Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Argentiina ralli eelõhtul
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti aja järgi antakse täna öösel start MM-võistluste järjekordsele etapile Argentiinas. Taas saavad eestlased pöialt hoida Markko Märtinile ja kindlasti on oodata põnevat heitlust Fordi ja Peugeot vahel.
Argentiina rallit on tihti peetud ka maailma parimaks ning see on ainus maailmameistrivõistluste etapp, mis peetakse Ameerika mandril. Sel aastal on võistlus on palju kompaktsem võrreldes eelmiste aastatega ning paikneb ümber keskse hooldusala, Le Cumbre. Suured kõrguste vahed, mis olid katsetel El Condori ümbruses, on eemaldatud, aga selle asemel on üheksa täiesti uut kiiruskatset ja ühtki Argentiina rallile iseloomulikku joont ei ole kaotatud.
Argentiina ralli toimus esmakordselt 1979. aastal. Aastast 1980 on ralli MM-kalendris, see toimus Tucumani provintsis ning korraldajaks oli Automovil Club Argentino.
Walter Rohrl - Christian Geistdorfer (Fiat 131 Abarth) olid 1980 aastal selle ralli esimesed võitjad. Rallit ei toimunud 1982 aastal ja aasta hiljem liikus etapi toimumispaik lõunasse San Carlos de Bariloche'i.1984. aastal oli keskuseks Cordoba, mis on end võistluskeskusena end õigustanud. Alates sellest ajast on Argentiina ralli toimunud Cordobas välja arvatud ühe erandiga 1992 aastal, kui etapp toimus Tucumanis.
Sel aastal on ralli stardis on 78 ekipaaži, kes hakkavad omavahel jõudu katsuma kahekümneviiel kiiruskatsel, mille kogupikkus on 389 kilomeetrit. Iga ring pakub segu nii kiiretest lisakatsetest Le Cumbrest, kui käänulistest teedest lõunapool. Teede iseloom on väga varieeruv, sisaldades kruusa, muda, liiva ja kive, ning samuti on palju veest läbisõite. Mõningatel katsetel, mis toimuvad tuhande meetri kõrgusel üle merepinna, võivad ilmatingimused kiiresti muutuda.
Peugeot piloot Richard Burns üritab Argentiinas võtta oma esimese etapivõidu Peugeot roolis. "Argentiina ralli on mul alati hästi välja tulnud ja minu eesmärk on lõpetada esimese kahe hulgas," ütles Burns. "Tegelikult oleks rallivõit imetore ja ma annan endast parima, et hoida Marcus järjekordsest rallivõidust eemal."
Fordi meeskond üritab Argentiinas teha kübaratriki. Nad on võitnud juba kaks eelnevat aastat (2001. aastal Colin Mcrae ja 2002. Carlos Sainz) ning sel aastal ei saa olla kahtlust, kellele tehakse panus - Markko Märtinile. Fordi meeskonna teistel sõitjatel Francois Duvalil ja Mikko Hirvonenil puuduvad Argentiinast kogemused.
Märtin, kelle kogemustepagas ei ole Argentiinas nii suur kui tema konkurentidel, lausus: "Katseid on päris oluliselt muudetud võrreldes eelmiste aastatega ja ehk ei mängigi kogemused sedapuhku nii suurt rolli."
Ka Citroeni meeskond läheb Argentiinasse lootusega lõpetada poodiumi kõrgeimal astmel. "Veel üks punktideta ralli tähendaks juba enda raskesse seisu seadmist," ütles Citroëni piloot Carlos Sainz.
Subaru piloodile Tommi Mäkinenile on Argentiina ralli üks lemmikutest: "Ootan Argentiina rallit - see on üks lemmikuid etappe, kuigi mul on värskelt silme ees minu eelmise aasta õnnetus, mis on minu rallikarjääri üks raskemaid, kuid ma ei lase sellel sündmusel ennast segada."
|
|
|
|