Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
15. mai 2007 21:39
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Tääksi veokakross tegi tabeliseisu põnevaks

 Loe lisaks
Veoautokrossi meistrivõistlused jätkuvad Tääksis

Tarmo Kihulane ja Aldis Berzinš parisrakendis. Foto: Repro
Veoautokrossi meistrisarja kolmandale etapile, mis sõideti 13. mail Tääksis, kogunes rekordarv osavõtjaid - klassis GAZ 51/52 käis rajal 19 meest, GAZ 53-l 11. Bagidel võinuks konkurents suurem olla.

19 võistlejat ühes klassis pole veel parim näitaja – ka Eesti Vabariigi ajal on olnud aegu, kui ühel võistlusel on osalenud veomasinaid 20 ja rohkem –, kuid arvestada tuleb asjaoluga, et vahepeal on GAZ 53 näol üks klass juurde tekkinud ning 30 veokat võistluskeskuse boksis on kindlasti rekord. Lisaks ei piirdu asi ainult osalemisrõõmuga – konkurents on mõlemas klassis muutunud väga tihedaks ja kiireid mehi on palju rohkem, kui kohti poodiumil.

GAZ 53 esimest poolfinaali asus juhtima viljandlane Aare Teder, kuid õige pea jäi ta auto raja serva seisma. "Loll viga – üks kaitse põrus lahti ja elekter kadus ära," põhjendas ta. Selle sõidu võitis Siver Tammemägi oma poja Sigmari ees.

Teises poolfinaalsõidus tegi viimasest reast startinud Aare Teder tõsist slaalomit ja Silver Tammemägi järele kerkis teiseks. Kolmas koht kuulus sel korral Mait Mäesaarele, kes kahe poolfinaali kokkuvõttes tagas endale finaaliks esimese stardirea Silver Tammemägi kõrvale.

Finaalsõidu stardis korraldas suure segasumma Silver Tammemägi, kes tegi valestardi. Ülejäänud võistlejad arvasid, et start läheb kordamisele, kuna valestart oli nõnda varane, kuid kohtunikud olid teist meelt. Kui lõpuks minema saadi, haaras Teder liidriohjad ja ei lubanud enam kedagi löögiulatusse, ka teisel kohal sõitnud Sigmar Tammemäge mitte.

Kolmandat-neljandat kohta hoidsid esialgu vennad Mait Mäesaar ja Mikk Mäesaar, kuid vaikselt hiilis neile lähemale Argo Allik. Paar-kolm ringi enne lõppu õnnestus Allikul mööduda Mikust ja viimasel ringil ka meistrisarja üldliidrist Maidust.

Kolme etapi järel on nii Sigmar Tammemägil kui ka Mait Mäesaarel võrdselt 39 punkti, kuid tänu kahele etapivõidule säilitas viimane formaalselt liidrikoha. Kolmandana jätkab Mikk Mäesaar 30 punktiga, Allik on 26 punktiga neljas.

Teder, kes talvistel etappidel ei osalenud, tõusis oma 15 punktiga viiendaks. "Midagi konkreetset ei tea edasise suhtes lubada – sõidan siis, kui aega ja võimalust on," rääkis ta tulevikuplaanidest.

GAZ 51/52 kontrollsõitudes mahtusid kümmekond meest sekundi-poolteise sisse. Sellest tulenevalt olid ka poolfinaalid väga konkurentsitihedad – neljale otse finaali viivale kohale heitlesid kuni viimaste meetriteni 5-6 meest ratas rattas.

B-finaalis pakkusid kõige rohkem kõneainet Tarmo Kihulane ja lõunanaaber Aldis Berzinš, kes sõitsid ligi kaks ringi sõna otseses mõttes tandemit. "Lätlase viskas augus õhku ja ta maandus stangega Kihulase kasti," rääkis sündmust lähedalt pealt näinud rajakohtunik. "Seda poleks uskunud, et nad nii kauaks omavahel kinni jäävad – panid ligi kaks ringi paarisrakendis."

Lätlase auto esirattad olid õhus ja tema ei saanud küüdist pääsemiseks suurt midagi teha. Kahe auto jõul liikuv rong (fotol) jäi kiiruses konkurentidele siiski natukene alla ja Kihulasele see kohe kuidagi ei meeldinud – ägedalt vingerdades õnnestus tal lõpuks lätlasest lahti saada. Tasuks viimane pääse A-finaali, Berzinš jäi sealt esimesena välja.

A-finaalis startisid esireast mullune meister Indrek Järvpõld ja rajaperemees, mullu Tääksis võitnud Olev Helü. Paraku jätkus põnevat duelli nende kahe vahel vaid poolteiseks ringiks. Mehed jõudsid omavahel paar korda kohti vahetada, siis aga andis Helü auto otsad ja Järvpõld võis sõita oma selle hooaja esimese etapivõidu poole juba rahulikuma südamega.

Liidri selja taga lõid kõva lahingut Riho Teidla, Marek Kõbu ja Aivar Kender. Viimast vedas paraku auto alt ja paari viimase ringiga langes ta võistlejaterivis üha tahapoole ning lõpetas alles kümnendana.

Natukene tagapool madistasid omavahel Tarmo Ilves, Taavi Pindis, noor lätlane Kristaps Eglitis ja Ott Kevvai. Lätlane paistis taas silma ebakorrektsete sõiduvõtetega. Lõpuks sai Ilvesel hing päris täis: kui heaga mööda ei saanud, siis tuli seda teha jõuga. Ühes kurvis, kus Eglitis siseraja vabaks jättis, kasutas Ilves kohe olukorda ning lätlane leidis end piirdevallis ukerdamas.

Ärevaid hetki elas üle ka Marek Kõbu, kel ring enne ruudulipu langemist purunes rehv. Tarmo Ilves oli kohe jaol, kuid Kõbu suutis poole autopikkusega oma positsiooni siiski säilitada. Klassi esikolmik seega Järvpõld, Teidla, Kõbu.

Kolme etapi järel tõusis 37 punktiga liidriks Marek Kõbu. Riho Teidlal on teisena 33 punkti ning Aivar Kenderil kolmandana 31. Kahel esimesel etapil ebaõnnestunud Indrek Järvpõld tõusis 24 punktiga neljandaks.

Väikesi veobagisid registreerus võistlustele 8, sealhulgas Rain Veissbach täiesti uue mehena. Paraku lagunesid kahe läti külalise bagid juba kontrollsõitudes, uustulnuka Veissbachi bagi sidur andis otsad esimese poolfinaali esimesel ringil.

Finaalsõiduks oli küpse ka Igor Kelgu bagi mootor ja nõnda tegid tõsist sõitu vaid neli meest. Esikolmikusse jõudsid Marek Leegiste, Rain Langus ja Margus Vainumets. Viimase bagi liikus samuti longates, nagu ka neljanda koha saanud Lauri Leiteni auto. Vainumetsa bagi tabas haigus, mis on kindlasti paljudele autosportlastele tuttav. "Lihtsalt persses on," selgitas bagimees oma auto mootori iseärasusi.

Mullune meister Ahti Paavel osales võistlusel pealtvaatajana. "Võtsin akadeemilise puhkuse," kurvastas ta pöidlahoidjaid. "Kiiver pole varnas, aga sel hooajal ma ilmselt rajale ei tule."

Samuti raja ääres passinud bagimehed Indrek Viibur ja Vahur Lillmann aga nii resoluutsed polnud ning andsid mõista, et neid võib näha ka sellel suvel.

GAZ 53 veobagisid oli Tääksis kahjuks vaid kolm. Kiired lätlased Janis Koslovskis ja Arnis Ramats jäid tulemata teadmata põhjustel, kuigi veel nädala sees andsid nad lubaduse, et on kohal. Mullusel meistril Andrus Tiidebergil läks auto kodus laiali ja potentsiaalne uustulnuk Ingar Sassi ei saanud oma autot esimeseks etapiks valmis.

Nii sõitsid võidu vaid Tanel Kihulane, Kardo Künnapuu ja uustulnuk Helmut Liepkalns, kes sellises järjestuses võistluse ka lõpetasid. Viimane on Marek Kõbu endine mehhaanik, kelle kasutada oli varem Marko Koobakesele kuulunud bagi, mis tänaseks on tublisti ringi ehitatud.

Selle klassi võidusõidud edaspidi loodetavasti siiski farsiks ei kujune. "Enda bagi saan Tapa etapiks korda ja lisaks Künnapuule tuleb meie tiimis rajale veel üks noor poiss," rääkis Andrus Tiideberg. "Kui Ingar ka oma auto korda saab, siis peaks ilma lätlastetagi sõiduks minema."
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia