sekundiga sõiduvõidu Martsenko ees. Kolmandale kohale tuli Sander Roosimaa (VW Golf).
Kuna standardklassis ei kvalifitseerunud Hannes Lips finaali, siis ka seal B-finaali ei toimunud. A-finaalis startis esikohalt Toomas Kasenurm (VW Golf), kes sai kirja kahe eelsõidu võidud. Kristjan Heamäe (VW Golf) võttis ühe eelsõidu võidu ja kvalifitseerus finaali teisena. Sedasi ka finaalsõit lõpetati. Standardklassi poodiumile pääses kolmandana Toomas Kasenurme noorem vend Marek Kasenurm (VW Golf).
ERK klassi sõite pidi purunenud auto mootori tõttu peafavoriit Mario Karuse kõrvalt vaatama. Hoolimata sellest oli sõit huvitav ja samas ka dramaatiline.
Finaalis startis esikohalt Kevo Kärp (VAZ 2101), kes tuli ka esimeselt ringilt liidrina. Teda jälitasid väikese vahega Kalle Kütt (Honda Civic) ja Sten Oja (Lada Samara). Teisel ringil oli Kärp sunnitud katkestama ja liidriks kerkis Kütt.
Sten Ojast sai teisel ringil mööda veel Hondal võistelnud Riho Loit. Kütt ei saanud liider olla pikalt, sest kolmandal ringil oli ta sunnitud tehnilistel põhjustel katkestama. Seejärel tõusis liidrikohale Riho Loit. Sten Oja oli teine ja Andrus Karu (VAZ 2105) kolmas. Kohti vahetamata sõideti viimased neli ringi ja sellises järjekorras võistlus ka lõpetati.
Eesti rallikrossi sari on hakanud huvi pakkuma Venemaa sõitjatele. Seekordsel etapil osales noorteklassis Nikolai Martsenko ja ERK klassis Tatjana Jelisejeva. Neist esimene ajas korda kõik formaalsused ja sai ka Eesti meistrivõistluste punkte. Ladal sõitnud Jelisejeva lubas seda teha järgmiseks sõiduks. Seekord sõitis Moskva neiu meistrisarja väliselt.
"Kui Eesti korraldus venelastele meeldib, siis neid on kindlasti veelgi juurde tulemas," kinnitas rallikrossi komitee esimees Hillar Kalam. "Martsenko oleks juba Laisesse tulnud, aga neil läks viisade saamise protsess planeeritust pikemaks, sest nende asjaajamine sattus aprillikuise pronksõduri sündmuste aega."
Järgmine rallikrossi meistrisarja etapp sõidetakse 22. juulil Tääksi krossirajal.
|
|
|
|